Νέα
  • ΓΔ: 1366.72 -1.88%
  • Τζίρος: 155,15 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τράπεζα Πειραιώς: Νέα εταιρική ταυτότητα, νέα ψηφιακή εποχή με επενδύσεις 450 εκατ.

Χρήστος Μεγάλου

«Οι άνθρωποι είμαστε γεμάτοι ιστορίες. Να τις ακούς είναι σπουδαίο. Να τις στηρίζεις είναι Πειραιώς».  Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα της διαφημιστικής καμπάνιας (6 καθημερινές ιστορίες με το soundtrack από τον Νίκο Πορτοκάλογλου και με τη φωνή της Μαρίας Ναυπλιώτου) μέσω της οποίας η τράπεζα Πειραιώς θέλει να επικοινωνήσει την νέα πορεία της, με τη χρηματοδότηση της ελληνικής οικονομίας παραμένει προτεραιότητα, με λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερη ευελιξία.

Η νέα ψηφιακή εποχή

Η Πειραιώς θα πραγματοποιήσει τεχνολογικές επενδύσεις ύψους 450 εκατ. ευρώ την τριετία, ενώ στο αμέσως προσεχές διάστημα η Snappi, η ψηφιακή neo bank της Πειραιώς αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στοχεύοντας κατά κύριο λόγο στους νέους, ενώ έχει αιτηθεί ευρωπαϊκής άδειας. Στην χθεσινή συνάντηση με τους δημοσιογράφους ο Χρήστος Μεγάλου ήταν φειδωλός σε ότι αφορά τη Snappi καθώς αναμένονται εξελίξεις και εστίασε στα επιτεύγματα της τράπεζας και στις προοπτικές της. 

Επτά χρόνια μετά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου «Αgenda 2020» που ήταν φιλόδοξο και δημιουργούσε σκεπτικισμό για τους στόχους που είχαν τεθεί – και επετεύχθησαν -  η διοίκηση της Τράπεζα Πειραιώς, υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Χρήστο Μεγάλου παρουσίασε χθες στους εκπροσώπους του Τύπου την νέα εταιρική ταυτότητα τη στιγμή που η τράπεζα είναι στο καλύτερο σημείο των τελευταίων χρόνων καθώς «είμαστε μια από τις αποδοτικές τράπεζες στην Ευρώπη, διότι με αυτές θέλουμε να συγκριθούμε», όπως είπε ο CEO της Πειραιώς που βλέπει ευκαιρίες περαιτέρω ανάπτυξης στο κομμάτι το asset management

Σε αυτή την πορεία των τελευταίων 7 χρόνων  η τράπεζα μείωσε τον δείκτη ΝPE από 52% στο 3,5%, η πελατειακή βάση ξεπερνάει τα 6 εκατ., οι καταθέσεις είναι άνω των 58,6 δισ, ευρώ, αύξησε στο 17% από σχεδόν μηδενική βάση τα ίδια κεφάλαια, μεγάλωσε από 8% σε 21% το μερίδιο αγοράς αμοιβαίων κεφαλαίων και τετραπλασίασε την τιμή της μετοχής από την ΑΜΚ του 2021. Και πριν από λίγες ημέρες αναβάθμισε τους χρηματοοικονομικούς στόχους (καθαρά έσοδα 1 δισ, ευρώ έναντι προηγούμενου στόχου 900 εκατ. ευρώ, έσοδα από τόκους 2 δισ ευρώ έναντι 1,9 δισ ευρώ κ.α) με τον Χρ. Μεγάλου να σημειώνει πως  η Πειραιώς υλοποιεί ο,τι υπόσχεται, χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης με τους επενδυτές.  Στο πλαίσιο αυτό όπως είπε ο Χρήστος Μεγάλου η δίνεται μεγάλο βάρος στην καλή, σωστή ενημέρωση των επενδυτών καθώς «πιστεύουμε ότι όταν είσαι ειλικρινής η αγορά θα σε αναγνωρίσει».

