Με το e-commerce να έχει απογειωθεί λόγω πανδημίας, οι μηχανές των ταχυμεταφορών (courier), βρίσκονται στο κόκκινο. Οι ηλεκτρονικές παραγγελίες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα από καταναλωτές που σπεύδουν να ψωνίσουν, αποκλειστικά μέσα από τα e-shops και οι εταιρίες courier, οι οποίες έχουν ήδη ενισχυθεί με ανθρώπινο δυναμικό και σύγχρονο εξοπλισμό, δίνουν μάχη για να εξυπηρετήσουν τον τεράστιο όγκο ηλεκτρονικών παραγγελιών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο αριθμός των διακινηθέντων ταχυδρομικών αντικειμένων αναμένεται φέτος να ξεπεράσει τα 90 εκατ., ενώ η αγορά αναμένεται να ξεπεράσει τα 400 εκατ. ευρώ, 550 εκατ. αν προστεθούν και τα στοιχεία του ομίλου ΕΛΤΑ. Ο πάροχος καθολικής ταχυδρομικής, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές του, καταγράφει μεγάλο αριθμό διακινηθέντων αντικειμένων αλλά χαμηλότερο μέσο έσοδο.
Οι εταιρίες ταχυμεταφορών, από τις λίγες επιχειρήσεις στη χώρα, έχουν αυξήσει σημαντικά τα έσοδά τους. Για παράδειγμα η ACS Courier σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 11% μέσα στο α’ εξάμηνο του 2020. Στην απέναντι πλευρά ωστόσο βρίσκονται τα ΕΛΤΑ, που πριν την πανδημία κατέγραφαν μηνιαίο έλλειμα περίπου 6 εκατ. ευρώ, ενώ η πανδημία τους φόρτωσε επιπλέον περίπου 35 εκατ. ευρώ.
Με στόχο η εταιρεία να διασφαλίσει και να ενδυναμώσει τον κοινωνικό της ρόλο ως φορέας της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας και ταυτόχρονα να βελτιώσει την αποδοτικότητά της, ο υπουργοί Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης παρουσίασαν σχέδιο εξυγίανσης, το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων αύξηση κεφαλαίου 100 εκατ. ευρώ, εξορθολογισμό του μισθολογικού κόστους, πρόγραμμα εθελουσίας εργαζομένων και ψηφιακό μετασχηματισμό με αυτοματοποίηση κέντρων διαλογής.
Η ανακοίνωση
Τα Υπουργεία Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από κοινού με την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), προβαίνουν στον μετασχηματισμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, ώστε τα ΕΛΤΑ να γυρίσουν οριστικά σελίδα, να εκσυγχρονισθούν και να συνεχίσουν αποτελεσματικά να επιτελούν το έργο τους.
Κεντρικός σκοπός του σχεδίου είναι η εταιρεία να διασφαλίσει και να ενδυναμώσει τον κοινωνικό της ρόλο ως φορέα της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας και ταυτόχρονα να βελτιώσει την αποδοτικότητά της. Οι βασικοί άξονες του σχεδίου είναι:
- ο εξορθολογισμός του μισθολογικού κόστους, με έμφαση στην υλοποίηση σχεδίου εθελουσίας εξόδου εργαζομένων,
- ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας, με αναβάθμιση συστημάτων, αυτοματοποίηση κέντρων διαλογής και παροχή καλύτερων και περισσότερων ψηφιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες,
- η αναδιάρθρωση της οργανωτικής δομής της εταιρείας για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων της καθολικής υπηρεσίας, σε συνδυασμό με αλλαγές στο μοντέλο εξυπηρέτησης της αλληλογραφίας,
- η ανάπτυξη νέας πολιτικής προμηθειών και η καλλιέργεια μιας νέας εταιρικής κουλτούρας, με την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας.
Η λύση που επιλέχθηκε επιφέρει το μέγιστο δυνατό όφελος στους πολίτες και στις επιχειρήσεις, με το ελάχιστο δυνατό κόστος για τους φορολογούμενους. Υιοθετεί, δε, τις αρχές μετασχηματισμού που ακολούθησαν την τελευταία δεκαετία όλες οι χώρες της Ευρώπης αναφορικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες τους.
Για την υλοποίηση του σχεδίου, δρομολογείται Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της εταιρείας «Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε.» ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, στην οποία θα συμμετάσχει η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ).
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!