Αλματώδης ήταν η αύξηση των αγορών στη Black Friday μέσω της πλατφόρμας Skroutz, φτάνοντας τις 972.000 παραγγελίες, σημειώνοντας δηλαδή αύξηση κατά 150%. Η αύξηση, σύμφωνα με την ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών, οφείλεται στο γεγονός ότι η φετινή Black Friday ήταν αποκλειστικά online, λόγω του lockdown και πως τα e-shops είχαν ξεκινήσει τις προσφορές μία εβδομάδα νωρίτερα.
Εντυπωσιακά κατά την πλατφόρμα, ήταν τα νούμερα των ακριβών προϊόντων και κυρίως των σχετικών με την κατηγορία «Σπίτι-Κήπος» με αυξημένες παραγγελίες κατά 255% και αύξηση κατά 124% στον παραγόμενο τζίρο. Άλλωστε, η κατηγορία «Σπίτι και Κήπος» και «Τεχνολογία» ήταν οι δύο δημοφιλέστερες.
Αναλυτικά, από το Black Friday 2020 Report του skroutz.gr προκύπτει:
Σύγκριση Black Friday 2020 έναντι 2019:
Επίδραση στην αγορά και τα καταστήματα
Τα κύρια συμπεράσματα που προκύπτουν για την επίδραση της Black Friday 2020 συγκριτικά με την αντίστοιχη του 2019 είναι τα ακόλουθα:
- Οι προσφορές διήρκησαν τουλάχιστον μία εβδομάδα, ξεκινώντας από το Σάββατο πριν από την Black Friday
- Οι επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο Skroutz αυξήθηκαν κατά 42% σε ετήσια βάση και ανήλθαν σε 14,5 εκατ. επισκέψεις.
- Ο όγκος των παραγγελιών παρουσίασε αύξηση σχεδόν κατά 150%, αγγίζοντας τις 972.000.
- Υπήρξε εντυπωσιακή αύξηση του παραγόμενου τζίρου (GMV) κατά 44% σε ετήσια βάση και κατά 73% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 και διαμορφώθηκε σε €41,3 εκατ. για τα 6.600 εμπορικά καταστήματα που συνεργάζονται με το Skroutz.
- Όσον αφορά στην ετήσια ανάπτυξη στις κατηγορίες προϊόντων, πρωταγωνιστής είναι η κατηγορία «Σπίτι-Κήπος» με αυξημένες παραγγελίες κατά 255% και αύξηση κατά 124% στον παραγόμενο τζίρο.
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες
- Οι κατηγορίες προϊόντων «Σπίτι–Κήπος» και «Τεχνολογία» βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, απορροφώντας το σημαντικότερο ποσοστό επισκέψεων, του παραγόμενου τζίρου και του όγκου των παραγγελιών.
- H κατηγορία «Υγεία – Ομορφιά», όπως και πέρυσι, βρέθηκε στην πέμπτη θέση όσον αφορά τις συνολικές επισκέψεις (9%) και είχε τον τρίτο υψηλότερο όγκο παραγγελιών επί του συνόλου (20%). Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στον αυξημένο αριθμό προϊόντων ανά καλάθι αγοράς παρότι πρόκειται για προϊόντα με χαμηλότερη αξία.
Οι top-10 κατηγορίες
Τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων σημείωσαν οι ακόλουθες κατηγορίες:
- Θήκες κινητών τηλεφώνων
- Κινητά τηλέφωνα
- Χριστουγεννιάτικα στολίδια δέντρου
- Sneakers
- Βιβλία
- Κρέμες προσώπου
- Χριστουγεννιάτικα λαμπάκια
- Αθλητικά παπούτσια
- Βιταμίνες
Σημαντικές πωλήσεις είχαν επίσης οι κατηγορίες:
- Προστασία οθόνης κινητών
- Ανδρικά φούτερ
- Ανδρικές φόρμες
- Ειδικά συμπληρώματα
- Παιχνίδια Playmobil
- Χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά
- Bluetooth handsfree
- Μάσκες προστασίας
- Επιτραπέζια παιχνίδια
- Ανδρικά μπουφάν
- Παιχνίδια Lego
- Σαμπουάν
- Προϊόντα καθαρισμού προσώπου
- Γυναικεία αρώματα
- Βαφές μαλλιών
Σύγκριση τιμών και πραγματικές Black Friday προσφορές
H Ομάδα Business Intelligence του Skroutz προέβη σε συγκριτική ανάλυση των τιμών πώλησης κατά την εβδομάδα της Black Friday με την αρχική τιμή κατά την προηγούμενη περίοδο δηλ. την εβδομάδα 07-13/11/2020.
- Συνολικά, το 8,3% των προϊόντων αγοράστηκε σε πιο οικονομική τιμή ενώ το 87,9% σε παρόμοια τιμή (±10%). Το υπόλοιπο 3,8% των προϊόντων αγοράστηκε σε υψηλότερες τιμές.
- Οι κατηγορίες «Υγεία & Ομορφιά» και «Μόδα» παρουσίασαν τις σημαντικότερες εκπτώσεις.
- Σε ποσοστό άνω του 10% τα χριστουγεννιάτικα στολίδια/λαμπάκια/διακοσμητικά, που αγοράστηκαν μέσω Skroutz ήταν σε υψηλότερες τιμές.
- Το 17% από τα αθλητικά παπούτσια/ sneakers που πουλήθηκαν ήταν σε αξιοσημείωτη έκπτωση (>10%).
Συγκρίνοντας τις αγορές που πραγματοποιήθηκαν την εβδομάδα της Black Friday 2020 με αυτές του 2019, διαπιστώνεται ότι:
- Τα προϊόντα που αγοράστηκαν σε πιο οικονομικές τιμές είναι περίπου στο ίδιο ποσοστό δηλ. 8,3% το 2020 έναντι 8,5% το 2019.
- Τα προϊόντα που αγοράστηκαν σε υψηλότερη τιμή παρουσίασαν αύξηση (το ποσοστό για το 2019 ήταν 1,2% έναντι 3,8% για το 2020).