Το τρένο του υδρογόνου είναι αποφασισμένη να προλάβει η Ευρωπαϊκή Ενωση, και επιταχύνει την εκκίνηση της οικονομίας υδρογόνου. Μιλώντας σε σχετικό workshop, στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Υδρογόνου, η Επίτροπος Ενέργειας Κάντρι Σίμσον τόνισε ότι τόσο η ευρωπαϊκή όσο και η παγκόσμια αγορά υδρογόνου έχουν καθοριστική σημασία για τη στρατηγική της ΕΕ στον τομέα αυτό.
Επικαλούμενη την πρόσφατη έκθεση του ΙΕΑ, υπογράμμισε ότι, ο όγκος υδρογόνου που παράγεται για εξαγωγές, αναμένεται να αυξηθεί κατά 70% την περίοδο μεταξύ 2030 και 2040.
Ο πρώτος διαγωνισμός πράσινου υδρογόνου
Όπως είπε, εντός του πρώτου εξαμήνου του επόμενου έτους θα διεξαχθεί ο πρώτος διαγωνισμός πράσινου υδρογόνου στην ΕΕ και στόχος είναι, μέσω κοινής πλατφόρμας να προσελκύσει διεθνείς παραγωγούς και μεγαλύτερα έργα, προσφέροντας μεγαλύτερη σαφήνεια, κοινά κριτήρια και χρονοδιαγράμματα.
►Διαβάστε επίσης: ΥΠΕΝ: Σχεδιάζει νέα προγράμματα για την αξιοποίηση της βιομάζας των δασών με επιδότηση
Επίσης να επιτρέψει την αποτελεσματικότερη σύγκριση και την αξιολόγηση διαφορετικών προσφορών και ταυτόχρονα, να υποστηρίξει τον εσωτερικό συντονισμό για τη δημιουργία αγωγών μεταφοράς υδρογόνου, ώστε να φτάνει στους τελικούς καταναλωτές
«Ο στόχος μας είναι φιλόδοξος, αλλά είναι επίσης ρεαλιστικός και προοδευτικός.Διότι όλες οι προβλέψεις δείχνουν ότι η ευρωπαϊκή ζήτηση θα διπλασιαστεί τουλάχιστον κατά την περίοδο μεταξύ 2030 και 2040 και θα διπλασιαστεί και πάλι μετά από αυτό», πρόσθεσε.
«Επομένως, πρέπει οπωσδήποτε να προετοιμαστούμε για εισαγωγές παράλληλα με τη δική μας εγχώρια παραγωγή». Υπενθυμίζεται ότι, η ΕΕ έχει θέσει στόχο να παράγει 10 εκατ. τόνους και να εισάγει την αντίστοιχη ποσότητα, έως το 2030.
Οι πρωτοβουλίες Team Europe και Global Gateway
Στη συνέχεια σημείωσε ότι, η ανάπτυξη μιας παγκόσμιας αγοράς υδρογόνου θα καταστήσει όλες τις χώρες παγκοσμίως εταίρους στην ευρωπαϊκή ενεργειακή μετάβαση. «Οι διεθνείς συμπράξεις που έχουμε συνάψει με τρίτες χώρες είναι ήδη μια οδός μέσω της οποίας αναπτύσσουμε μια παγκόσμια αγορά υδρογόνου».
Η ΕΕ αξιοποιεί τις πρωτοβουλίες Team Europe και Global Gateway για την οικονομική στήριξη σχετικών έργων. «Πιστεύουμε ότι ο καλύτερος τρόπος για την διεξαγωγή κοινού διαγωνισμού για εισαγωγή υδρογόνου είναι η Team Europe», τόνισε η Σίμσον, προσθέτοντας ότι θα αξιοποιηθεί το H2Global για την κοινή προσέγγιση στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Υδρογόνου. Αυτό θα βοηθήσει να συγκεντρωθούν πόροι από τα κράτη μέλη με ευελιξία.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!