Υπενθυμίζεται ότι η αναβάθμιση των  χρηματοοικοονομικούς στόχους για το 2024 συνοδεύεται από πρόβλεψη για διανομή προς τους μετόχους 25%-30% των κερδών.

Σε ότι αφορά τη χρηματιστηριακή αξία της τράπεζας απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο CEO της Πειραιώς είπε ότι υπάρχει λίγος δρόμος ακόμα να διανύσει η τράπεζα ώστε να συμβαδίζει με όσο έχουν επιτευχθεί  μέχρι σήμερα.  Σύμφωνα με τον ίδιο η προς ενσώματη καθαρή θέση της τράπεζας δεν θα έπρεπε να είναι 0,70 – 0,75, αφού λαμβάνοντας υπόψη την απόδοση κεφαλαίων (RoE) θα μπορούσε άνετα να είναι πιο κοντά στο 1.

Ο Βασίλης Κουτεντάκης Ανώτερος Γενικός Διευθυντής-  Chief Retail Banking και εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ, υπογράμμισε ότι με τη νέα ταυτότητα και την καμπάνια η Πειραιώς θέλει να επιβεβαιώσει ότι είναι καθολικά προσβάσιμη για όλους, συμπεριληπτική και κοινωνικά συμμετοχική τράπεζα.  

«Δεύτερον, να βεβαιώσουμε ότι προσφέρουμε γρήγορες και σύγχρονες λύσεις. Οι πελάτες ζητούν περισσότερη ευελιξία και λιγότερη γραφειοκρατία. Σήμερα, ηλεκτρονικά γίνεται το 98% των συναλλαγών όμως γνωρίζουμε την αξία που προσφέρει το κατάστημα, ειδικά σε ότι αφορά τις συμβουλές προς τον πελάτη» ανέφερε ο Β. Κουτεντάκης. Επιπρόσθετα η Πειραιώς θέλει να συμβάλει στην ενδυνάμωση σημαντικών για τη βιώσιμη ανάπτυξη κλάδων, όπως ο αγροτικός τομέας - σύντομα μάλιστα θα ανακοινωθούν πρωτοβουλίες - και να συμβάλει, από τη δική της σκοπιά στους μετασχηματισμούς που είναι κοινωνικά και οικονομικά απαραίτητοι.

Για τις χρηματοδοτήσεις και ειδικότερα σε ότι αφορά το RRF ο Θοδωρής Τζούρος, ανώτερος γενικός διευθυντής, Chief Corporate & Investment Banking, ανέφερε ότι από τα 17 δισ. ευρώ των δανείων του Ταμείο Ανάκαμψης, οι τράπεζες έχουν συμβασιοποιήσει τα 5 δισ, ευρώ εκ των οποίων περίπου 1,5 δισ. ευρώ έχουν εκταμιευθεί, λόγω της φύσης των έργων. Για παράδειγμα όταν μια επένδυση αφορά ένα νέο ξενοδοχείο για να γίνει η εκταμίευση πρέπει να υλοποιηθεί η επένδυση, να έρθουν σχετικά τιμολόγια κ.λπ. Στην Ελλάδα, όπως είπε, δυστυχώς οι επενδύσεις δεν υλοποιούνται σε 6 μήνες.  Ο χρόνος ωρίμανσης για επενδύσεις ξενοδοχείων, κτιρίων υποδομών είναι 2,5 – 3 χρόνια.

Αναφορικά με την  αγορά των στεγαστικών δανείων διαπιστώνεται ότι ενώ η αγορά ανεβαίνει δεν υπάρχει διάθεση από τους πελάτες να δανειστούν.  Ωστόσο, υπάρχει ενδιαφέρον και ανταπόκριση για προγράμματα όπως το «Σπίτι μου», στο οποίο το μερίδιο της Πειραιώς ήταν 35%.

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