Εφικτή και χρήσιμη για την ασφάλεια εφοδιασμού με φυσικό αέριο είναι η προσθήκη μιας πλωτής δεξαμενής Υγροποιημένου Αερίου στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας, επισημαίνουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πηγές του ΔΕΣΦΑ, σημειώνοντας ωστόσο ότι έχει μεγάλη σημασία η λύση να υλοποιηθεί γρήγορα καθώς η ζήτηση για τέτοιες υποδομές διεθνώς είναι αυξημένη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις που ελήφθησαν στην έκτακτη συνεδρίαση της Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, την Τετάρτη, υπό τον υπουργό Κώστα Σκρέκα, ο Διαχειριστής θα πρέπει να υποβάλει σήμερα μια πρώτη ανάλυση κόστους - οφέλους για την προσθήκη της πλωτής δεξαμενής Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ).
Όπως εξηγούν πηγές του Διαχειριστή στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η χρησιμότητα της πλωτής δεξαμενής δεν είναι μόνο ότι θα αναβαθμιστεί (σχεδόν θα διπλασιαστεί) η αποθηκευτική δυνατότητα στη Ρεβυθούσα, αλλά κυρίως ότι θα αυξηθεί η ευελιξία της αλυσίδας εφοδιασμού με ΥΦΑ. Δηλαδή θα υπάρχει η δυνατότητα υποδοχής πλοίων σε περιόδους που οι σταθερές δεξαμενές είναι γεμάτες, άρα θα υπάρχει δυνατότητα υποδοχής περισσότερων πλοίων σε περίοδο που η διεθνής ζήτηση για φορτία ΥΦΑ είναι αυξημένη.
Επίσης ο ΔΕΣΦΑ πρέπει άμεσα, ως την Τρίτη, να προωθήσει το σχέδιο χρησιμοποίησης αποθηκών στην Ιταλία και να ενημερώσει το ΥΠΕΝ για την εξέλιξη των διαβουλεύσεων με την ιταλική SΝΑΜ, για τις δυνατότητες διατήρησης στρατηγικών αποθεμάτων φυσικού αερίου σε υπόγειες αποθήκες στην Ιταλία.
Από τον ΔΕΣΦΑ ζητήθηκε παράλληλα να επικαιροποιήσει τις εκτιμήσεις του αναφορικά με τα επιπλέον φορτία LNG που θα χρειαστούν, σε περίπτωση ολικής διακοπής των ροών φυσικού αερίου από τη Ρωσία σε μακροπρόθεσμο πλαίσιο ενός έτους.
Τα σενάρια θα καλύψουν τρεις χρονικές περιόδους:
- Το χρονικό διάστημα Απριλίου – Οκτωβρίου 2022.
- Το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου 2022 – Μαρτίου 2023.
- Το χρονικό διάστημα Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023.