Εκείνο που κρατάμε από την ανακοίνωση αποτελεσμάτων της ΤΙΤΑΝ, δεν είναι τόσο τα δυνατά αποτελέσματα, όσο η υγιής και εύρωστη χρηματοοικονομική εικόνα του Ομίλου. Ο δείκτης δανεισμού διαμορφώθηκε σε 1,02x και ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε σε €622 εκ., χάρη στη βελτιωμένη κερδοφορία. Το 2024, η S&P αναβάθμισε τη μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα του Ομίλου ΤΙΤΑΝ σε ΒΒ+ με σταθερή προοπτική.
Όπως σημειώνουν οι αναλυτές, μετά και την εισαγωγή της Titan America στη Νέα Υόρκη, οι συνολικές υποχρεώσεις μειώνονται στα 280 εκατ. ευρώ, από 630 εκατ. ευρώ, ενώ θα πέσουν κάτω από τα 200 εκατ. με την πώληση της μονάδας στην Τουρκία. Ετσι, ο δείκτης καθαρό χρέος/EBITDA πέφτει στο 0,4x.
Kαλοκαίρι έρχεται…
Και η ευχάριστη πρόταση της ημέρας: Η Silversea, μία κορυφαία εταιρεία κρουαζιέρας μας προτείνει να συμμετάσχουμε στην Παγκόσμια Κρουαζιέρα 2028, με αναχώρηση με το Silver Shadow από το Μαϊάμι στις 5 Ιανουαρίου και μέσω της διώρυγας του Παναμά, Περού, Χιλής Αργεντινής, Βραζλίας Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, Ντουμπάι, Διώρυγα του Σουέζ θα φτάσει στη γειτονιά μας στη Μήλο και τον Πειραιά καις τη συνέχεια μέσω Ιταλίας θα καταπλεύσει στη Νίκαια (Γαλλία) στις 16 Μαΐου. Η κρουαζιέρα θα προσεγγίσει 58 προορισμούς σε 29 χώρες. Ένα ταξίδι 132 ημερών που συνδέει πάνω από 30 μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
Λεφτά δεν έχω, αλλά ας μαζέψω κανένα ρεπό…
Τα… αγγούρια του χειμώνα
Μια πολύ ενδιαφέρουσα καμπάνια ξεκίνησε ο Σύνδεσμος Εμπόρων Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών (ΣΕΚΛΑ). Αφορά την εποχικότητα στην κατανάλωση νωπών φρούτων και λαχανικών και προτρέπει τους καταναλωτές να αγοράζουν φρέσκα, εποχικά προϊόντα γιατί περιέχουν περισσότερες βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Για παράδειγμα, οι φράουλες της άνοιξης είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, ενώ οι ντομάτες του καλοκαιριού έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε λυκοπένιο, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό.
Οι καταναλωτές οι οποίοι επιλέγουν εποχικά προϊόντα απολαμβάνουν υψηλότερη ποιότητα σε χαμηλότερη τιμή, ενώ ταυτόχρονα στηρίζουν και την εγχώρια παραγωγή. Παράλληλα, όταν ένα προϊόν είναι στην εποχή του, υπάρχει αφθονία στην αγορά, γεγονός που συνεπάγεται χαμηλότερη τιμή, καταλήγει ο ΣΕΚΛΑ. Χρόνια το λέω στη γυναίκα μου που επιμένει να κουβαλάει στο σπίτι αγγούρια μέσα στο καταχείμωνο…!
Γκαζώνουν και οι δασμοί
Οι δασμοί που ανακοίνωσε ο Τραμπ στα εισαγόμενα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, δεν είναι απλώς ένα 25% που θα επηρεάσει παγκοσμίως τις τιμές. Είναι μια παγκόσμια αναστάτωση η οποία δεν έχει γίνει ακόμη αντιληπτή σε όλο το εύρος της. Οι μετοχές των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών της Ιαπωνίας, έβγαλαν πολύ αίμα στη χθεσινή συνεδρίαση.
Επίσης οι δασμοί, μειώνουν σημαντικά την πιθανότητα η Τράπεζα της Ιαπωνίας να αυξήσει το επιτόκιο αναφοράς στην ολοκλήρωση της επόμενης συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου της 1ης Μαΐου, σύμφωνα με παρατηρητές. Και μην ξεχνάμε ότι η συμπεριφορά της BOJ έχει προκαλέσει παγκόσμιους κραδασμούς στις αγορές και μάλιστα πολύ πρόσφατα.
Αλλά και ο ίδιος ο Ιλον Μασκ με ανάρτησή του στο Χ την Τετάρτη το βράδυ, δήλωσε ότι οι επιπτώσεις των δασμών θα είναι πολύ σοβαρές και για την Tesla. Μένει να δούμε την αντίδραση των Ευρωπαίων οι οποίοι είναι κάπως λιγότερο εκτεθειμένοι στις ΗΠΑ σε σχέση με τους Ιάπωνες. Ωστόσο η Mercedes και η Porsche είναι οι πλέον ζημιωμένες με κόστος που ίσως πλησιάσει τα 3,5 δις.
