Τα ΕΛΤΑ πρέπει να γίνουν ο μοχλός ενεργοποίησης της μικρομεσαίας επιχείρησης στην ελληνική αγορά. «Θέλουμε να ανακτήσουμε τον ιστορικό μας ρόλο ως ο βασικός εξυπηρετητής του πολίτη και του πελάτη αλλά με επικαιροποιημένες ψηφιακές δομές» εξηγεί ο Γρηγόρης Σκλήκας, Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ στην «Ημερησία» στο περιθώριο του 2ου Growthfund Summit που διοργάνωσε το Υπερταμείο στο Ζάππειο Μέγαρο την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου.
«Θέλουμε να είμαστε ο κεντρικός πάροχος υπηρεσιών μεταφοράς μικροαντικειμένων micro-logistics είτε για πολίτες είτε για πελάτες, αλλά ιδιαίτερα να ανοιχτούμε ξανά στο κομμάτι των τραπεζικών συναλλαγών, φέρνοντας έναν εκδημοκρατισμό, θα μπορούσε να πει κανείς, των τραπεζικών υπηρεσιών και τραπεζικών συναλλαγών στο ευρύτερο δίκτυο στην Ελλάδα», αποκαλύπτει ο κ. Σκλήκας, μιλώντας στην «Η» για το όραμα της Διοίκησης των ΕΛΤΑ. Ο ίδιος λέει πως το 2024 θα κλείσει με κέρδη για τα ΕΛΤΑ μετά από αρκετά χρόνια.
Το μόνο συνεπές και κεντρικά ελεγχόμενο δίκτυο υπηρεσιών, είτε αυτό έχει να κάνει με συναλλαγές, είτε με επιδόσεις αντικειμένων, είναι το δίκτυο ΕΛΤΑ
Επιταχυντής η ψηφιακή μετάβαση
«Η ψηφιακή μετάβαση δεν είναι αυτοσκοπός, λέει ο κ. Σκλήκας. Είναι κυρίως ένας επιταχυντής. Το όραμά μας είναι κάπως μεγαλύτερο από την απλή ψηφιοποίηση. Και αυτό το λέω διότι εάν φύγει κανείς εκτός από τα κέντρα των δύο μεγάλων πόλεων, το μόνο συνεπές και κεντρικά ελεγχόμενο δίκτυο υπηρεσιών, είτε αυτό έχει να κάνει με συναλλαγές, είτε αυτό έχει να κάνει με επιδόσεις αντικειμένων, είναι το δίκτυο ΕΛΤΑ».
Ο ίδιος αναγνωρίζει πως τα ΕΛΤΑ «προέρχονται από μια περίοδο η οποία ήταν δύσκολη για αρκετά χρόνια. Μια περίοδο αδράνειας, η οποία σίγουρα δεν αντικατοπτρίζει την προοπτική και τις ευκαιρίες που υπάρχουν για τα ΕΛΤΑ».
Πρόγραμμα μετασχηματισμού
Το πρόγραμμα μετασχηματισμού που εφαρμόζει η Διοίκηση αναπτύσσεται σε τρία στάδια:
- αναδιάρθρωση,
- αναβάθμιση υποδομών και
- ανάπτυξη πελατειακής βάσης.
«Η αναδιάρθρωση έχει κλείσει και είχε να κάνει με την συγχώνευση κάποιων καταστημάτων, ενώ παραμένουμε το μεγαλύτερο δίκτυο στην Ελλάδα και με στόχο να φέρουμε καινούργια σημεία εξυπηρέτησης, αλλά σε δεύτερο χρόνο».
Η Διοίκηση εστιάζει αυτή τη στιγμή στην αναβάθμιση των υποδομών, λέει ο κ. Σκλήκας και εξηγεί πως «σήμερα προσπαθούμε να φέρουμε μια καινούργια ψηφιακή εμπειρία στον πελάτη. Αναβαθμίζεται ο στόλος με 2.000 νέα οχήματα, είτε αυτά είναι νταλίκες, είτε οχήματα παράδοσης, είτε μοτοσυκλέτες με καινούργια, ελάχιστα ρυπογόνα οχήματα, πολλές φορές ηλεκτρικά, τα οποία φυσικά θα μπορέσουν να αναβαθμίσουν την εξυπηρέτηση και εμπειρία του πελάτη».
Ταυτόχρονα τα ΕΛΤΑ επιστρατεύουν, λέει ο κ. Σκλήκας, καινούργιες εφαρμογές όπως ο ψηφιακός ταχυδρόμος που επιτρέπει την επίδοση σύνταξης στο σπίτι, στην πόρτα του πελάτη και πληρωμές λογαριασμών. «Γενικότερα προσπαθούμε να έρθουμε εμείς στον πελάτη αντί να έρχεται ο πελάτης σε μας, εκμεταλλευόμενοι ένα τεράστιο δίκτυο που είναι διαθέσιμο σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Όλα αυτά έχουν αρχίσει να φαίνονται και στα οικονομικά αποτελέσματα. Το 2023 ήταν μια χρονιά σταθεροποίησης, κατά την οποία η Διοίκηση αποπλήρωσε και διέγραψε προβλήματα του παρελθόντος. Ήταν μια χρονιά που παρά τη διαγραφή χρεών, το οργανικό αποτέλεσμα ήταν τέτοιο που κάλυψε και ήταν καλύτερα τα οικονομικά αποτελέσματα από την προηγούμενη χρονιά. Το 2024 κινείται στην ίδια ανοδική κατεύθυνση και ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να παρουσιάσουμε ένα σημαντικά καλύτερο αποτέλεσμα από το 2023 με κέρδη».
Ο κ. Σκλήκας, λέει τη λέξη «κέρδη» με προσοχή, καθώς όπως εξηγεί, «οι δυσκολίες και οι αβεβαιότητες 30 χρόνων είναι τόσο πολλές που το να το πετυχαίνεις το λες με μετριοφροσύνη και με προσοχή. Όμως είμαστε σε αυτή την πορεία».
Συγχώνευση με ΕΛΤΑ Courier
Για την συγχώνευση των ΕΛΤΑ με τα ΕΛΤΑ Courier λέει πως προχώρησε καθώς οι δυο εταιρείες προκαλούσαν πολυπλοκότητα και ασυνεννοησία και έλλειψη δυνατότητας να μπορούν να βρίσκονται όλα τα προϊόντα σε όλα τα σημεία του δικτύου ΕΛΤΑ.
«Ένα όνειρο έγινε πραγματικότητα. Η ΕΛΤΑ Κούριερ συνενώθηκε με την ΕΛΤΑ δίνοντας τη δυνατότητα στο πελατολόγιο μας να έχει πρόσβαση σε πολύ μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων. Πρακτικά θα έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε υπηρεσίες κούριερ και συναφείς άλλες υπηρεσίες σε περίπου 1.000 σημεία σε ολόκληρη την Ελλάδα, από 150 σημεία μέχρι στιγμής.
Ταυτόχρονα τα ΕΛΤΑ ανεβάζουν ταχύτητες στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στην εξυπηρέτηση διασυνοριακού εμπορίου, «αναγνωρίζοντας και τον ρόλο της Ελλάδας σαν πύλης ηλεκτρονικού εμπορίου για τις γειτονικές χώρες».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!