Η εξαγωγική δραστηριότητα της Ελλάδας παραμένει σε αρκετά χαμηλό επίπεδο, παρά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η χώρα, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, του ανθρώπινου δυναμικού της, του κλίματος, του ορυκτού της πλούτου αλλά και των εν γένει δυνατοτήτων τής οικονομίας της.
Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα έρευνας για τις ελληνικές εξαγωγές την περίοδο 2010-2020, που εκπονήθηκε από την DK MARKETING.
Σύμφωνα με την έρευνα, η πραγματική αξία των ελληνικών εξαγωγών αντικατοπτρίζεται στη χαμηλή συμμετοχή τους στο ΑΕΠ, η οποία την τελευταία δεκαετία υπολογίζεται κατά μέσο όρο σε 31,8%. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι το υψηλό ποσοστό των εξαγωγών σε σχέση με το ΑΕΠ οφείλεται κυρίως στην μείωση του συνολικού ΑΕΠ της χώρας και όχι τόσο στην αύξηση των συνολικών εξαγωγών.
Το πλεόνασμα που προέκυψε καθ’ όλη την διάρκεια της εξεταζόμενης δεκαετίας στο εμπορικό ισοζύγιο αγαθών και υπηρεσιών, οφείλεται στην υψηλή εξαγωγική δραστηριότητα του τριτογενούς τομέα.
Όπως σημειώνεται στην έρευνα, η ελληνική επιχειρηματικότητα καλείται να διεισδύσει στα νέα κανάλια διανομής και να προσαρμοστεί στις εξελίξεις που προκύπτουν σε παγκόσμιο επίπεδο.
Επιπλέον, η υπεραξία των ελληνικών εξαγόμενων προϊόντων, το brand name της χώρας προέλευσής τους, τα μοναδικά χαρακτηριστικά τους, αλλά και οι δυνατότητες εξέλιξης και προώθησής τους, είναι θέματα που πρέπει άμεσα να απασχολήσουν την ατζέντα των, κρατικών και μη, φορέων που προωθούν και αναπτύσσουν τον κλάδο των ελληνικών εξαγωγών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η επεξεργασία των στοιχείων της έρευνας ανέδειξε τις πραγματικές αδυναμίες της ελληνικής εξωστρέφειας και κατέδειξε την ανάγκη θέσπισης νέας στρατηγικής, με στόχο την τόνωση των εξαγωγών.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!