Πριν 15 ημέρες, 6 βουλευτές της ΝΔ κατέθεσαν τροπολογία για τη διαγραφή των προστίμων που αφορούν στην εκπρόθεσμη υποβολή των ΜΥΦ του 2014 αλλά και τη δυνατότητα παράτασης υποβολής των δηλώσεων πελατών λογιστών- φοροτεχνικών που ασθενούν από Covid-19. Η τροπολογία δεν έγινε δεκτή, αλλά τώρα το Υπουργείο Οικονομικών επανέρχεται και καταθέτει νέα τροπολογία που θα ρυθμίζει τα δύο ζητήματα. Eτσι θα διαγραφούν τα πρόστιμα για εκπρόθεσμη υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών-προμηθευτών 2014 (ΜΥΦ) οι οποίες υποβλήθηκαν εκπρόθεσμα τον Ιανουάριο του 2016 .
Το 2014 ήταν η πρώτη χρονιά που οι επιχειρήσεις υποχρεώθηκαν στην υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών-προμηθευτών (ΜΥΦ) σε νέα πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Λόγω της πρώτης εφαρμογής του μέτρου αυτού παρουσιάστηκαν τότε πολλά προβλήματα στην πλατφόρμα, ενώ είχε παραταθεί η προθεσμία υποβολής τους για το έτος 2014 έως τις 20/1/2016 προκειμένου να υποβάλλονται απρόσκοπτα από τους λογιστές-φοροτεχνικούς.
Τις τελευταίες μέρες υποβολής των ανωτέρω καταστάσεων και κυρίως όσο πλησίαζε η καταληκτική ημερομηνία της 20ης Ιανουαρίου 2016, παρουσιάστηκαν μεγάλες δυσλειτουργίες στο σύστημα και οι λογιστές όλης της χώρας ταλαιπωρήθηκαν αφάνταστα προκειμένου να τις υποβάλουν, χωρίς ωστόσο να προλάβουν όλοι να το πράξουν με επιτυχία (χωρίς δική τους υπαιτιότητα, αλλά λόγω αδυναμιών του συστήματος).
Εκείνες τις μέρες, από την τότε ηγεσία του Υπoυργείου Οικονομικών είχε ανακοινωθεί σε μέσα ενημέρωσης, σιωπηρή παράταση μέχρι τις 25/1/2016, προκειμένου να υποβληθούν οι εν λόγω συγκεντρωτικές καταστάσεις χωρίς κυρώσεις και υπήρξε η δέσμευση της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ να ψηφισθεί και η σχετική νομοθετική ρύθμιση. Όμως, η τότε ηγεσία του Υπ. Οικονομικών δεν επικύρωσε τη σιωπηρή αυτή παράταση με αποτέλεσμα να κοινοποιούνται εδώ και καιρό από τις Δ.Ο.Υ. σε χιλιάδες επιχειρήσεις που υπέβαλαν τις καταστάσεις αυτές από 21/1/2016 έως 25/1.2016, πρόστιμα λόγω εκπρόθεσμης υποβολής.
Επειδή υπήρξαν τεράστια προβλήματα στην πλατφόρμα υποβολής εκείνο το χρονικό διάστημα κι επειδή ήταν η πρώτη χρονιά που υποχρεώθηκαν οι επιχειρήσεις να υποβάλουν τις εν λόγω καταστάσεις, και σύμφωνα πάντα με τις αρχές της χρηστής διοίκησης δεν πρέπει να επιβαρυνθούν χιλιάδες επιχειρήσεις με αυτά τα πρόστιμα. Η διαδικασία αυτή σπαταλά πολύτιμο χρόνο των εργαζομένων των ΔΟΥ που θα μπορούσε να διατεθεί για την ουσιαστική καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και την ολοκλήρωση ουσιαστικών και προγραμματισμένων φορολογικών ελέγχων.
Όσον αφορά, το ζήτημα των λογιστών θα προβλέπεται ότι «σε περίπτωση, που λογιστής - φοροτεχνικός βεβαιωμένα πάσχει από COVID-19, μετατίθενται για χρονικό διάστημα τουλάχιστον ενός μηνός οι προθεσμίες υποβολής των πάσης φύσεως δηλώσεών του και των εντολέων - πελατών του, για τις οποίες έχει εξουσιοδοτηθεί μέσω των αντίστοιχων πληροφοριακών συστημάτων του δημοσίου, καθώς και η εκπλήρωση των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων του γραφείου του και των πελατών του».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!