Με ανάπτυξη που άγγιξε το 10% έκλεισε το πεντάμηνο του 2023 για τα σούπερ μάρκετ (στα €3,664 δισ.), σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, αύξηση η οποία αποδίδεται σχεδόν αποκλειστικά στις ανατιμήσεις (κατά 9,5%) μιας και οι όγκοι πωλήσεων εμφανίστηκαν ελαφρώς αυξημένοι κατά 0,4%.
Η τιμή ανά μονάδα προϊόντος ενισχύθηκε κατά 9,5%, από το +6,8% στο πεντάμηνο του 2022 και το +1,9% στο πεντάμηνο του 2021.
Ειδικότερα, ανά κατηγορία οι αυξήσεις ήταν: 9% στα τρόφιμα, 9,7% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και 13,1% στα προϊόντα για το σπίτι.
Διψήφιες ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε αρκετές κατηγορίες.
Χάρη κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων, οι προσφορές (promo) ενισχύθηκαν στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCG) κατά 2,3 pp.
Συνεχίστηκε, με ακόμα μεγαλύτερη ένταση, η υπεραπόδοση της κατηγορίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αφού έκλεισαν το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 16,4% (και μερίδιο αγοράς 16,3%), έκλεισαν το πεντάμηνο του 2023 με ανάπτυξη 19,4% και συνολικό μερίδιο αγοράς 17,4%
Εικόνα μήνα-μήνα
Σημειώνεται, ότι συνεχίστηκε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα η διψήφια ανάπτυξη στον κλάδο μετά το 3,5% του Μαρτίου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εξέλιξη των πωλήσεων σε αξία συγκριτικά με την αντίστοιχη πορεία των πωλήσεων σε όγκους. Η διαφορά είναι εμφανής, επιβεβαιώνοντας ότι η βελτίωση του τζίρου είναι αποκλειστικά... έργο ανατιμήσεων.
Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, τα snacks, τα καθαριστικά και τα γαλακτοκομικά.
Σε επίπεδο όγκου, τη μεγαλύτερη βελτίωση από πέρυσι εμφάνισαν τα snacks και τα είδη προσωπικής υγιεινής.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!