Μουδιασμένη υποδέχτηκε την εφαρμογή του click away η αγορά την πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου Κυριακή 6 Δεκεμβρίου, καθώς 6 στα 10 καταστήματα έμειναν κλειστά ακόμη και στον δημοφιλέστερο εμπορικό δρόμο της χώρας, την Ερμού. Οι καταναλωτές και ο εμπορικός κόσμος εμφανίζονταν επιφυλακτικοί, ενώ η κίνηση στους εμπορικούς δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ήταν περιορισμένη. Το κλίμα ωστόσο άρχισε να αλλάζει τις επόμενες ημέρες με την αγορά να «ζεσταίνεται». Ουρές άρχισαν να σχηματίζονται έξω από τα καταστήματα.
Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, ο τζίρος την τρέχουσα εβδομάδα, 13 - 20 Δεκεμβρίου, κατά την οποία εφαρμόστηκε η πολυσυζητημένη μέθοδος click away, φέρεται να κατέγραψε αύξηση 15%-20% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, 6-13 Δεκεμβρίου, όπου τα καταστήματα λειτουργούσαν με ηλεκτρονικές παραγγελίες. Πρωταγωνιστές σε αυτήν την αύξηση ήταν τα παιχνίδια, τα καλλυντικά και τα ηλεκτρονικά, αγορές που συνδέονται με τις αγορές των Χριστουγέννων. Η αύξηση ωστόσο είναι μικρή σε σχέση με τις απώλειες του λιανεμπορίου, όπου παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι ο χριστουγεννιάτικος τζίρος διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή στο 30%-40% του περυσινού.
Οι μεγάλοι και μικρότεροι του λιανεμπορίου, επιστράτευσαν και το δέλεαρ των προσφορών σε επιλεγμένα προϊόντα αλλά και χριστουγεννιάτικα είδη για να παρακινήσουν τους καταναλωτές να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Αρκετοί ενημέρωναν μέσω διαδικτύου και social media το καταναλωτικό κοινό ότι έχουν ενεργοποιήσει τις online ή τις τηλεφωνικές παραγγελίες με παραλαβή έξω από κάποιο κατάστημα.
Οι περισσότερες αλυσίδες δεν χρησιμοποιούν ολόκληρο το δίκτυό τους, αλλά μόνο κάποια σημεία, που κρίνονται κατάλληλα. Εξαίρεση αποτελούν οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, όπως η Public, η MediaMarkt, Κωτσόβολος, το Πλαίσιο, η Electonet κ.ά. Η δεύτερη προσαρμογή αφορά τον τρόπο παραγγελίας. Λίγες είναι οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις που δέχονται και τηλεφωνικές και online παραγγελίες για click & collect. Το συνηθέστερο είναι να επιλέγουν τον ένα από τους δύο τρόπους.
Για παράδειγμα η αλυσίδα καλλυντικών Hondos Center ενημερώνει τους καταναλωτές ότι η υπηρεσία click away δεν ισχύει για online παραγγελίες, ενώ τα καταστήματα επίπλων και οικιακού εξοπλισμού ΙΚΕΑ, σύμφωνα με την ανακοίνωση που έχουν στο εμπορικό τους site, δέχονται μόνον ηλεκτρονικές παραγγελίες που μπορούν να παραληφθούν από τους καταναλωτές, έξω από τα καταστήματα.
Με ηλεκτρονική παραγγελία και παραλαβή εκτός μπορεί να ψωνίσει κάποιος και από την αλυσίδα αθλητικών ειδών Intersport. Παραγγελίες αποκλειστικά μέσω e-shop και όχι τηλεφωνικά δέχεται και η αλυσίδα παιχνιδιών και ειδών χαρτοπωλείου Max Stores.
Η τρίτη προσαρμογή από την πλευρά των λιανέμπορων σχετικά με την παράδοση εκτός έχει να κάνει με την εξυπηρέτηση παλαιών και νέων παραγγελιών. Οι περισσότερες επισημαίνουν στις ιστοσελίδες τους ότι για τις online παραγγελίες που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί προγενέστερα δεν υπάρχει δυνατότητα click away, αλλά μόνο για αυτές που γίνονται τώρα.
Click away με drive-through
Στο χορό της «παράδοσης εκτός» έχουν μπει δυναμικά και τα εμπορικά κέντρα. Μάλιστα το Τhe Mall, το Golden Hall και το Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη από σήμερα λανσάρουν το click away με drive-through. Δηλαδή παραδίδουν τις παραγγελίες σε όσους προσέρχονται με το αυτοκίνητο τους στους εξωτερικούς χώρους στάθμευσης. Τη λήψη των παραγγελιών κάνουν οι επιχειρήσεις που στεγάζονται στα εμπορικά κέντρα, ωστόσο την ευθύνη παράδοση στους πελάτες αναλαμβάνουν οι διαχειριστές των συγκεκριμένων malls.
Η παραλαβή πραγματοποιείται άμεσα, χωρίς κάποιος να χρειαστεί να σταθμεύσει, ούτε να βγει από το αυτοκίνητό του. Επίσης, τόσο τα καταστήματα στο εμπορικό πάρκο Smart Park όσο και εκείνα στο εμπορικό κέντρο AVENUE έχουν «ανοίξει» με τη διαδικασία click away. Οι καταναλωτές επικοινωνούν απευθείας με τα καταστήματα που τους ενδιαφέρουν για παραγγελίες.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!