Την ώρα που οι στρατηγικές των κομμάτων -κυρίως των τριών μεγάλων, δηλαδή της Νέας Δημοκρατίας, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ- ξετυλίγονται με στόχο τους εκλογείς που ακόμα παραμένουν αναποφάσιστοι και σκεπτικοί, όχι μόνο γιατί αυτοί είναι πολλοί, στο επίκεντρο των επιτελείων μπαίνουν οι νέοι, αφού εάν τους πείσουν, δημιουργούν πρόσθετη δυναμική, καθώς οι μικρές ηλικίες έχουν την ορμή και τη δυνατότητα να επηρεάζουν και πολλούς από τους γύρω τους.
Τα κόμματα της Αριστεράς έχουν αυξημένη επιρροή στους νέους, παραδοσιακά. Στις εκλογές του 2019 η ΝΔ επικράτησε με πάνω από 8 μονάδες του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά στις νέες γενιές τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά: Στις ηλικίες 17-24 ετών τα ποσοστά ήταν 38%-30% υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ στις ηλικίες 25-34 ετών, τα ποσοστά ήταν 36%-30% υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ.
Συνεπώς η μεν Νέα Δημοκρατία θέλει να ισορροπήσει όσο είναι δυνατό τις αναλογίες στη νέα γενιά υπέρ της, ενώ τα κόμματα της Αριστεράς, κυρίως ο ΣΥΡΙΖΑ, να διατηρήσει και αν μπορέσει να διευρύνει αυτά τα ποσοστά υπέρ του.
Εφοδος στο... tik-tok
Το κυβερνών κόμμα επιστρατεύει τα «όπλα» του για να πείσει όσο περισσότερους νέους μπορεί. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης άνοιξε λογαριασμό στο tik-tok, μια πλατφόρμα στα κοινωνικά δίκτυα που είναι πολύ δημοφιλής μεταξύ των νέων.
►Διαβάστε και: Ανάρτηση Κ. Μητσοτάκη: Κάναμε πράξη τις δεσμεύσεις για περισσότερες δουλειές και αύξηση του κατώτατου μισθού
Επίσης, η Νέα Δημοκρατία θα θυμίσει κατά τη διάρκεια του προεκλογικού αγώνα ότι «τρέχει» ένα σύνθετο πρόγραμμα με γενικό τίτλο «σπίτι μου» ώστε νέα παιδιά μετά το τέλος των σπουδών τους να μπορέσουν να στηριχθούν ώστε να εγκαταλείψουν την πατρική οικία και να μετακομίσουν σε δικό τους ή ενοικιασμένο σπίτι.
Τον Φεβρουάριο ο πρωθυπουργός συναντήθηκε με 18 μαθητές οι οποίοι συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» του Junior Achievement Greece. Ανάλογες συναντήσεις θα επιδιώξει ο Κυριάκος Μητσοτάκης και κατά τη διάρκεια της μακράς προεκλογικής περιόδου, τονίζοντας εκείνα τα στοιχεία του προγράμματος και των προσώπων που ζητούν την ψήφο των πολιτών, τα οποία θεωρούνται πιο ελκυστικά για τη νέα γενιά.
Η οργή για τα Τέμπη
Από τη δική του μεριά, ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να προσελκύσει ακόμα περισσότερους νέους και νέες στην προτίμηση των δικών του ψηφοδελτίων, βασισμένος κυρίως στην αντισυστημικότητα αυτών των ηλικιών, αλλά και στην οργή των νέων μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Πάνω σε αυτά τα δυο κριτήρια ψήφου, ο ΣΥΡΙΖΑ «κτίζει» την ενδυνάμωση της σχέσης του με τις νεότερες ηλικίες ψηφοφόρων με τον Αλέξη Τσίπρα πρωταγωνιστή, να τονίζει τις θέσεις της αξιωματική αντιπολίτευσης για την πανεπιστημιακή αστυνομία, για τη βία των σωμάτων ασφαλείας στις λαϊκές κινητοποιήσεις των νέων, στην προσπάθεια να επαναφέρει τα ιδιωτικά ΑΕΙ αλλά και για τις προοπτικές που ο ΣΥΡΙΖΑ θα δώσει στην ομαλή ένταξη των νέων στην αγορά εργασίας.
Τέλος η Κουμουνδούρου θα παίξει δυνατά και το ιδεολογικό χαρτί, καθώς έχει αποφασίσει να αναδείξει την αριστερή ιδεολογική τοποθέτηση της πλειοψηφίας της νεολαίας.
►Διαβάστε και: ΣΥΡΙΖΑ: Αδιανόητη προσβολή στα θύματα η κυβερνητική απάντηση για το ακαταδίωκτο στην Επιτροπή
Απεύθυνση στους... ρεαλιστές
«Κάνε το θυμό σου, απόφαση Αλλαγής» είναι ένα από τα κεντρικά συνθήματα του ΠΑΣΟΚ, το οποίο επίσης θέλει να κερδίσει τις ψήφους των νέων ανθρώπων.
Το κόμμα που θέλει να αυξήσει σημαντικά τα εκλογικά του ποσοστά του 2019, θα απευθυνθεί σε εκείνο το κομμάτι των νέων ψηφοφόρων που είναι ρεαλιστές, αναζητούν δηλαδή προοδευτικές λύσεις εντός των ορίων του πολιτικού συστήματος, με σοσιαλιστικό και ουμανιστικό προσανατολισμό.
Η Χαριλάου Τρικούπη θα αναδείξει το πολιτικό πρόγραμμα που θα ανοίξει προοπτικές στη νέα γενιά, ώστε να κάνει τα όνειρά της πραγματικότητα.
Το «αγκάθι»
Το μεγάλο «αγκάθι» στις στρατηγικές των κομμάτων αυτών, όμως, είναι ότι πολλοί νέοι εμφανίζονται απογοητευμένοι συνολικά από τις λύσεις που τους προσφέρει η σημερινή πολιτική, αναζητούν λύσεις «έξω» και αντι-συστημικές πολλές φορές, επιλέγοντας ακραίες προτάσεις και ακραίους πολιτικούς φορείς, με αποτέλεσμα κανένα από τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου που διεκδικούν την εξουσία, να μην μπορεί να είναι βέβαιο ότι ένα σημαντικό κομμάτι των νέων ψηφοφόρων θα το προτιμήσει.
Με μια λέξη η νεολαία σήμερα αποτελεί κατεξοχήν τον «άγνωστο Χ» των εκλογών με ό,τι αυτό σημαίνει τόσο για τις επιδιώξεις των κομμάτων, όσο και για το πολιτικό σύστημα γενικότερα…
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!