Κεφάλαιο έτοιμο να μπει στη χώρα και κολλάει στη γραφειοκρατία και άλλες καθυστερήσεις, αρχιτεκτονική έμπνευση που πρέπει να απελευθερωθεί άμεσα, σταθερό επενδυτικό περιβάλλον και branded residences με πολλά θετικά για την τοπική κοινωνία ήταν τα βασικά σημεία όσων ανέφερε, στο πλαίσιο του πάνελ με τίτλο «Growth dynamics Hospitality and Real Estate Synergies» στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο Γιάννης Δεληκανάκης (Founding Partner και CEO της Southrock Asset Management).
Στη συζήτηση με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, ιδιαίτερα για τον τουρισμό, έλαβαν μέρος, πέραν του κ. Δεληκανάκη, ο Πάνος Παλαιολόγος (CEO & Founder της HotelBrain Hospitality) και ο Bart Van De Winkel (Chief Asset Management Officer Grivalia Hospitality), που στάθηκαν στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας στην Ελλάδα.

Δεληκανάκης: Υπάρχει έτοιμο κεφάλαιο να μπει στη χώρα, κολλάει στη γραφειοκρατία
Σχολιάζοντας τον στόχο αύξησης των εσόδων από τον τουρισμό στα 22,5 δισ. ευρώ και των τουριστών στα 40 εκατ. έως το 2028, ο κ. Γιάννης Δεληκανάκης, Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος Southrock Asset Management έθεσε το τρίπτυχο των αναγκαίων αλλαγών που εντοπίζει ο ίδιος από τον ρόλο του επενδυτή:
- Χρειάζονται ξεκάθαροι κανόνες στο παιχνίδι: Όπως τόνισε, είναι αναγκαίο να υπάρξει άμεσα ένας σωστός και κοινός σχεδιασμός για όλη τη χώρα για όλες τις επενδύσεις προκειμένου οι επενδυτές να γνωρίζουν τι είναι νόμιμο και τι όχι.
- Να απελευθερωθεί η αρχιτεκτονική έμπνευση: Σύμφωνα με τον ίδιο, ο τουρισμός υψηλής ποιότητας συνδέεται άμεσα με την υψηλή αισθητική. Όπως σχολίασε, αυτό είναι κάτι που δεν έχει αναπτυχθεί στην Ελλάδα με αποτέλεσμα να «προσπαθούμε να τα βάλουμε όλα σε μικρά, ίδια κουτιά. Να έχουμε, έτσι, ένα αποτέλεσμα που θυμίζει την πρώην Σοβιετική Ένωση». Στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε πως η συνθήκη αυτή οδηγεί και σημαντικό εγχώριο ταλέντο να αναζητήσει ευκαιρίες στο εξωτερικό.
- Προτεραιοποίηση των επενδύσεων: «Ακούμε ότι πρέπει να προσελκύσουμε επενδύσεις. Έχουμε και επενδυτές και επενδύσεις» τόνισε υπογραμμίζοντας πως οι γραφειοκρατικές καθυστερήσεις αποτρέπουν τελικά την αξιοποίηση αυτού του κεφαλαίου.
Τέλος, σημείωσε πως η βιωσιμότητα στην ανάπτυξη του τουρισμού δεν αφορά μόνο τις σχετικές πιστοποιήσεις αλλά και τις υποδομές όπως για παράδειγμα την χαμηλή πυκνότητα δόμησης. Στο πλαίσιο αυτό ανέφερε πως η Southrock έχει αναλάβει το κόστος και σχέδια αποκέντρωσης και στέγασης εργαζομένων σε περιοχές όπως η Μύκονος ειδικά την περίοδο του καλοκαιριού.
Branded Residences: Νέα ευκαιρία που συνδέει Real Estate και τουρισμό
Ως μια κερδοφόρα δραστηριότητα για τα brands που διατηρεί ο όμιλος Grivalia, χαρακτήρισε ο κ. Bart van de Winkel τα Branded Residences υπογραμμίζοντας πως και πάλι οι υποδομές αποτελούν κρίσιμο στοίχημα για την πορεία της δραστηριότητας αυτής που εμφανίζει υψηλή ζήτηση στον τομέα του τουρισμού υψηλού επιπέδου.
«Πρόκειται για μία κερδοφόρα δραστηριότητα για όλους - επενδυτές, ξενοδοχεία, τοπικές κοινωνίες - από την οποία μπορεί να ενισχυθεί συνολικά η χώρα» επεσήμανε ο κ. Δεληκανάκης, ενώ από την πλευρά του ο κ. Παλαιολόγος στάθηκε στην σημαντική αύξηση της ζήτησης από τους επισκέπτες που επιλέγουν τέτοιες κατοικίες υπό το brand μεγάλων ξενοδοχείων. «Είναι ό,τι πιο κοντινό ανάμεσα στο Real Estate και τον τουρισμό» τόνισε, σχολιάζοντας πως θα αποτελέσει τη νέα πραγματικότητα για την Ελλάδα.