Ολα τα δημοσιονομικά μέτρα που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της ΝΔ «είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Σταθερότητας, το οποίο υποβλήθηκε από τις ελληνικές αρχές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στα τέλη Απριλίου, έχοντας προηγουμένως αξιολογηθεί και από το Δημοσιονομικό Συμβούλιο» τονίζει με συνέντευξη του στην «Ημερησία» λίγα 24ωρα πριν ανοίξουν οι κάλπες ο πρώην αν. υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης και υποψήφιος βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ.
Ο κ. Σκυλακάκης αναφέρει για τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν αναλυτικά αργότερα (μετά τα τέλη Απριλίου) πως «είχε υπάρξει πρόνοια να προβλεφθεί ο αναγκαίος δημοσιονομικός χώρος, με τη διαφορά μεταξύ του 2% που εκτιμούμε ότι θα είναι το αναγκαίο από πλευράς ευρωπαϊκών κανόνων πρωτογενές πλεόνασμα και το 2,1%, 2,3%, 2,3% που είναι τα πρωτογενή πλεονάσματα που προκύπτουν από το no policy change scenario τα έτη 2024-25 και 26. Αναφέρουμε μάλιστα ρητά ότι θα λάβουμε μέτρα αυτού του ύψους στη σελίδα 17 κάτι για το οποίο δεν εξέφρασε καμία παρατήρηση η Επιτροπή στην γνώμη που διατύπωσε».
Ο ο πρώην αν. υπουργός Οικονομικών μιλά για «fake news» της αντιπολίτευσης αναφορικά με το ελληνικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης (Ελλάδα 2.0), υποστηρίζοντας πως «από τα προγράμματα επιχειρηματικότητας ενισχύονται, μέχρι στιγμής, 91.216 πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (προγράμματα ενίσχυσης επιχειρηματικότητας), με τη συνολική δημόσια δαπάνη να διαμορφώνεται στα 646.975.321,32 ευρώ».
ΦΠΑ και νέα μέτρα στήριξης
Περιγράφει τα μέτρα που θα περιέχει το φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο ετοιμάζεται να κατεβάσει η ΝΔ πριν τη ΔΕΘ, εφόσον κερδίσει τις εκλογές, ενώ επαναλαμβάνει πως «η λύση για την ακρίβεια δεν βρίσκεται στην οριζόντια μείωση του ΦΠΑ, αλλά στην άμεση ενίσχυση των ευάλωτων νοικοκυριών και της μεσαίας τάξης και στην αύξηση των μισθών».
Αφήνει, βέβαια, ανοιχτό παράθυρο για μελλοντική μόνιμη μείωση του ΦΠΑ εφόσον αποδώσουν τα μέτρα πάταξης της φοροδιαφυγής, αλλά και για νέα μέτρα στήριξης εφόσον το υπαγορεύσουν οι ανάγκες της κοινωνίας, καθώς «ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δηλώσει ότι θα αξιολογηθεί η λήψη πρόσθετων έκτακτων μέτρων με δεδομένο προφανώς το διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο».
Διατυπώνει την βεβαιότητα για την επίτευξη της επενδυτικής βαθμίδας, κάτι που θα οδηγήσει, μετά βεβαιότητας, την οικονομία μας σε …αλλαγή πίστας. «Η Ελλάδα θα εξελιχθεί σε βασικό επενδυτικό προορισμό, κάτι που έχει να συμβεί στη χώρα μας από τη δεκαετία του ’60», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Ολόκληρη η συνέντευξη του Θόδωρου Σκυλακάκη:
Ενα από τα μεγάλα στοιχήματα της επόμενης 4ετίας είναι η διάχυση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης στις επιχειρήσεις και την κοινωνία. Η αντιπολίτευση σας κατηγορεί πως οι ΜμΕ έχουν αποκλειστεί και υπόσχεται επαναδιαπραγμάτευση και αναδιανομή πόρων. Ποιες είναι οι προκλήσεις και τα στοιχήματα της επόμενης 4ετίας για τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης;
Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας είναι ένα πολύτιμο, αναπτυξιακό εργαλείο, από το οποίο (συμπεριλαμβανομένων των πόρων του REPowerEU) αναμένεται να κινητοποιηθούν επενδύσεις, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 70 δισ. ευρώ.
