Το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία του demand response διαμορφώνει το άρθρο του νομοσχεδίου που κατέθεσε χθες βράδυ το ΥΠΕΝ, «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και την τροποποίηση της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ και άλλες περιβαλλοντικές διατάξεις».
Το νομοσχέδιο, προετοιμάζει την αγορά για τη λειτουργία της στην εποχή των έξυπνων δικτύων και ρυθμίζει θέματα σχετικά με την παραγωγή, προμήθεια και οργάνωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, προβλέπεται ότι οι τελικοί πελάτες δικαιούνται να ενεργούν ως ενεργοί πελάτες, χωρίς δυσανάλογες ή διακριτικές τεχνικές απαιτήσεις, διοικητικές απαιτήσεις, διαδικασίες και χρεώσεις και τέλη δικτύου που δεν αντανακλούν το κόστος.
Mε τη συμμετοχή της Απόκρισης Ζήτησης στην Αγορά Εξισορρόπησης δρομολογείται η εκκίνηση και το άνοιγμα της νέας αυτής αγοράς και στην Ελλάδα. Διεθνώς γνωστή ως Demand Response, η Απόκριση Ζήτησης προσφέρει μια υπηρεσία που βασίζεται στην αυτοματοποίηση και τη δυναμική προσαρμογή της ζήτησης ηλεκτρισμού.
Η προσαρμογή αυτή αναφέρεται στη δυνατότητα της άμεσης μετατόπισης της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας από τους καταναλωτές, ως αποτέλεσμα των, σε πραγματικό χρόνο, σημάτων της αγοράς. Αυτά μπορεί να είναι είτε οι τιμές ηλεκτρισμού (αποφυγή των υψηλών τιμών τις ώρες αιχμής), είτε να αφορούν τη διατήρηση της ισορροπίας παραγωγής και κατανάλωσης που είναι κρίσιμη για την απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος.
Η παρεχόμενη αυτή ευελιξία καθίσταται, μέσω της Απόκρισης Ζήτησης, μια υπηρεσία από τους καταναλωτές προς τον διαχειριστή που μπορεί να αμειφθεί.
Σε ποιους εφαρμόζεται
Οι εφαρμογές της Απόκρισης Ζήτησης σήμερα εντοπίζονται στην ενεργοβόρο βιομηχανία, δίνοντάς της τη δυνατότητας ευελιξίας στη μετατόπιση του φορτίου. Μεσοπρόθεσμα όταν ψηφιοποιηθούν τα δίκτυα μπορεί να εφαρμοστεί και στη διαχείριση της ζήτησης κτιρίων ή ακόμη και οικιακών καταναλωτών.
Οι ΦοΣΕ Απόκρισης Ζήτησης (Demand Response aggregators) έχουν σημαντικό ρόλο στην αγορά αυτή και σήμερα επικεντρώνονται κυρίως στους βιομηχανικούς πελάτες, εκπροσωπώντας τους στο σύστημα και επιτρέποντάς τους πρόσβαση σε έσοδα για την παροχή ευελιξίας.
Ωστόσο, σε βάθος χρόνου θα δημιουργήσει επιπλέον επιχειρηματικές ευκαιρίες σε όλες τις περιοχές της τελικής ζήτησης. Προμηθευτές με δυνατότητες εκπροσώπησης στην αγορά Απόκρισης Ζήτησης (είτε μέσω συνεργασιών είτε επειδή ο προμηθευτής τυγχάνει να δραστηριοποιείται και ως ΦοΣΕ) θα μπορούσαν να εκμεταλλευθούν τις συνέργειες, διαμορφώνοντας νέες καινοτόμες προσφορές.
- Σε επίπεδο παροχής ενέργειας τέτοιες προσφορές μπορούν να περιλαμβάνουν νέες δομές τιμολογίων, που σε συνδυασμό με έξυπνους μετρητές μπορούν να ενθαρρύνουν την προσαρμογή της κατανάλωσης και να την κατευθύνουν εκτός ωρών αιχμής (Τime of Use tariffs) επιτρέποντας σημαντική εξοικονόμηση για τους καταναλωτές.
- Πέραν των τιμολογίων ανοίγονται και δυνατότητες για ολοκληρωμένες προσφορές παροχής ενεργειακών υπηρεσιών (Energy-as-a-Service) γύρω από την ηλεκτροκίνηση-φόρτιση οχημάτων, τη θέρμανση και την ενεργειακή αποδοτικότητα, τις «έξυπνες» συσκευές και τους «έξυπνους» μετρητές.
Ειδικότερα, το νέο νομοσχέδιο θεσμοθετεί τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών απόκρισης ζήτησης με την προσθήκη άρθρου 48Β στον ν. 4001/2011
Προβλέπει:
- Οι τελικοί πελάτες ηλεκτρικής ενέργειας είναι ελεύθεροι να αγοράζουν και να πωλούν υπηρεσίες ηλεκτρικής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της σωρευτικής εκπροσώπησης και εξαιρουμένης της προμήθειας, ανεξάρτητα από τη σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας που έχουν συνάψει και από επιχείρηση ηλεκτρικής ενέργειας της επιλογής τους, σύμφωνα με το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο.
