Ενέργειες ώστε να διευκολυνθεί η αποδοχή των πιστωτικών - χρεωστικών καρτών από τα ταξί σχεδιάζει η Μastercard σε συνεργασία με τους εκκαθαριστές των συναλλαγών, όπως αποκάλυψε ο Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα κατά τη διάρκεια της παρουσίασης σε εκπροσώπους του Τύπου, της στρατηγικής και των προτεραιοτήτων της εταιρείας το 2024, με επίκεντρο την περαιτέρω ανάπτυξη των ψηφιακών πληρωμών.
Βασική προτεραιότητα παραμένει η αναβάθμιση της εμπειρίας πληρωμών, τόσο για καταναλωτές όσο και για επιχειρήσεις, μέσα από νέες ψηφιακές λύσεις που αφορούν το online περιβάλλον.
Παράλληλα, μέσα από μία σειρά συνεργασιών με εμπόρους και συνεργάτες της, η Mastercard έχει στόχο να αναβαθμίσει την κάρτα από ένα συναλλακτικό μέσο, σε «διαβατήριο» σε έναν κόσμο προνομίων, προσφέροντάς στους κατόχους καρτών Mastercard πρόσθετες ευκαιρίες και αποκλειστικά οφέλη.
Υπογραμμίστηκε εξάλλου ο ρόλος της Mastercard ως καταλύτης καινοτομίας στο ευρύ πλαίσιο των πληρωμών, καθώς μέσα από στρατηγικές συνεργασίες με μέλη αυτού του οικοσυστήματος, εμπόρους και συνεργάτες, προάγονται εργαλεία και λύσεις, που μπορούν να ωφελήσουν καταναλωτές, εμπόρους και οργανισμούς. Παράλληλα, έμφαση δόθηκε και στην προσήλωση της Mastercard στην περαιτέρω ενίσχυση της καινοτομίας, μέσα από τη δημιουργία λύσεων και εφαρμογών που αφορούν στην υποστήριξη και στη βελτιστοποίηση της διαδικασίας των εταιρικών πληρωμών.
«Τα ταξί θα ευνοηθούν»
«Φέτος τα ταξί θα ευνοηθούν από εμάς. Θα κάνουμε την αποδοχή καρτών λίγο πιο εύπεπτη και μάλλον θα επιδοτήσουμε κάποια πράγματα, ίσως το τερματικό, ίσως για κάποιο χρονικό διάστημα σε συνεργασία με τους εκκαθαριστές, να μην υπάρχει προμήθεια», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Π. Πολύδωρος, διευκρινίζοντας ότι «οι προμήθειες διαμορφώνονται από εμάς. Συμμετέχουμε σε οικοσύστημα αλλά είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων εκ των οποίων κάποιοι θεσμοθετημένοι από την ΕΕ όπως η διατραπεζική προμήθεια 0,2% (interchange)»
Στόχος είναι τα μέτρα- κίνητρα για τα ταξί που είναι υπό εξέταση να «βγουν στον αέρα» εντός του τρέχοντος εξαμήνου.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της MastrerCard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, το μεγαλύτερο παράπονο των κατόχων κάρτας είναι ότι κατά την άφιξή τους στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, το «Ελευθέριος Βενιζέλος», δεν βρίσκουν ταξί που να δέχεται κάρτες.
Οι προοπτικές της ελληνικής αγοράς
Αναφερόμενος στις προοπτικές της ελληνικής αγοράς, ο Παναγιώτης Πολύδωρος ανέφερε ότι από το 2015 - χρονιά capital control - η Ελλάδα σε επίπεδο ηλεκτρονικών πληρωμών αναπτύσσεται μεσοσταθμικά με 25% και πλέον από τελευταίοι στην Ευρώπη προσεγγίζουμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, στο 40% η διείσδυση των καρτών στην καταναλωτική δαπάνη
Σήμερα, βρισκόμαστε στη 18η θέση μεταξύ των 27 που σημαίνει ότι υπάρχει ακόμα χώρος για καλύψουμε μέχρι να φτάσουμε στη 13η θέση, δηλαδή στο μέσον της κατάταξης και υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης, που σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε κάτι παραπάνω από τους ευρωπαίους εταίρους μας.
Πρόβλεψη για αύξηση
Το βασικό εμπόδιο για την επίτευξη αυτού το στόχου είναι η «κόπωση» της ανάπτυξης μετά από ένα ράλι ανόδου, από την άλλη πλευρά ωστόσο υπάρχουν θετικές εξελίξεις - προοπτικές που δημιουργούν αισιοδοξία και επιτρέπουν την πρόβλεψη για αύξηση 14% του χρόνου.
- Πρώτον, το μακροοικονομικό περιβάλλον – με την υποσημείωση της γεωπολιτικής αβεβαιότητας, η πρόβλεψη για αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης 1,4%, αύξηση του ΑΕΠ, μείωση της ανεργίας κλπ.
- Δεύτερον, τα μέτρα πολιτικής με κυριότερα, την καθολική αποδοχή καρτών με την Ελλάδα να βρίσκεται σε ένα πολύ κλειστό κλαμπ χωρών παγκοσμίως που δίνουμε την επιλογή και στον Ελληνα και στον επισκέπτη αν θέλει να πληρώσει με κάρτα, με μετρητά ή και με άλλους τρόπους, παντού.
