Στο τελικό στάδιο περνάει ο διαγωνισμός για το FlyOver της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Η ανάδειξη του σχήματος ΑΒΑΞ - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ως προσωρινού αναδόχου για τα έργο που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ είναι η αρχή της αντίστροφης μέτρησης που θα φέρει το έργο σε κατασκευαστικούς ρυθμούς.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η τελική βαθμολόγηση των προσφορών των σχημάτων που συμμετείχαν στην τελική φάση. Ετσι, έχουμε στην πρώτη θέση το σχήμα ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και στη δεύτερη θέση την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, η οποία κατονομάζεται πλέον ως «επιλαχούσα», δηλαδή, ως η δεύτερη τη τάξει αν για κάποιο λόγο το πρώτο σχήμα δεν αναλάβει το έργο.
Τρίτη κατετάγη η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και τέταρτη η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι διαφορές στη βαθμολογία είναι πολύ μικρές, συγκεκριμένα μεταξύ 1,0-1,23 (δεν αφορά ποσοστό επί τις εκατό, αλλά έναν αλγόριθμο) με την ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ να κερδίζει το χρυσό συμβόλαιο κυριολεκτικά... στον πόντο.
Σημαντικό στοιχείο για αυτό το οδικό ΣΔΙΤ, το πρώτο της χώρας, είναι πως ξεκινά μια εποχή που μεγάλα έργα υποδομής εντάσσονται στην λογική της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Να θυμίσουμε πως με τη λογική της ΣΔΙΤ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τρέχει παράλληλα και τους διαγωνισμούς για τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη και για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη.
Ποια είναι τα βήματα για την υπογραφή του έργου
Αν μέχρι τη Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου δεν κατατεθεί κάποια προδικαστική προσφυγή, τότε το σχήμα ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ «αγκαλιάζει» το έργο και περνάμε στην προσυμβατική περίοδο.
Αυτό σημαίνει πως το υπουργείο ΥΠΟΜΕ θα ετοιμάσει και θα στείλει τη σύμβαση προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Στη συνέχεια, εφόσον δοθεί το «πράσινο φως», η σύμβαση-ΣΔΙΤ θα πάρει τον δρόμο της Βουλής προς κύρωση και τέλος θα πέσουν και οι υπογραφές που θα δώσουν σάρκα και οστά στο νέο οδικό έργο.
Ενας υπέργειος δρόμος
Το FlyOver είναι ένας νέος άξονας που θα κατασκευαστεί στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Ουσιαστικά ένα τμήμα του γύρω στα 4 χιλιόμετρα θα είναι υπέργειο και αυτός είναι ο λόγος που ονομάστηκε FlyOver, καθώς στα μάτια του οδηγού που θα κινείται στον υφιστάμενο δρόμο θα φαίνεται σαν να «ίπταται» ένας επιπλέον άξονας.
Μάλιστα, όπως σημειώνουν πηγές της αγοράς, πρόκειται για τον πρώτο οδικό άξονα του είδους του στην Ελλάδα ο οποίος συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα. Κατ' αρχάς, θα μπορεί να δημιουργεί μια διαμπερή κυκλοφορία μεταξύ της αρχής και του τέλους του. Θα αποσυμφορήσει τη σημερινή κίνηση στο υφιστάμενο τμήμα της Περιφερειακής η οποία θα έχει πλέον πιο τοπικά, πιο αστικά χαρακτηριστικά. Παράλληλα θα δημιουργήσει καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο της πόλης που συνεχώς αναπτύσσεται.
Οι οδηγοί θα αποκτήσουν καλύτερη πρόσβαση προς τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική και θα επιτρέψει καλύτερα, πιο άνετα και ασφαλέστερα ταξίδια. Ο νέος άξονας εκτιμάται ότι θα βελτιώσει κατά πολύ τα επίπεδα οδικής ασφάλειας σε σχέση με τον υφιστάμενο άξονα.
Οι υπογραφές για το έργο, εφόσον δεν υπάρξουν εμπλοκές (προσφυγές, ενστάσεις κ.ά.), εκτιμάται ότι θα πέσουν εντός του 2022 και στη συνέχεια τα έργα θα έχουν τον λόγο.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!