H ιδιωτικοποίηση των Αποθηκών Καβάλας έρχεται στο προσκήνιο με τη συνάντηση που πραγματοποιούν σήμερα ο υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας με τον πρόεδρο της ΡΑΕ Αθανάσιο Δαγούμα.
Ενόψει της οριστικοποίησης του Κανονισμού Τιμολόγησης, που θα κρίνει τη βιωσιμότητα του έργου και το ενδιαφέρον των επενδυτών, η σημερινή συνάντηση των δύο αξιωματούχων θα καθορίσει σημαντικές λεπτομέρειες, που περιμένουν οι ενδιαφερόμενοι προκειμένου να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές.
Την έκδοση του Κανονισμού Τιμολόγησης αναμένει το ΤΑΙΠΕΔ για να προχωρήσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, της πρόσκλησης, δηλαδή, κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών από τους υποψήφιους επενδυτές, δηλαδή την Energean Oil & Gas και την κοινοπραξία ΔΕΣΦΑ-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η χρηματοδότηση
Στο επίκεντρο της συζήτησης Σκρέκα-Δαγούμα είναι η χρηματοδότηση του έργου και κατά πόσο πρέπει να χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά από τις ρυθμιστικές χρεώσεις, όπως έχει υποστηρίξει ο υπουργός, ή κατά ένα ποσοστό μόνο από αυτές, όπως πιστεύει ο πρόεδρος της ΡΑΕ.
Η ΡΑΕ πρόκειται να εγκρίνει τον Κανονισμό Τιμολόγησης την ερχόμενη εβδομάδα, που θα καθορίζει σε τι ποσοστό θα «κοινωνικοποιηθεί» το συνολικό κόστος του έργου. Η αρχική εκτίμηση της ΡΑΕ είναι ότι η επένδυση θα πρέπει να καλυφθεί κατά 50% από ρυθμιζόμενες χρεώσεις (δηλαδή, από την κατανάλωση), 35% από επιδότηση και 15% από τον επενδυτή.
Από την πλευρά του ο ΔΕΣΦΑ, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, επιθυμεί το μεγαλύτερο μέρος του κόστους του αγωγού να καλυφθεί από τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, κάτι που φαίνεται λογικό και στον υπουργό.
Ωστόσο, το ποσοστό κοινωνικοποίησης που θα καθοριστεί αποτελεί κρατική ενίσχυση και θα πρέπει να εγκριθεί από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν.
Τα συμπληρωματικά έργα
Επίσης, κεντρικό θέμα στη χρηματοδότηση του έργου είναι αν πρέπει να συμπεριληφθούν ως μέρος του έργου και τα συμπληρωματικά έργα.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Δαγούμας έχει εκφράσει δημοσίως και, μάλιστα, με αιχμηρό τρόπο τη διαφωνία του με την αναγκαιότητα των συμπληρωματικών έργων, το δεύτερο αγωγό δηλαδή, που έχει συμπεριλάβει ο ΔΕΣΦΑ στη μελέτη κόστους-οφέλους του έργου.
Από την άλλη ο ΔΕΣΦΑ, σύμφωνα και με τα όσα υποστήριξε στη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της ΡΑΕ η διευθύνουσα σύμβουλος Μαρία Ρίτα Γκάλι, θεωρεί ότι χωρίς τα συμπληρωματικά έργα η αποθήκη δεν θα είναι αξιοποιήσιμη και αυτό γιατί η δυναμικότητα του συστήματος δεν θα επιτρέπει την άντληση και τη μεταφορά του αερίου που θα αποθηκεύεται σε αυτή.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!