Ως αναγκαία συνθήκη επιβίωσης για τις τράπεζες χαρακτήρισε τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους ο Group Chief Digital Officer, της Eurobank, Μ. Τσαρμπόπουλος, μιλώντας στο στο Fin Forum 2021.«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των τραπεζών (και όχι μόνο) είναι πλέον αναγκαία συνθήκη επιβίωσης. Για να έχει όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα πρέπει να έχει ραγδαία εξάπλωση στον οργανισμό, να έχει εφαρμογή και επίδραση σε ευρύ φάσμα λειτουργιών, υπηρεσιών και ανθρώπων, και να έχει διάρκεια στο χρόνο, δηλαδή να συνιστά ουσιαστική και μόνιμη αλλαγή», τόνισε χαρακτηριστικά.
Βασικές επιδιώξεις μέσα από ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι:
- Η δομική μείωση του κόστους λειτουργίας (και όχι απλά του λειτουργικού κόστους). Δηλαδή το πώς θα αλλάξει ο τρόπος που γίνονται οι εργασίες ώστε να εκτελούνται με πολύ πιο οικονομικό τρόπο.
- Η αύξηση της παραγωγικότητας με βασικό στόχο την απελευθέρωση χρόνου από διαδικαστικές εργασίες, σε εργασίες προστιθέμενης αξίας.
- Η μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πελατών, της διεκπεραίωσης των αιτημάτων τους και η μείωση της γραφειοκρατίας.
- Η τόνωση των εσόδων μέσα από την αξιοποίηση ψηφιακών λύσεων και εργαλείων και μέσα από συνεργασίες με τρίτες εταιρείες.
- Και η συνεχής εξέλιξη της εμπειρίας των υπηρεσιών, ώστε να είναι απλές, γρήγορες, εύκολες και διαθέσιμες 24x7 από οποιοδήποτε σημείο θέλει ο πελάτης. Τα fintechs, οι neobanks, αλλά και οι παραδοσιακές τράπεζες ανεβάζουν συνεχώς την ένταση του ανταγωνισμού και μαζί με αυτή και τις προσδοκίες των πελατών.
Οι πρωτοβουλίες της Eurobank:
- Μέσα από το συνεχή εμπλουτισμό των ψηφιακών καναλιών στρέφει ολοένα και μεγαλύτερο μέρος των πελατών της σε αυτά ώστε να εξυπηρετούνται εύκολα, γρήγορα και οικονομικά. Χαρακτηριστικά, έχει φτάσει φτάσει στους 3,400 πελάτες και στις 1,400 συναλλαγές το λεπτό. Ενώ ακόμα και για τις περιπτώσεις πιο σύνθετων υπηρεσιών έχει δημιουργήσει την υπηρεσία του v-banking την οποία και διευρύνει συνεχώς.
- Διαρκής προσπάθεια απλοποίησης, αυτοματοποίησης και ψηφιοποίησης σημαντικών business flows.
- Ολοένα και περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες online στη λογική και του open banking. Το ζητούμενο μέσα από τέτοιου είδους δράσεις είναι η τόνωση των εσόδων και η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των πελατών.