Νέα
  • ΓΔ: 1390.49 +0.56%
  • Τζίρος: 110,27 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΚΟΣΜΟΣ

Γερμανία: Η COSCO μπαίνει στο λιμάνι του Αμβούργου - Πολιτικές αντιδράσεις

Πηγή: Associated Press

Η επικείμενη συνεργασία της COSCO με τη διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού του Αμβούργου, HHLA, έγινε γνωστή τον Σεπτέμβριο του 2021. Η κινεζική πλευρά καταβάλλει 65 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει μερίδιο ύψους 35% στο Tolleport, τον μικρότερο από τους τέσσερις τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο μεγάλο λιμάνι της βόρειας Γερμανίας, με τέσσερις θέσεις ελλιμενισμού και 14 γερανογέφυρες. Παράλληλα η COSCO δεσμεύεται να αναδείξει το Αμβούργο, σε νευραλγικό κόμβο για τη διακίνηση κινεζικών εμπορευμάτων στην Ευρώπη.

Την εξέλιξη αυτή χαιρετίζουν ο σοσιαλδημοκράτης δήμαρχος του Αμβούργου Πέτερ Τσέντσερ, καθώς και το εμπορικό επιμελητήριο της πόλης. Εκκρεμεί, ωστόσο, μέχρι σήμερα η πολιτική έγκριση της συμφωνίας, την οποία προβλέπει η γερμανική νομοθεσία, καθώς το λιμάνι ανήκει στις «κρίσιμες υποδομές» της χώρας.

Τέλη Οκτωβρίου λήγει η διορία

Η έγκριση δεν είναι αυτονόητη και το θέμα επανήλθε στο προσκήνιο. Σύμφωνα με τους δημόσιους τηλεοπτικούς σταθμούς WDR και NDR, τόσο ο «Πράσινος» υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, όσο τα έξι συναρμόδια υπουργεία που εμπλέκονται στις διαδικασίες έγκρισης απορρίπτουν την επένδυση της COSCO. Άλλωστε κανείς δεν έχει ξεχάσει την οδυνηρή εμπειρία της ενεργειακής εξάρτησης από τη Ρωσία. 

Ωστόσο, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, ο Καγκελάριος Όλαφ Σολτς, ο οποίος σημειωτέον κατάγεται από το Αμβούργο και έχει διατελέσει δήμαρχος του «μεγάλου λιμανιού», αντιπαρέρχεται τις αντιρρήσεις και εγκρίνει την είσοδο των Κινέζων. Για την ακρίβεια, δεν προτίθεται να κινηθεί για να την αποτρέψει.

Όπως εξηγεί στη δημόσια τηλεόραση ο δικηγόρος Κάι Νόιχαους, ειδικός στο εμπορικό δίκαιο και το δίκαιο περί ανταγωνισμού, «εάν μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου δεν έχει υποβληθεί ένσταση, τότε η έγκριση θεωρείται δεδομένη». Με άλλα λόγια, στη συγκεκριμένη περίπτωση η σιωπή θεωρείται αποδοχή. 

«Δώρο» για το ταξίδι στην Κίνα;

 

Το δίκτυο NDR υποστηρίζει ότι η κινεζική κρατική εταιρεία έχει θέσει στη γερμανική πλευρά συγκεκριμένη προθεσμία, μέχρι τα τέλη του 2022, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες. Όλα αυτά, ενώ ο Όλαφ Σολτς ετοιμάζεται για επίσημη επίσκεψη στην Κίνα, κατά πάσα πιθανότητα τον Νοέμβριο. Θα είναι η συνεργασία με την COSCO το «δώρο» που θα μεταφέρει στις αποσκευές του;

Πάντως οι τοπικές αρχές του Αμβούργου θεωρούν ότι η κινεζική επένδυση θα αποδειχθεί ευεργετική και για το ίδιο το Αμβούργο, καθώς ενισχύει τη θέση του στον ανταγωνισμό με το λιμάνι του Ρότερνταμ στην Ολλανδία και της Αμβέρσας στο Βέλγιο- ιδιαίτερα μετά τη «συγχώνευση» της Αμβέρσας με το Ζέεμπρουγκε, το δεύτερο μεγάλο βελγικό εμπορικό λιμάνι στη Βόρεια Θάλασσα.

Η COSCO, που ήδη διαθέτει μερίδια στο Ρότερνταμ και στην Αμβέρσα, θεωρείται σήμερα ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, μετά τη δανική Maersk.

Για το Αμβούργο η Κίνα είναι ήδη ο «καλύτερος πελάτης», καθώς, μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2022 έχει αποστείλει 1,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια στο «μεγάλο λιμάνι» .

Πολιτικές αντιδράσεις 

 

Στο Βερολίνο ακόμη και τα κόμματα της συγκυβέρνησης εκφράζουν αντιρρήσεις στην επένδυση της COSCO. «Θα ήταν τεράστιο λάθος να πουληθεί μέρος του λιμανιού σε κινεζική κρατική επιχείρηση», υποστηρίζει ο αντιπρόεδρος της Κ.Ο. των Πρασίνων Αντρέας Άουντρετς. «Ο πόλεμος του Πούτιν και η ενεργειακή κρίση μας δείχνουν πόσο επικίνδυνες μπορούν να αποβούν οι εξαρτήσεις από ένα αυταρχικό καθεστώς».

Αλλά και ο γενικός γραμματέας των συγκυβερνώντων Φιλελευθέρων (FDP) Μπιτζάν Τζιρ Σαράι προειδοποιεί ότι «το Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας δεν επιτρέπεται να αποκτήσει πρόσβαση στις κρίσιμες υποδομές της χώρας μας». 

Ο δήμαρχος του Αμβούργου Μίχαελ Τσέντσερ αντικρούει τις αντιρρήσεις: «Με μία μειοψηφική συμμετοχή στο τέρμιναλ του Τόλερορτ, η COSCO δεν αποκτά ούτε στρατηγική επιρροή, ούτε πρόσβαση στην ιδιοκτησία των υποδομών του λιμανιού. Η διαχειρίστρια εταιρεία απλώς ενοικιάζει τις υποδομές του τέρμιναλ, οι οποίες όμως παραμένουν στην ιδιοκτησία της πόλης».

Με πληροφορίες από Deutsche Welle, Γιάννης Παπαδημητρίου (ARD, WDR, dpa)

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