Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

OPINIONS

e-ΕΦΚA: Οριστικές λύσεις στα προβλήματα των πολλών

ΕΦΚΑ / Πηγή: Intime
ΕΦΚΑ / Πηγή: Intime

Η υπηρεσία myEFKAlive, που εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες από τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη, αποτελεί ένα κρίκο στην αλυσίδα των πρωτοβουλιών του e-ΕΦΚΑ, που στόχο έχουν την ποιοτική αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του πολίτη.

Πρόκειται στη ουσία για τη δημιουργία ενός νέου εναλλακτικού και πλήρως ψηφιακού καναλιού εξυπηρέτησης των πολιτών από τον e-ΕΦΚΑ. Ο πολίτης μπορεί μέσω βιντεοκλήσης και κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού σε ημέρα και ώρα που τον εξυπηρετεί, να συνδέεται από το σπίτι ή το γραφείο του με το κινητό ή τον υπολογιστή του με υπάλληλο του ΕΦΚΑ και να διεκπεραιώνει μια σειρά συναλλαγών.

Από την έκδοση ενός αποδεικτικού ασφαλιστικής ικανότητας, μέχρι την υποβολή ενός αιτήματος παροχής επιδόματος ασθενείας και από την απλή ενημέρωση για τη πορεία του συνταξιοδοτικού του αιτήματος, μέχρι την έκδοση της Ευρωπαϊκής Κάρτας ασφάλισης. Συνολικά 12 υπηρεσίες είναι διαθέσιμες σήμερα, ενώ πρόκειται να αυξηθούν σημαντικά μέσα τους επόμενους μήνες.

Η υπηρεσία ξεκίνησε από τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα για συμβολικούς αλλά και ουσιαστικούς λόγους. Γιατί η συγκεκριμένη υπηρεσία καταργεί αποστάσεις και μετακινήσεις για εκείνους τους πολίτες που το έχουν πραγματικά ανάγκη. Μέσω του ψηφιακού αυτού καναλιού, ο κάτοικος της Κάσου δεν χρειάζεται να ταξιδέψει μέχρι την Κάρπαθο για να επισκεφθεί το τοπικό υποκατάστημα και να εξυπηρετηθεί, γιατί αυτό μπορεί να γίνει μέσα από το κινητό του σε πραγματικό χρόνο.

Η υπηρεσία myEFKAlive διευκολύνει πρωτίστως κατοίκους απομακρυσμένων, νησιωτικών ή ορεινών περιοχών, που η μετάβαση στη πόλη ή το μεγάλο νησί μεταφράζεται σε ταλαιπωρία, έξοδα, απώλεια εργατοωρών κ.λπ. Διευκολύνει, ωστόσο, και τους συμπολίτες μας με προβλήματα μετακίνησης και αναπηρίας που αδυνατούν να βγουν από το σπίτι τους.

Η υπηρεσία πρόκειται να επεκταθεί μέχρι το τέλος του έτους σε όλους τους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδας και εντός του 2022 σε όλη την Επικράτεια.

Εντάσσεται, δε, σε μια συνολική στρατηγική του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και της Διοίκησης του e-ΕΦΚΑ για ποιοτική αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του πολίτη. Μαζί με τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που λειτουργούν σήμερα, την εξυπηρέτηση των πολιτών μέσω των ΚΕΠ για υποθέσεις του ΕΦΚΑ (ήδη πραγματοποιήθηκαν 44.000 μέσα σε δύο μήνες), την μονιμοποίηση του μέτρου των ηλεκτρονικών ραντεβού, αλλά και τη δημιουργία του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου, που θα τεθεί σε λειτουργία την Πέμπτη 29 Ιουλίου, ο e-ΕΦΚΑ έχει θέσει τις βάσεις για συνολική αναδιάταξη του επιπέδου εξυπηρέτησης.

Όλα τα παραπάνω θα αρχίσουν να αποδίδουν τους επόμενους μήνες και η εικόνα θα είναι πολύ διαφορετική από το Φθινόπωρο και μετά.

Σύμμαχό μας στη κατεύθυνση της βελτίωσης της εξυπηρέτησης έχουμε τόσο την πλειοψηφία των υπαλλήλων όσο και την συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών. Μαζί με την οριστική επίλυση των εκκρεμών συντάξεων, που δρομολογείται και που ήδη παράγει θετικά αποτελέσματα, ο e-ΕΦΚΑ θα καταφέρει σύντομα να σταματήσει να θεωρείται ο φτωχός συγγενής της Δημόσιας Διοίκησης.

Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα από ρίξεις με κακές πρακτικές και νοοτροπίες του παρελθόντος, αλλά και ισχυρές πολιτικές που κοιτούν στο μέλλον και δίνουν οριστικές λύσεις στα προβλήματα των πολλών.

*Ο Ομηρος Τσάπαλος είναι εκπρόσωπος Τύπου του e-ΕΦΚΑ

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ OPINIONS

Περισσότερα