«Στόχος μας είναι να αναδείξουμε τις θαλάσσιες μεταφορές σε πρωταγωνιστή της ανάκαμψης μετά την πανδημία», δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών - ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
«Ενισχύουμε και τη γεωστρατηγική και γεωπολιτική θέση της χώρας σε ένα ιδιαίτερα ρευστό περιβάλλον, όπως αυτό της ΝΑ Μεσογείου. Ο ρόλος της πατρίδας μας οφείλει να είναι και είναι καθοριστικός», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης, «η σημαντικότερη προτεραιότητα είναι να τεθούν ισχυρά θεμέλια για την ανάκαμψη όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας και των θαλάσσιων μεταφορών».
«Η αναβάθμιση του γεωστρατηγικού ρόλου της Ελλάδας περνά μέσα από τις συνδυασμένες μεταφορές, οι οποίες αποτελούν προτεραιότητα του υπουργείου Ναυτιλίας στο βαθμό που συνδέονται με τις λιμενικές υποδομές της χώρας και τη νησιωτική Ελλάδα», ανέφερε.
Επίσης, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι, «οι άμεσες συνδέσεις των λιμένων με τον σιδηρόδρομο, αλλά και τους μεγάλους οδικούς άξονες θα δημιουργήσουν μία νέα δυναμική, που θα δώσει τη δυνατότητα σε πολλά από αυτά να αποτελέσουν ατμομηχανές ανάπτυξης που τόσο έχουμε ανάγκη μετά την πανδημία». Καθώς, σε εξέλιξη βρίσκονται μεγάλα επενδυτικά προγράμματα που προάγουν τις συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές, αλλά και τη δημιουργία και αξιοποίηση εμπορευματικών κέντρων.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης, «ναυτιλία δεν υπάρχει χωρίς λιμάνια, λιμάνι δεν υπάρχει χωρίς logistics και logistics δεν υπάρχουν χωρίς υποδομές». «Στόχος είναι να κινηθούμε σε αυτή την κατεύθυνση και για τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια, που οδεύουν προς αξιοποίηση για τη σύνδεση με το σιδηρόδρομο, όπως η περίπτωση της Αλεξανδρούπολης, είτε με κεντρικούς οδικούς άξονες όπως η Ηγουμενίτσα, ή σε συνδυασμό και με τα δύο», τόνισε.
Επιπλέον, όπως έκανε γνωστό ο Υπουργός: «Για πρώτη φορά στο πλαίσιο του 2021-2027 καταφέραμε σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συνδέσουμε το αυτονόητο: Τις θαλάσσιες μεταφορές με τις υποδομές, ακόμα και εκτός διευρωπαϊκού πλαισίου, σε αυτό που ονομάζουμε θαλάσσιοι διάδρομοι».
«Επενδύουμε συστηματικά στις θαλάσσιες ενδομεταφορές, καθώς το 15% του ελληνικού πληθυσμού κατοικεί στα νησιά, για την τροφοδοσία από και προς τα νησιά» επισήμανε ο Υπουργός.
Όπως έκανε γνωστό ο κ. Πλακιωτάκης: «Επενδύονται πάνω από 145 εκατομμύρια ευρώ σε λιμενικές υποδομές νησιωτικών περιοχών και ταυτόχρονα, για πρώτη φορά, εξασφαλίζεται ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για το εθνικό και το διαπεριφερειακό δίκτυο της δημόσιας θαλάσσιας συγκοινωνίας με πάνω από 150 εκατομμύρια ευρώ για τα πρώτα δύο χρόνια του ΕΣΠΑ 2021-2027».
«Καλύτερη και αποδοτικότερη σύνδεση στα νησιά μας»
«Με την ίδια συστηματικότητα και γνώση αυξήσαμε των προϋπολογισμό των αγόνων γραμμών από 90 εκατομμύρια το 2019, στα 130 το 2020 και στα 138 εκατομμύρια το 2021, με αποτέλεσμα την καλύτερη και αποδοτικότερη σύνδεση στα νησιά μας».
«Ταυτόχρονα ενισχύσαμε και το δίκτυο των αγόνων γραμμών με νέους προορισμούς, βελτιώνοντας έτσι τις παρεχόμενες ακτοπλοϊκές υπηρεσίες», πρόσθεσε.
Σύμφωνα πάντα με τον υπουργό: «Ο σχεδιασμός μας δεν ανακόπηκε από την υγειονομική κρίση. Στις προτεραιότητές μας προστέθηκε ο διπλός στόχος της μέγιστης προστασίας επιβατών και πληρωμάτων, αλλά και της στήριξης τόσο των εταιρειών όσο και των εργαζομένων. Πετύχαμε αφενός να διασφαλίσουμε την προστασία της εργασίας όσο και αφετέρου την απρόσκοπτη σύνδεση της νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας με οικονομική στήριξη που φθάνει στα 85 εκατ. ευρώ στον κλάδο».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!