Οι πωλήσεις στον γαλλικό όμιλο πολυτελείας Kering μειώθηκαν κατά 7% το δ' τρίμηνο, κυρίως λόγω της πτωτικής πορείας των εσόδων της Gucci, που επλήγη από την πολιτική της μηδενικής Covid στην Κίνα.
Τα έσοδα της Gucci μειώθηκαν κατά 14%, στα 2,73 δισεκατομμύρια ευρώ τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022, ενώ οι αναλυτές περίμεναν πτώση 11%. Για ολόκληρο τον όμιλο, οι αναλυτές είχαν προβλέψει μείωση των πωλήσεων της τάξης του 3%.
Ο οικονομικός διευθυντής Jean-Marc Duplaix ανέφερε ότι η απόδοση της Gucci το 2022 «δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μας», προσθέτοντας ότι ο όμιλος είναι πεπεισμένος ότι θα μπορέσει να αλλάξει αυτή την εικόνα το 2023.
Ο οίκος Gucci πήρε διαζύγιο από τον σχεδιαστή Alessandro Michele τον περασμένο Νοέμβριο και τον Ιανουάριο ανακοίνωσε τον διορισμό του Sabato De Sarno στη θέση του «καπετάνιου» , ενός σχετικά άγνωστου σχεδιαστή του ανταγωνιστή Valentino. Ο De Sarno θα παρουσιάσει την πρώτη του συλλογή τον Σεπτέμβριο και ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι θα χρειαστεί χρόνος για να μπορέσει να αφήσει το στίγμα του στο brand.
Μετά την ανάπτυξη που σημείωσε την περίοδο 2015-2019, η Gucci - η οποία αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων και των κερδών της Kering - έχασε τη δυναμική της τα τελευταία χρόνια, υστερώντας σε σχέση με ανταγωνιστές όπως η Louis Vuitton και η Hermes.
Τα λειτουργικά έσοδα της Gucci παρέμειναν σταθερά στα 3,73 δισεκατομμύρια για ολόκληρο το 2022, ενώ για τον οίκο Yves Saint Laurent εκτινάχθηκαν κατά 43% στο 1 δισεκατομμύριο ευρώ.
Ο Duplaix ανέφερε ότι η αρχή του έτους φέρνει ενθαρρυντικά μηνύματα από την Κίνα, μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών προς τα τέλη του 2022, πυροδοτώντας ελπίδες στον κλάδο για απότομη ανάκαμψη στις πωλήσεις.
Με πληροφορίες από Reuters
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!