Η Ελλάδα είναι μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ που πρωτοπορούν στην αξιοποίησή του. Έχουμε, ήδη, υποβάλει τρία αιτήματα πληρωμής και έχουν, ήδη, εισρεύσει στα κρατικά ταμεία πάνω από 11 δισ. ευρώ. Περίπου 300 διαγωνισμοί βρίσκονται σε εξέλιξη. Παράλληλα, από τα προγράμματα επιχειρηματικότητας ενισχύονται, μέχρι στιγμής, 91.216 πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (προγράμματα ενίσχυσης επιχειρηματικότητας), με τη συνολική δημόσια δαπάνη να διαμορφώνεται στα 646.975.321,32 ευρώ.
Όσον αφορά στο σκέλος των δανείων του «Ελλάδα 2.0», έχουν υποβληθεί επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού που προσεγγίζει τα 16 δισ. ευρώ, από διάφορους κλάδους της οικονομίας (πρωτογενής τομέας, βιομηχανία, λιανικό εμπόριο, ηλεκτροπαραγωγικές επενδύσεις - ΑΠΕ, τηλεπικοινωνίες, τουρισμός και υπηρεσίες), ενώ έχουν ήδη εγκριθεί επενδύσεις άνω των 7 δις ευρώ.
Από τα προγράμματα επιχειρηματικότητας του ΤΑΑ ενισχύονται, μέχρι στιγμής, 91.216 πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (προγράμματα ενίσχυσης επιχειρηματικότητας), με τη συνολική δημόσια δαπάνη να διαμορφώνεται στα 646.975.321,32 ευρώ.
Τα δάνεια χορηγούνται με ευνοϊκούς όρους (επιτόκιο δανεισμού, σταθερό 0,35% για πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις και 1% για μεσαίες και μεγάλες). Επί της ουσίας -και παρά τα fake news, στα οποία επιδίδονται, συστηματικά, στελέχη του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, στερούμενα εποικοδομητικών επιχειρημάτων- το ελληνικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης (Ελλάδα 2.0), ως έχει, ενισχύει τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, δίνοντάς τους σημαντικά κίνητρα για τη συμμετοχή τους σε αυτό.
Μάλιστα από τις προτάσεις των ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ για ανακατανομή κονδυλίων αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς πως δεν έχουν ιδέα για το μηχανισμό λειτουργίας αυτού του πολύτιμου, χρηματοδοτικού εργαλείου. Πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί η εμμονή για ριζικές αλλαγές σε «κλειδωμένα» ζητήματα γύρω από τη δομή του Ταμείου Ανάκαμψης; Μία εμμονή που θα θέσει σε κίνδυνο την εισροή των πόρων που έχουν συμφωνηθεί, την υλοποίηση έργων κ.ο.κ.;
Δεν θα σταματήσω να τονίζω πως το Ταμείο Ανάκαμψης -όπως και η οικονομία εν γένει- δεν πρέπει να γίνει πεδίο εκτόνωσης καταστροφικών, ιδεολογικών ιδεοληψιών. Διακρίνεται για τα στενά χρονοδιαγράμματά του, στα οποία απαιτείται σκληρή δουλειά για να ανταπεξέλθει κανείς. Το διαπιστώσαμε και ανταποκριθήκαμε με επιτυχία, στα χρόνια της διακυβέρνησής μας.
