Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΝΤ: Κορυφώθηκε η αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου - Οι πιο κερδισμένοι κλάδοι

ΔΝΤ
Πηγή: APImages

To ηλεκτρονικό εμπόριο εκτινάχθηκε στη διάρκεια της πανδημίας και βοήθησε πολύ κόσμο να αντιμετωπίσει τα lockdown, αλλά τα στοιχεία δείχνουν ότι ορισμένοι μόνο κλάδοι θα διατηρήσουν αυτή τη δυναμική καθώς τα περιοριστικά μέτρα χαλαρώνουν.

Πρόσφατη έρευνα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), η οποία χρησιμοποιεί τη βάση δεδομένων της Mastercard σε 47 χώρες από τον Ιανουάριο του 2018 έως τον Σεπτέμβριο του 2021, έδειξε ότι οι ηλεκτρονικές αγορές αυξήθηκαν απότομα από το 10,3% των συνολικών δαπανών το 2019 στο 14,9% στην κορύφωση της πανδημίας, αλλά στη συνέχεια υποχώρησαν στο 12,2% το 2021.

Αν και το τελευταίο ποσοστό είναι αρκετά υψηλότερο σε σχέση με τα προ της πανδημίας επίπεδα, είναι μόνο 0,6 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από ό,τι θα ήταν με βάση τη μακροχρόνια τάση αύξησης των διαδικτυακών αγορών.

Πολυκαταστήματα, ηλεκτρονικά είδη, ένδυση, υγεία και delivery

Ωστόσο, η πανδημία φαίνεται να έχει αφήσει πιο έντονο το αποτύπωμά της σε κλάδους, όπου η άνθιση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πιο ανθεκτική. Πρόκειται για κλάδους του λιανικού εμπορίου, όπως τα πολυκαταστήματα, τα ηλεκτρονικά είδη και η ένδυση, τον κλάδο της υγείας και βέβαια το delivery από τα εστιατόρια.  

Η έρευνα του ΔΝΤ διαπίστωσε ότι τα ποσοστά των διαδικτυακών αγορών αυξήθηκαν περισσότερο σε εκείνες τις οικονομίες, όπου είχαν και πριν την πανδημία σημαντικό ρόλο, αλλά στη συνέχεια υποχώρησαν με την ύφεση του κορονοϊού.

Σε ποιες χώρες οι μεγαλύτερες αυξήσεις

Τα ποσοστά διαδικτυακών αγορών κινούνται ακόμη σε επίπεδα υψηλότερα από την τάση που είχαν πριν από την πανδημία σε περίπου τις μισές οικονομίες, από μεγάλες αναδυόμενες – όπως η Βραζιλία και η Ινδία – έως χώρες μεσαίου εισοδήματος.

Σε όλες τις άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ και πολλές αναπτυγμένες οικονομίες, τα ποσοστά είναι τώρα στα επίπεδα που θα ήταν με βάση την τάση που υπήρχε πριν τον κορονοϊό ή ακόμη και σε χαμηλότερα επίπεδα.

Μία εξήγηση για τις διαφοροποιήσεις μεταξύ των χωρών  μπορεί να είναι η διαφορά στους περιορισμούς στην κινητικότητα, με τις χώρες με πιο αυστηρά μέτρα να έχουν φυσικά μεγαλύτερη αύξηση των διαδικτυακών δαπανών.

Αυτό ήταν ιδιαίτερα σαφές στο δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν ξεκίνησε η κρίση και τα lockdown περιόρισαν δραστικά τις μετακινήσεις στις περισσότερες οικονομίες. Ωστόσο, στη συνέχεια η σχέση αυτή εξασθένισε καθώς οι περιορισμοί μειώνοντας σταδιακά.

Επιπλέον, τα μέτρα στήριξης των κυβερνήσεων βοήθησαν στην επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