Πλέον ανοιχτά τις Κυριακές θα μπορούν να είναι όλα τα καταστήματα προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι καταναλωτές που έχουν κάνει τηλεφωνικές παραγγελίες εξ αποστάσεως, ενώ στον νόμο που ήδη ισχύει, για τις εξαιρέσεις από την κυριακάτικη αργία, προστίθενται οι φαρμακαποθήκες.
Συγκεκριμένα στο άρθρο 72 αναφέρεται ότι «για την εκτέλεση παράδοσης αγαθών στους καταναλωτές που έχουν παραγγελθεί που έχουν παραγγελθεί εξ αποστάσεως τηλεφωνικά ή από ηλεκτρονικό κατάστημα σούπερ μάρκετ και κάθε άλλου εμπορικού καταστήματος, ως κέντρο διανομής θεωρούνται και το φυσικό κατάστημα λιανικής και οι αποθήκες του».
Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη οι ρυθμίσεις ισχύουν μόνο για την περίοδο της πανδημίας, δηλαδή με τα έως τώρα δεδομένα, έως 31 Μαρτίου 2021, ενώ διευκρίνισε πως η δυνατότητα για παράδοση την Κυριακή βοηθά στη μείωση της κοινωνικής κινητικότητας, που είναι το ζητούμενο από τους ειδικούς.
Από την άλλη πλευρά, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης επέμεινε ότι δεν συντρέχει λόγος εργασίας την Κυριακή στις φαρμακαποθήκες, ενώ παρατήρησε ότι στην διάταξη για την κυριακάτικη εργασία στα καταστήματα δεν υπάρχει ημερομηνία λήξης.
Επίσης έως 31/3 με άλλη διάταξη επιλύεται και μια διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στα καταστήματα που λειτουργούν με δικαιόχρηση σε σχέση με τις μητρικές εταιρείες.
Όπως ανέφερε συγκεκριμένα ο υπουργός: «Στα συμβόλαια δικαιόχρησης διαπιστώσαμε πως υπήρχε πρόβλεψη όπου αναφέρει ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις μπορεί να γίνονται μόνο από την μητρική εταιρεία και όχι από τις franchise επιχειρήσεις. Αυτό τώρα με το click away δεν είναι δίκαιο να ισχύει».
3 στους 10 καταναλωτές ανταποκρίθηκαν στη νέα μέθοδο πώλησης
Τρεις στους δέκα καταναλωτές ανταποκρίθηκαν στο click away, άλλοι τρεις στους δέκα σκέφτονται να ανταποκριθούν, ενώ οι τέσσερις στους δέκα δεν το προτιμούν.
Αυτό προκύπτει από τηλεφωνική έρευνα του Περιφερειακού Επιχειρηματικού Συμβουλίου Αττικής, στην Περιφέρεια Αττικής κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας λειτουργίας της αγοράς με click away.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΕΣΑ Βασίλη Κορκίδη, ο ημερήσιος τζίρος των μικρών, μεμονωμένων ή συνοικιακών μαγαζιών δεν ξεπερνά σύμφωνα με τη συντριπτική πλειοψηφία το 10% του αντίστοιχου περυσινού, ενώ συνολικά ο φετινός εορταστικός τζίρος αναμένεται να κυμανθεί στο 35-40% των περυσινών 3,5 δισ. ευρώ και δύσκολο να ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ.
Επίσης πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών δείχνει πως φέτος 7 στους 10 καταναλωτές θα περιορίσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους κατά 34%, με 3 στους 10 να μην κάνουν καθόλου αγορές ή το πολύ μέχρι 50 ευρώ, οι 2 στους 10 να κάνουν αγορές μέχρι 100 ευρώ, οι 3 στους 10 μέχρι 200 ευρώ και οι 2 στους 10 μέχρι 500 ευρώ.
Ψώνια μέσω βιντεοκλήσεων
«Τουλάχιστον το click away μας δίνει τη δυνατότητα να βρισκόμαστε μέσα στα καταστήματα μας και να αυτοσχεδιάζουμε. Πολλοί μάλιστα έμποροι επιβεβαιώνουν την ευρηματικότητα τους με βιντεοκλήσεις στους πελάτες του δείχνοντας τα εμπορεύματα τους, ενώ άλλοι παρέχουν delivery κατ’ οίκον, ειδικά σε συνταξιούχους και άλλες ευπαθείς ομάδες καταναλωτών. Επίσης μπορούμε να εκμεταλλευτούμε δύο πράγματα την ευελιξία και την ταχύτητα μας, απέναντι στις καθυστερήσεις εκτέλεσης και παράδοσης παραγγελιών από μεγάλα οργανωμένα e-shops και εταιρίες courier, ώστε να εξυπηρετούμε αυθημερόν τους πελάτες μας. Πολλές μάλιστα τοπικές αγορές με την ενίσχυση των Επιμελητηρίων και των Εμπορικών Συλλόγων θα επιδιώξουν σε αυτή τη μάχη επιβίωσης, με «εξπρές καμπάνιες» ενημέρωσης και προβολής, να σώσουν ότι σώζεται με κάθε έξυπνο τρόπο. Η μεγαλύτερη βοήθεια πάντως προς τις μεμονωμένες εμπορικές επιχειρήσεις και τα συνοικιακά καταστήματα θα προέλθει από τις τελικές επιλογές και την προτίμηση των καταναλωτών» αναφέρει ο κ. Κορκίδης.
Το click away, καταλήγει ο κ. Κορκίδης, είναι «παρηγοριά στον έμπορο», αλλά είναι κάτι. Είναι το μόνο όπλο στη μάχη της επιβίωσης και πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε με κάθε τρόπο.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!