Αλλο μέτρο, είναι η διοχέτευση των τακτικών επιδομάτων (ΔΥΠΑ, ΟΠΕΚΑ) μέσω προπληρωμένων καρτών καθώς η κυβέρνηση έχει διαπιστώσει πως η διείσδυση της κάρτας είναι συνώνυμο της φοροδιαφυγής.
«Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ, το 2023 είχαμε επιπλέον έσοδα 600 εκατ. ευρώ χωρίς αυξήσεις φόρων, απλά και μόνο επειδή αυξήθηκαν οι ψηφιακές πληρωμές».
Οι ψηφιακές πληρωμές στην Ελλάδα
Σχετικά με στοιχεία της ευρύτερης αγοράς πληρωμών για το 2023, ο κ. Πολύδωρος ανέφερε ότι σύμφωνα με στοιχεία του ΙΟΒΕ, η συνολική αξία του όγκου ψηφιακών πληρωμών ανέρχεται στα 62 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας ανάπτυξη κατά 15%, ενώ σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η μέση αξία της συναλλαγής βαίνει μειούμενη, ενδεικτικό της εξοικείωσης καταναλωτών και εμπόρων με τα ψηφιακά μέσα πληρωμών στην καθημερινότητά τους.
Σε ό,τι αφορά τη χρήση των ψηφιακών πορτοφολιών, σύμφωνα με στοιχεία της Mastercard, η διείσδυσή τους στην Ελλάδα δεν ξεπερνά το 20% του όγκου συναλλαγών με κάρτα, ενώ στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, υπογραμμίστηκε ότι η δυναμική παρουσιάζει αυξητική τάση, αποτελώντας το 27% του συνόλου των συναλλαγών με κάρτα, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΟΒE (έναντι 25% το 2022 και 23% το 2021)
Κεφάλαιο για την Mastercard ο τουρισμός
Ειδικό κεφάλαιο είναι για τη Mastercard, είναι ο τουρισμός – με εστίαση στη βιωσιμότητα - με δεδομένο μάλιστα ότι το 2023 καταγράφεται αύξηση 14% σε σχέση με το 2022 στις διασυνοριακές πληρωμών σε φυσικό και ηλεκτρονικό περιβάλλον (συναλλαγές με κάρτες που έχουν εκδοθεί από ξένες τράπεζες και αφορούν αγορά υπηρεσιών – προϊόντων στην Ελλάδα). Διαπιστώνεται εξάλλου μετατόπιση των συναλλαγών από τον φυσικό στον ηλεκτρονικό κόσμο.
Οι περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες, όπως είπε ο Π. Πολύδωρος, προσφέρουν all inclusive πακέτο, άρα ο επισκέπτης προαγοράζει το πακέτο ηλεκτρονικά και χρησιμοποιεί λιγότερο την κάρτα του στο φυσικό κόσμο.
«Πολλοί εξάλλου επιλέγουν τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης για τις διακοπές τους, γεγονός που πάλι μας επιτρέπει να έχουμε στοιχεία». Σημειώνεται ότι η Ευρώπη αποτελεί το 85% του όγκου των διασυνοριακών συναλλαγών.
Η Mastercard σε συνεργασία με τον ΕΟΤ αξιοποιεί τα δεδομένα πληρωμών – ανώνυμα – και εξάγει συμπεράσματα ώστε να εστιάζει καλύτερα σε επίπεδο καμπάνιας και παράλληλα αναπτύσσεται η εφαρμογή Visit Greece – που αποτελεί ψηφιακό τουριστικό οδηγό στον οποίο έχουν ενσωματωθεί (σε συνεργασία και με τη Eurobank) διάφορες εμπειρίες - υπηρεσίες που μπορεί να αγοράσει ο επισκέπτης. Επίσης, ο ΕΟΤ έγινε μέλος του Tourism Innovation Hub Mastrercard στην Ισπανία.
Σε ό,τι αφορά την κυβερνοασφάλεια, αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής για την ασφάλεια του οικοσυστήματος όπου η Mastercard συνεργάζεται και με την Ελληνική Αστυνομία για την ανίχνευση συναλλαγών κρυπτονομισμάτων για να εντοπίζουν περιστατικά ξεπλύματος.
Σημειώνεται ότι στον τομέα της ασφάλειας των συναλλαγών και της κυβερνοασφάλειας, έχουν γίνει επενδύσεις που φθάνουν τα 7 δισ. ευρώ, τα τελευταία χρόνια.
Ο Π. Πολύδωρος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην εστίαση της Mastercard στη βιωσιμότητα, η οποία το 2023 επικεντρώθηκε σε πέντε τομείς: στη συνδρομή της εταιρείας στην επισιτιστική ανασφάλεια, στην υποστήριξη της γυναικείας ενδυνάμωσης, στην προώθηση του οικονομικού αλφαβητισμού στη χώρα μας, στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς και στην ενίσχυση του βιώσιμου τουρισμού.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!