Το Ταμείο Ανάκαμψης -όπως και η οικονομία εν γένει- δεν πρέπει να γίνει πεδίο εκτόνωσης καταστροφικών, ιδεολογικών ιδεοληψιών. Διακρίνεται για τα στενά χρονοδιαγράμματά του, στα οποία απαιτείται σκληρή δουλειά για να ανταπεξέλθει κανείς
Χαρακτηριστικά σας αναφέρω πως μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις, στο πλαίσιο του «Ελλάδα 2.0» είναι οι προσφυγές που «συνοδεύουν» παραδοσιακά, τους διαγωνισμούς και επιβραδύνουν τις διαδικασίες. Απαιτείται μεγάλη προσπάθεια για να ξεπεραστούν αυτές οι «αγκυλώσεις» και έχουμε αποδείξει πως μπορούμε να τα καταφέρουμε, ενισχύοντας περαιτέρω τη δυναμική πορεία που ακολούθησαν οι επενδύσεις στη χώρα μας στα χρόνια της διακυβέρνησής μας. Άλλωστε, έχουμε δει μόνον την κορυφή του παγόβουνου των επενδύσεων που έρχονται μέσα στα επόμενα χρόνια, με την ΝΔ στο «τιμόνι» της χώρας.
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις, στο πλαίσιο του «Ελλάδα 2.0» είναι οι προσφυγές που «συνοδεύουν» παραδοσιακά, τους διαγωνισμούς και επιβραδύνουν τις διαδικασίες
Το φορολογικό έχει μπει για τα καλά στη μάχη της προεκλογικής περιόδου. Ποιες είναι οι προτεραιότητες της ΝΔ για την φορολογική πολιτική στην επόμενη 4ετία, δεδομένου ότι θα είναι και ένα από τα πρώτα νομοσχέδια που θα προωθήσετε εφόσον επανεκλεγείτε; Χρειάζονται, για παράδειγμα, αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών δεδομένου και του γεγονότος ότι οι μισθωτοί υπερφορολογούνται σε σχέση με τους αυτοαπασχολούμενους;
Το πρόγραμμα μας για τη διακυβέρνηση της χώρας την τετραετία 2023-2027, το οποίο έχει κοινοποιηθεί και τεθεί στην κρίση του ελληνικού λαού, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:
- Σταδιακή μείωση, κατά μία επιπλέον μονάδα, των ασφαλιστικών εισφορών. Λιγότερες εισφορές και μεγαλύτερο μισθό συνεπώς για όλους τους μισθωτούς.
- Αύξηση από 1η.1.2024 του αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για οικογένειες που έχουν παιδιά.
- Μονιμοποίηση της πλήρους απαλλαγής των πρώην δικαιούχων Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (Ε.Κ.Α.Σ.), από τη συμμετοχή τους στη φαρμακευτική δαπάνη.
- Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, με διενέργεια αυτόματων ψηφιακών ελέγχων, εντατικοποίηση των φορολογικών ελέγχων και διπλασιασμό των ηλεκτρονικών συναλλαγών με την καθολική χρήση POS για διενέργεια πληρωμών.
- Σταδιακή μείωση 20% του τέλους επιτηδεύματος το 2025, 30% το 2026 και κατάργηση έως το τέλος της τετραετίας το 2027.
- Αναπροσαρμογή και εξορθολογισμό συστήματος τεκμηρίων (μείωση τεκμηρίων διαβίωσης κατά περίπου 30% μεσοσταθμικά) από 1η.1.2025, κατόπιν της υποχρεωτικής εφαρμογής του myData και της ενίσχυσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
- Επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές επιβατών, τον καφέ και τα μη αλκοολούχα ποτά, τον κινηματογράφο, τα γυμναστήρια, τις σχολές χορού και το τουριστικό πακέτο έως το τέλος του 2023.
Στην περίπτωση που υπάρξει πρόσθετος μόνιμος χώρος ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει προτεραιοποιήσει το κοινωνικό κράτος και τους έμμεσους φόρους.
Από αυτά, θα ευνοηθούν -μεταξύ άλλων- όλοι, μισθωτοί, συνταξιούχοι προπαντός αλλά και οι μικροί επιχειρηματίες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι ευτυχώς έλαβαν γνώση, εγκαίρως, της καταστροφικής ατζέντας που έχουν στα σκαριά, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ για τη φορολόγησή τους.
