«Όλες οι υπηρεσίες που παρέχει το ελληνικό Δημόσιο στους πολίτες θα πρέπει να είναι ψηφιακές την επόμενη τετραετία», τόνισε ο γγ Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την «Καινοτομία στη Διακυβέρνηση» μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών φορέων, στο πλαίσιο της διοργάνωσης Delphi Economic Forum, αναφερόμενος στα βασικά επιτεύγματα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο κ. Αναγνωστόπουλος παρέθεσε τις απαραίτητες προϋποθέσεις που πληρώθηκαν για να ακολουθήσει ο σχεδιασμός και η υλοποίησή τους.
Συγκεκριμένα, σημείωσε την αναγκαιότητα κεντρικού συντονισμού, ταχύτητας και ευελιξίας, μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, για την επιτυχία των ψηφιακών δράσεων, τις ψηφιακές ανταλλαγές δεδομένων δημόσιων φορέων, τη λεγόμενη διαλειτουργικότητα, για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, χωρίς να προϋποθέτει τη συλλογή και προσκόμιση εγγράφων, ούτε καν ψηφιακών (σκαναρισμένων) από την πλευρά του, και πάντα με τη συναίνεση του. Επίσης, επεσήμανε την περαιτέρω προώθηση της ασφάλειας των συναλλαγών, με χρήση πολλαπλών παραγόντων ασφαλείας, π.χ. με μήνυμα στο κινητό του πολίτη, την μεγάλη πρόκληση που έχει θέσει η ΕΕ από το 2020, δηλαδή τη διαλειτουργικότητα σε διευρωπαϊκό επίπεδο για τη διευκόλυνση της μετακίνησης των πολιτών στα κράτη-μέλη και τη χρήση υπηρεσιών ή συναλλαγών με τον ίδιο τρόπο, την ενιαία εικόνα του πολίτη, π.χ. πλήρες ονοματεπώνυμο σε όλα τα επιμέρους μητρώα και συστήματα προκειμένου να παρέχονται ολοκληρωμένες ψηφιακές συναλλαγές με άμεσο και αποδοτικό τρόπο.
Ο κ. Αναγνωστόπουλος υπογράμμισε τη σημασία της ύπαρξης υποδομών για την ολοκλήρωση δύσκολων έργων, όπως τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού, που, όπως ανέφερε, απαιτούν συντονισμένο σχεδιασμό με απαιτητικές διαδικασίες, προγραμματισμό και υλοποίηση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι υποδομές αποτελούν τη βάση για την περαιτέρω ψηφιακή ανάπτυξη της χώρας μας και δημιουργία καινοτομιών που θα αποτελέσουν case studies παγκοσμίως, όπως η διαδικασία του εμβολιασμού για τον κορονοϊό. Όπως υπενθύμισε ο κ. Αναγνωστόπουλος, στην ίδια κατεύθυνση, δημιουργήθηκε από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης το Gov.gr wallet που επιτρέπει στον πολίτη να φέρει την αστυνομική ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης σε ηλεκτρονική μορφή στο κινητό του, ενώ μία άλλη ψηφιακή διαδικασία που εξελίσσεται διαρκώς είναι η ηλεκτρονική τιμολόγηση στον ιδιωτικό τομέα και τις δημόσιες συμβάσεις, η οποία, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα, εξασφαλίζει διαφάνεια, διασφάλιση των δημοσίων εσόδων, γρηγορότερη εκκαθάριση δαπανών και καλύτερη γνώση των οικονομικών στοιχείων.
Ακόμα, ο κ. Αναγνωστόπουλος μίλησε για την καλή πρακτική του προγραμματισμού ψηφιακού ραντεβού, χωρίς την ανάγκη εξουσιοδότησης τρίτου προσώπου, ειδικά για όσους πολίτες βρίσκονται σε απόσταση από τις κρατικές υπηρεσίες ή αντιμετωπίζουν δυσκολία μετακίνησης. Σημειώνεται, ότι έχουν ήδη καταγραφεί 305.000 τέτοιων ψηφιακών συναντήσεων μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και πολιτών.
Η πλατφόρμα gov.gr, στην οποία πλέον είναι ενσωματωμένες 1.500 υπηρεσίες, αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της συζήτησης ως σημείο τομής για την ψηφιακή διακυβέρνηση στην Ελλάδα και ο κ. Αναγνωστόπουλος τόνισε σχετικά πως «απαραίτητη προϋπόθεση όσων πετύχαμε ήταν η διαλειτουργικότητα ανθρώπων προκειμένου να έχουμε αποδοτικά αποτελέσματα». Ο ίδιος επεσήμανε ότι η καινοτομία δεν σχετίζεται μόνο με την ίδια την ψηφιακή υπηρεσία, αλλά και με τις ανθρωποώρες που έχουν εξοικονομηθεί, του δημόσιου υπαλλήλου, αλλά και του πολίτη, όπως επίσης και με τον τρόπο που πλέον ο πολίτης αντιλαμβάνεται τη δημόσια διοίκηση.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!