Νέα
  • ΓΔ: 1624.4 -0.18%
  • Τζίρος: 75,99 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΥΠΟΔΟΜΕΣ

ΒΟΑΚ: Οριστικός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο

«Πράσινο φως» δόθηκε σήμερα από το υπουργείο Υποδομών στην ανακήρυξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως οριστικού Αναδόχου για το έργο παραχώρησης του βασικού μεσαίου τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος τον Απρίλιο του 2024, επικρατώντας στον σχετικό διαγωνισμό.

Το επόμενο βήμα είναι η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν, (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.

Με την έναρξη της περιόδου παραχώρησης, θα ξεκινήσει το στάδιο των μελετών, ενώ στη συνέχεια – μόλις ολοκληρωθούν οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις και διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα του χώρου – θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.

Η συνολική διάρκεια παραχώρησης ανέρχεται σε 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (60 μήνες) αφορούν τη μελέτη και κατασκευή του έργου.

Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο έχει μήκος 157,5 χλμ. και περιλαμβάνει δύο λωρίδες έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), πολλούς ανισόπεδους κόμβους και σήραγγες. Η χρηματοδότησή του προβλέπεται να ενισχυθεί με 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ).

Τα έγγραφα

Όπως αναφέρεται στην απόφαση του υπουργείου, στα έγγραφα, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται: Πρόγραμμα Κοινού Εξασφαλισμένου Ομολογιακού Δανείου για ποσό έως 1.301.000.000 ευρώ περιλαμβανομένων της Σύμβασης Κάλυψης και των Συμβάσεων ορισμού του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, του Διαχειριστή, Συμφωνία Δανειστών, Κύρια Σύμβαση Αντιστάθμισης κινδύνου επιτοκίων μεταξύ των Alpha Τράπεζα, Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Πειραιώς και του Παραχωρησιούχου, Σύμβαση ενεχύρου-εκχώρησης απαιτήσεων από τη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Παραχωρησιούχου και του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, Σύμβαση ενεχύρου επί κινητών περιουσιακών στοιχείων μεταξύ του Παραχωρησιούχου και του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, Σύμβαση ενεχύρου-εκχώρησης απαιτήσεων από μετοχές μεταξύ της Αρχικής Μετόχου, του Παραχωρησιούχου και του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, Σύμβαση ενεχύρου-εκχώρησης απαιτήσεων από δευτερογενή δάνεια μεταξύ της Αρχικής Μετόχου, του Παραχωρησιούχου και του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, Πράξη εκχώρησης απαιτήσεων από σύμβαση αντιστάθμισης κινδύνου επιτοκίων του Παραχωρησιούχου σχετικά με το Ομολογιακό Δάνειο για το έργο Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, Απευθείας Σύμβαση Βασικού Υπεργολάβου Μελέτης-Κατασκευής, Απευθείας Σύμβαση Βασικού Υπεργολάβου Λειτουργίας και Συντήρησης, Απευθείας Σύμβαση Ανεξάρτητου Μηχανικού κ.α..

Επίσης, έγινε έγκριση των κατωτέρω συμβάσεων και εγγράφων: 1. Των Ασφαλιστικών Συμβάσεων 2. Της Εγγυητικής Επιστολής Δεσμευτικής Επένδυσης 4. Του Καταστατικού της εταιρείας παραχώρησης 5. Της Σύμβασης Ανεξάρτητου Μηχανικού 6. Της Σύμβασης Δευτερογενούς Δανείου (Πρόγραμμα) 7. Της Σύμβασης Διεπαφής 8. Της Σύμβασης Λειτουργίας- Συντήρησης 9. Της Σύμβασης Μελέτης – Κατασκευής 10. Του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου 11. Του Χρονοδιαγράμματος Περιόδου Μελετών – Κατασκευών

Σημειώνεται πως ενδιαφέρον για τη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ, εκτός από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είχαν εκδηλώσει οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία Vinci Highways S.A.S. – Vinci Concessions S.A.S., η κοινοπραξία Acciona Concesiones – Metlen και η ΑΒΑΞ. Στο τέλος, όμως, προσφορές κατέθεσαν η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – EGIS – Meridiam, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Metlen.

Σε φάση κατασκευής ολόκληρος ο ΒΟΑΚ

Με την ενεργοποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης, ολόκληρος ο ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο θα βρίσκεται σε φάση κατασκευής. Υπενθυμίζεται πως τα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος ήδη έχουν ξεκινήσει.

  • Το Χερσόνησος-Νεάπολη, μήκους 22,5 χλμ, υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ, με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - AKTOR - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
  • Το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, μήκους 14,5 χλμ, κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο με ανάδοχο την AKTOR.

Η ολοκλήρωσή τους τοποθετείται στο διάστημα 2027-2028. Με την ολοκλήρωση όλων των έργων, ο νέος αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), ανισόπεδους κόμβους και Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ). Διόδια θα λειτουργούν στο υπό παραχώρηση τμήμα Χανιά-Ηράκλειο.

Με την προσθήκη του τμήματος Χανιά-Κίσσαμος, το συνολικό μήκος του ΒΟΑΚ αυξάνεται από 192 χλμ σε 223 χλμ.

Με την ολοκλήρωσή του, το έργο υπόσχεται να συμβάλλει στην ουσιαστική μείωση των ατυχημάτων και του χρόνου μετακίνησης μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου τμήματος της Κρήτης, αλλά και στη μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και των προϊόντων στο νησί, στηρίζοντας την ανάπτυξή του. 

Η ΑΚΤΟR υλοποιεί το έργο «Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης τμήμα: Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου» προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ που αφορά τη βελτίωση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος ώστε να μετατραπεί σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ, συνολικού μήκους 14,5 χλμ. Μεταξύ άλλων, το έργο θα περιλαμβάνει τρεις ανισόπεδους κόμβους σε Νεάπολη, Λίμνες και Άγιο Νικόλαο και έρχεται να συμπληρώσει το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ στην Ανατολική Κρήτη. 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