Το αλουμίνιο στο επίκεντρο
Και μια και ο λόγος για δασμούς ο νους μου πάει στο αλουμίνιο, καθώς χωρίς αυτό δεν υπάρχει αυτοκίνητο. Άραγε, μια κλιμάκωση, μήπως επηρεάσει τις τιμές; Αυτό αναρωτιούνται αναλυτές “ζυγίζοντας” παράλληλα και το ότι το αλουμίνιο έχει υψηλή ζήτηση στην Κίνα και άρα οι τιμές έχουν πάρει την ανιούσα. Επίσης, λόγω της χρήσης του ως μέταλλο υψηλής αγωγιμότητας, σταδικά, ένεκα ελλείψεων και τιμών στο χαλκό, αναμένεται να “τσιμπήσει” περαιτέρω. Πάντως οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία με τους δασμούς θα είναι βαρόμετρο.
Να πω πάντως, ότι η επίπτωση του δασμού 10% στο αλουμίνιο το 2018 δεν φαίνεται να επηρέασε τις Ελληνικές εξαγωγές αλουμινίου, υποδηλώνοντας ότι οι Ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις αλουμινίου ήταν το 2018 σε θέση να αντεπεξέλθουν με επιτυχία. Αυτά με βάση ανάλυση του του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή.
Και Έλληνες μπαίνουν δυνατά στην Ideal
Σημαντικά πακέτα μετοχών στην Ideal Holdings πέρασαν χθες στο Χρηματιστήριο Αθηνών στην τιμή των 6 ευρώ. Οι οικονομικές ιστοσελίδες έγραφαν χθές ότι επρόκειτο για θεσμικούς επενδυτές του εξωτερικού που ανταποκρίθηκαν στις παρουσιάσεις του Ομίλου.
Εγώ λοιπόν σας λέω με βεβαιότητα, ότι δεν επρόκειτο μόνο για ξένους επενδυτές. Επρόκειτο και για Ελληνες, για σημαντικά ελληνικά κεφάλαια που επενδύουν στον Ομιλο, βλέποντας μεγάλες αποδόσεις από το χαρτοφυλάκιο εταιρειών της Ideal. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το τελευταίο απόκτημα του Ομίλου, η εταιρεία Μπαρμπαστάθης που προικίζει της Ideal με τζίρους, κέρδη και προοπτικές.
Ο Ομιλος που διοικεί ο Λ. Παπακωνσταντίνου, θα δει τις επόμενες ημέρες νέες εισροές και ψήφο εμπιστοσύνης στα επενδυτικά του σχέδια.
Η ομάδα κερδίζει στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Θέλετε να πάτε φθηνότερα σε νησί το Πάσχα; Σας έχω τη λύση. Μαζευτείτε σε ομάδες των 3-5 ατόμων και βγάλτε ένα εισιτήριο με πλοίο της Attica Group. Σε αυτή την περίπτωση έχετε εκπτωση 20% στα εισιτήρια Οικονομικής θέσης και Αριθμημένου Καθίσματος (ATS).
Καλές οι προσφορές για το Πάσχα αλλά τα δύσκολα για τους επιβάτες είναι μπροστά. Από την 1η Μαΐου η ακτοπλοΐα θα κινείται με νέο πιο ακριβό καύσιμο μειωμένου θείου, που σημαίνει υψηλότερο κόστος και ακριβότερο εισιτήριο. Ο υπουργός Ναυτιλιας Βασίλης Κικίλιας υποστηρίζει ότι δεν πρέπει να έχουμε αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Πώς θα γίνει όμως αυτό δεν μας το έχει πει ακόμη. Οψόμεθα!
Λιγότερο θείο, περισσότερο διοξείδιο του άνθρακος
Και μιας και ο λόγος για το νέο καύσιμο στην ακτοπλοΐα μειωμένου θείου, μάθετε κάτι. Μπορεί το νέο καύσιμο να έχει λιγότερο θείο (θετικό) αλλά επειδή είναι μικρότερης θερμογόνου δύναμης, απαιτείται καύση μεγαλύτερης ποσότητας. Αυτό σημαίνει όμως περισσότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακος! Είπατε κάτι για πράσινη μετάβαση;
Tο Brussels bubble
Και μια και ο λόγος για πράσινη μετάβαση, να σας πω ότι κορυφαίος παράγων της ευρωπαϊκής βιομηχανίας μου έλεγε ότι παρά το ότι η νέα Κομισιόν, κάτι δείχνει να καταλαβαίνει για την ανάγκη άρσης της υπερρύθμισης ένεκα πράσινης μετάβασης κτλ, τα μεσαία στελέχη της γραφειοκρατίας των Βρυξελλών “έχουν” στηλώσει τα πόδια και δε θέλουν να ακούν για βιομηχανία, ανταγωνιστικότητα και στήριξη ένεκα ενέργειας, “χαλαρώνοντας” τις δεσμεύσεις, που κοστίζουν” Το Brussels bubble - η “φούσκα των Βρυξελλών έχει το δικό της “μπαϊράκι”. Πάντως, καθώς άλλοι μου λένε ότι η Φον ντε Λάιεν έχει “σφιχτά” τα λουριά και όλα περνούν από εκείνη, (κάτι σαν το “επιτελικό κράτος” του Μαξίμου ένα πράμα), μένει να φανεί εάν οι γραφειοκράτες θα βάλουν “μυαλό” με τις συστάσεις της Ούρσουλα και θα αλλάξουν ρότα. έτσι τουλάχιστον μου μεταφέρουν….
Διαβάστε περισσότερα εδώ