Στην περίπτωση που υπάρξει πρόσθετος μόνιμος χώρος ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει προτεραιοποιήσει το κοινωνικό κράτος και τους έμμεσους φόρους.
Πρόσφατα η Κομισιόν δημοσιοποίησε τις συστάσεις της για την επιστροφή των δημοσιονομικών κανόνων από το 2024 με «χαλινάρι» στις δαπάνες 2,6% για την Ελλάδα. Πώς μεταφράζεται η υποχρέωση αυτή για τις αντοχές της ελληνικής οικονομίας και τι θα αλλάξει στην οικονομική πολιτική της χώρας μετά την εφαρμογή των πιο αυστηρών δημοσιονομικών κανόνων; Θα υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω ενίσχυση των εισοδημάτων και μέτρα στήριξης της κοινωνίας; Υπάρχει δυνατότητα να εξαιρεθούν τελικά οι δαπάνες για την άμυνα από την εξίσωση αυτή;
Καταρχάς, όλα τα δημοσιονομικά μέτρα που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της ΝΔ -εξ αυτών αναλυτικά αναφέρονται οι αυξήσεις των συντάξεων και οι αυξήσεις μισθών των δημοσίων υπαλλήλων, αλλά και η αύξηση αναπηρικών επιδομάτων- είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Σταθερότητας, το οποίο υποβλήθηκε από τις ελληνικές αρχές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στα τέλη Απριλίου, έχοντας προηγουμένως αξιολογηθεί και από το Δημοσιονομικό Συμβούλιο.
Τα τρία αυτά μέτρα και οι νέες προσλήψεις περιλαμβάνονται στο no policy change scenario και για τα υπόλοιπα μέτρα που εξαγγέλθηκαν αναλυτικά αργότερα, είχε υπάρξει πρόνοια να προβλεφθεί ο αναγκαίος δημοσιονομικός χώρος, με τη διαφορά μεταξύ του 2% που εκτιμούμε ότι θα είναι το αναγκαίο από πλευράς ευρωπαϊκών κανόνων πρωτογενές πλεόνασμα και το 2,1%, 2,3%, 2,3% που είναι τα πρωτογενή πλεονάσματα που προκύπτουν από το no policy change scenario τα έτη 2024-25 και 26.
Αναφέρουμε μάλιστα ρητά ότι θα λάβουμε μέτρα αυτού του ύψους στη σελίδα 17 κάτι για το οποίο δεν εξέφρασε καμία παρατήρηση η Επιτροπή στην γνώμη που διατύπωσε.
Ολα τα δημοσιονομικά μέτρα που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της ΝΔ είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Σταθερότητας. Αναφέρουμε μάλιστα ρητά ότι θα λάβουμε μέτρα αυτού του ύψους στη σελίδα 17 κάτι για το οποίο δεν εξέφρασε καμία παρατήρηση η Επιτροπή στην γνώμη που διατύπωσε.
Από εκεί και πέρα, εκτίμησή μου είναι πως η πορεία της ελληνικής οικονομίας φέτος, με την ΝΔ στην ηγεσία της χώρας, θα είναι πολύ καλύτερη από τις προβλέψεις - τόσο τις δικές μας όσο και από αυτές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής - τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια. Καταλυτικό ρόλο σε αυτή την κατεύθυνση θα παίξει το Ταμείο Ανάκαμψης και οι σημαντικές επενδύσεις που θα υλοποιηθούν - κάποιες έχουν, ήδη, δρομολογηθεί και άλλες παίρνουν σειρά.
Τα έκτακτα μέτρα στήριξης της κοινωνίας λαμβάνονται στη διάρκεια κρίσεων, π.χ. πανδημία και ενεργειακή. Αφήνοντάς τις πίσω, αυτό που αποκτά μεγάλη αξία είναι να μπορέσουμε να έχουμε μόνιμες αυξήσεις στους μισθούς, οι οποίες στον ιδιωτικό τομέα προκύπτουν από την αύξηση της ζήτησης στην αγορά εργασίας και την περαιτέρω μείωση της ανεργίας. Είναι κάτι που συμβαίνει ήδη και θα το βλέπουμε ακόμα περισσότερο μέσα στην επόμενη τετραετία.
