Η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για μία σειρά από αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών σε ό,τι αφορά στις συναλλαγές τους και τις αγορές τους. Σύμφωνα με την Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, οι περιορισμοί οδήγησαν σε σαφή μεταστροφή των καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, με 30% αύξηση στον τζίρο των συναλλαγών σε σχέση με το 2019.
Παράλληλα, στον φυσικό κόσμο, η ήδη μεγάλη διείσδυση των ανέπαφων συναλλαγών ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο, φθάνοντας στο επίπεδο του 92% επί του συνόλου των συναλλαγών που πραγματοποιούνται με κάρτα.
Στην αύξηση αυτή συνηγόρησε σημαντικά η μεταβολή του ορίου για ανέπαφες συναλλαγές χωρίς τη χρήση PIN, που αυξήθηκε από τα 25 ευρώ στα 50 ευρώ. Μία ακόμη αλλαγή που έφερε το 2020 στη συμπεριφορά των καταναλωτών ήταν η ξεκάθαρη μεταστροφή του καταναλωτικού κοινού από τα μετρητά προς τις συναλλαγές με κάρτες, όπως αποδεικνύεται από τη ραγδαία μείωση στις αναλήψεις μετρητών από τα ATM.
Πέρα από τη χρήση καρτών ωστόσο μέσα στο 2020 άρχισε να αναπτύσσεται και στην Ελλάδα η πληρωμή μέσω έξυπνων κινητών, καθώς ήδη έχουν λανσαριστεί τρία ψηφιακά πορτοφόλια τραπεζών, ενώ παρέχονται επίσης λύσεις όπως το Apple Pay και το Google Pay, ενώ σύμφωνα με την κ. Παλημέρη μέσα στο 2021 θα λανσαριστούν και νέες Mobile δυνατότητες.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!