Αναφορικά με τις αυξήσεις στις συντάξεις, προκύπτουν από την επιτυχία της αναπτυξιακής πολιτικής. Το πετύχαμε πέρυσι και πιστεύω πως και το 2023 θα έχουμε ικανοποιητική ανάπτυξη, που θα οδηγήσει στην σημαντική αύξηση των συντάξεων από την 1η.1.2024.
Αυτό που αποκτά μεγάλη αξία είναι να μπορέσουμε να έχουμε μόνιμες αυξήσεις στους μισθούς, οι οποίες στον ιδιωτικό τομέα προκύπτουν από την αύξηση της ζήτησης στην αγορά εργασίας και την περαιτέρω μείωση της ανεργίας
Στο μέτωπο της ακρίβειας, βλέπουμε τον πληθωρισμό να αποκλιμακώνεται σημαντικά κυρίως όμως λόγω της πτώσης των τιμών της ενέργειας. Στα τρόφιμα το πρόβλημα παραμένει. Η αντιπολίτευση επιμένει στη μείωση του ΦΠΑ και του ΕΦΚ σε τρόφιμα και καύσιμα. Εξετάζετε επέκταση μέτρων στήριξης όπως το marketpass εφόσον επανεκλεγείτε και πώς θα κινηθείτε για να ενισχύσετε την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών;
Να σας θυμίσω πως παλαιότερα ο κ. Τσίπρας, ήταν διαπρύσιος κήρυκας κατά της μείωσης του ΦΠΑ, αναγνωρίζοντας πως θα ήταν ένα μέτρο, το οποίο, επί της ουσίας, δεν θα κατέληγε στους καταναλωτές. Σήμερα, μάλιστα, η μείωση του ΦΠΑ έχει περισσότερους λόγους να μην καταλήξει στους καταναλωτές, δεδομένης της πίεσης στους παράγοντες κόστους.
Είναι πρακτικά αδύνατο να γίνεται ανάλυση κόστους στις δεκάδες χιλιάδες καταστήματα και προμηθευτές και στα χιλιάδες προϊόντα, ανά κατάστημα για τα εκατομμύρια περιπτώσεων που προκύπτουν και όλοι το γνωρίζουν.
Η μείωση της φοροδιαφυγής μπορεί να αποτελέσει «κλειδί» για τη μελλοντική μόνιμη μείωση του ΦΠΑ.
Με αυτά τα δεδομένα, λοιπόν, η λύση δεν βρίσκεται στην οριζόντια μείωση του ΦΠΑ, αλλά στην άμεση ενίσχυση των ευάλωτων νοικοκυριών και της μεσαίας τάξης και στην αύξηση των μισθών. Η μείωση της φοροδιαφυγής, ωστόσο, μπορεί να αποτελέσει «κλειδί» για τη μελλοντική μόνιμη μείωση του ΦΠΑ.
Σε σχέση με τα μέτρα στήριξης που αναφερθήκατε, ανανεώνοντας τη θητεία μας και εφόσον μας το υπαγορεύσουν οι ανάγκες της κοινωνίας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δηλώσει ότι θα αξιολογηθεί η λήψη πρόσθετων έκτακτων μέτρων με δεδομένο προφανώς το διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο.
Η ΝΔ έχει προσδιορίσει την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας ως «εθνικό στόχο». Πόσο κοντά είμαστε σε αυτό τον στόχο και πώς θα επηρεάσει η επενδυτική βαθμίδα το μέσο νοικοκυριό και τον μικρό ή τον μεσαίο επιχειρηματία;
Η πολιτική σταθερότητα που θα έρθει με την ολοκλήρωση των εκλογών και την ανανέωση της κυβερνητικής θητείας για τη Νέα Δημοκρατία θα οδηγήσει, σύντομα, στην ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας. Και το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την επίτευξη αυτού του μεγάλου εθνικού στόχου, είναι αποτέλεσμα πολύ σκληρής δουλειάς.
Την τετραετία της διακυβέρνησής μας, πέραν από τις διαδοχικές, εξωγενείς κρίσεις που βρήκαμε μπροστά μας (πανδημία, ενεργειακή), κληθήκαμε και καταφέραμε να αποκαταστήσουμε την κλονισμένη εμπιστοσύνη των αγορών, μετά την περιπέτεια του 2015. Η ανατροπή της ιδεοληπτικής, οικονομικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ - αυτής της υπέρογκης φορολογίας στην εργασία και στο κεφάλαιο και της εχθρικής στάσης απέναντι στην επιχειρηματικότητα και στην ιδιωτική πρωτοβουλία - ήρθε μέσα από τις αποφάσεις μας για δραστική μείωση των φόρων και των εισφορών.
Η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας θα οδηγήσει, μετά βεβαιότητας, την οικονομία μας σε …αλλαγή πίστας. Η Ελλάδα θα εξελιχθεί σε βασικό επενδυτικό προορισμό, κάτι που έχει να συμβεί στη χώρα μας από τη δεκαετία του ’60.
Αναδείξαμε τα κίνητρα της οικονομικής δραστηριότητας ως κεντρικό μοχλό της πολιτικής μας, υλοποιώντας, παράλληλα, αποτελεσματικές μεταρρυθμίσεις.
Η δε ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας θα οδηγήσει, μετά βεβαιότητας, την οικονομία μας σε …αλλαγή πίστας. Η Ελλάδα θα εξελιχθεί σε βασικό επενδυτικό προορισμό, κάτι που έχει να συμβεί στη χώρα μας από τη δεκαετία του ’60.
Διατηρούμενη, με τη συμβολή αυτών των εξελίξεων, σε αναπτυξιακή τροχιά που θα οδηγήσει σε πολλαπλά οφέλη για όλους (νοικοκυριά και επιχειρήσεις), όπως για παράδειγμα: περισσότερες προσλήψεις στον ιδιωτικό τομέα, που θα οδηγήσουν σε περαιτέρω μείωση της ανεργίας, καλύτεροι μισθοί, κ.ά.
Είδαμε την ΝΔ να καταγράφει μια μεγάλη νίκη στην πρώτη κάλπη στις 21 Μαΐου. Ποιο είναι το διακύβευμα των ερχόμενων εκλογών στις 25 Ιουνίου;
Το διακύβευμα παραμένει ίδιο με αυτό της πρώτης εκλογικής αναμέτρησης και είναι η συνέχεια της καλής πορείας που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια η ελληνική οικονομία, χάρη στις πολιτικές και τις μεταρρυθμίσεις που εφαρμόσαμε, κατά την άκρως απαιτητική τετραετία της διακυβέρνησής μας.
Το διακύβευμα παραμένει ίδιο με αυτό της πρώτης εκλογικής αναμέτρησης και είναι η συνέχεια της καλής πορείας που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια η ελληνική οικονομία
Οι εντυπωσιακές επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας, που επετεύχθησαν, παρά τις διαδοχικές κρίσεις, (π.χ. το 2022 ο ρυθμός ανάπτυξης έφτασε στα επίπεδα του 6%, το δημόσιο χρέος μειώθηκε κατά 15 μονάδες ως ποσοστό του ΑΕΠ, σε σχέση με το 2018 και το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 26 δισ. ευρώ περίπου, ενώ πετύχαμε πρωτογενές πλεόνασμα -έστω και μικρό- ένα χρόνο νωρίτερα του αναμενόμενου), πρέπει για το καλό του τόπου και μπορούν να συνεχιστούν με ισχυρή αυτοδύναμη τη ΝΔ στις εκλογές της 25ης Ιουνίου.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!