- Αν ο τελικός πελάτης επιθυμεί να συνάψει σύμβαση με φορέα σωρευτικής εκπροσώπησης για την παροχή υπηρεσιών απόκρισης ζήτησης, μπορεί να το πράξει χωρίς τη συγκατάθεση του Προμηθευτή του. Με την υπογραφή της σύμβασης παροχής υπηρεσιών απόκρισης ζήτησης, και καθ’ όλο τον χρόνο ισχύος της, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των τελικών πελατών σχετικά με τη συμμετοχή, εκκαθάριση, τιμολόγηση και τον διακανονισμό των συναλλαγών που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών απόκρισης ζήτησης, στη σχετική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, μεταβιβάζονται στον φορέα σωρευτικής εκπροσώπησης. Ειδικότερα θέματα σχετικά με τις τεχνικές απαιτήσεις για τη συμμετοχή της απόκρισης ζήτησης, τη συμμετοχή των φορέων σωρευτικής εκπροσώπησης, καθώς και τις οικονομικές σχέσεις που απορρέουν από τη συμμετοχή τους στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας, καθορίζονται στους 35 οικείους Κώδικες και Κανονισμούς των αγορών ηλεκτρικής ενέργειας και στις σχετικές αποφάσεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση αυτών.
- Οι συμμετέχοντες στην αγορά που δραστηριοποιούνται στη σωρευτική εκπροσώπηση ενημερώνουν πλήρως τους πελάτες για τους όρους και τις προϋποθέσεις των συμβάσεων που τους προσφέρουν, σύμφωνα με τον Κανονισμό για την άσκηση της δραστηριότητας εκπροσώπησης της παρ. 2 του άρθρου 13.
- Στις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών απόκρισης ζήτησης που συνάπτουν οι τελικοί πελάτες με τους φορείς σωρευτικής εκπροσώπησης, περιλαμβάνονται προβλέψεις για το δικαίωμα των πελατών αυτών, να λαμβάνουν όλα τα συναφή στοιχεία για την απόκριση ζήτησης ή την παρεχόμενη και πωλούμενη ηλεκτρική ενέργεια, δωρεάν, τουλάχιστον μια φορά σε κάθε περίοδο χρέωσης, κατόπιν αιτήματός τους.
- Τα δικαιώματα των παρ. 1, 2 και 4 παρέχονται στους τελικούς πελάτες χωρίς διακρίσεις ως προς το κόστος, τις τεχνικές και διοικητικές απαιτήσεις, τις διαδικασίες ή τον χρόνο. Ειδικότερα, οι τελικοί πελάτες, δεν υποβάλλονται σε τεχνικές και διοικητικές απαιτήσεις, διαδικασίες και χρεώσεις, κυρώσεις ή άλλον αδικαιολόγητο συμβατικό περιορισμό από τους προμηθευτές τους, που επιφέρουν διακρίσεις σε βάρος τους, οι οποίες πηγάζουν από την ύπαρξη τυχόν σύμβασης παροχής υπηρεσιών απόκρισης ζήτησης. Επιπλέον, οι Παραγωγοί ή οι τελικοί πελάτες δεν επιβαρύνονται με δυσανάλογα έξοδα για την αλλαγή φορέα σωρευτικής εκπροσώπησης.».
Εξυπνες μετρήσεις και ασφάλεια δεδομένων
Επίσης, προσθέτοντας το άρθρο 59Α στον ν. 4001/2011 (άρθρο 20 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944). Στον ν. 4001/2011 (Α’ 179) προβλέπει τις λειτουργικές δυνατότητες για έξυπνες μετρήσεις. Θέτει θέματα ασφάλειας δεδομένων, παροχής πληροφόρησης και διάθεσης της πληροφόρησης στους τελικούς πελάτες.
Οπως αναφέρει:
α) τα συστήματα ευφυούς μέτρησης μετρούν την πραγματική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και παρέχουν στους τελικούς πελάτες πληροφορίες σχετικά με τον πραγματικό χρόνο χρήσης. Τα επικυρωμένα ιστορικά δεδομένα κατανάλωσης καθίστανται εύκολα και ασφαλώς διαθέσιμα και ορατά στους τελικούς πελάτες, κατόπιν αιτήματος και χωρίς πρόσθετη χρέωση. Τα μη επικυρωμένα δεδομένα κατανάλωσης σε σχεδόν πραγματικό χρόνο καθίστανται επίσης εύκολα και ασφαλώς διαθέσιμα στους τελικούς πελάτες, χωρίς πρόσθετη χρέωση, μέσω τυποποιημένης διεπαφής ή εξ αποστάσεως πρόσβασης, με στόχο την υποστήριξη αυτοματοποιημένων προγραμμάτων ενεργειακής απόδοσης, της απόκρισης ζήτησης και λοιπών υπηρεσιών.
β) Η ασφάλεια των ευφυών συστημάτων μέτρησης και επικοινωνίας δεδομένων διασφαλίζεται, σύμφωνα με την κείμενη ενωσιακή νομοθεσία και με τη δέουσα προσοχή στις βέλτιστες διαθέσιμες πρακτικές για την εξασφάλιση του υψηλότερου επιπέδου ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, λαμβανομένων υπόψη του κόστους και της αρχής της αναλογικότητας. (γ) Η προστασία της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων των τελικών πελατών διασφαλίζεται σύμφωνα με την κείμενη ενωσιακή νομοθεσία. (δ) Οι διαχειριστές των μετρητών διασφαλίζουν ότι οι μετρητές των ενεργών πελατών που τροφοδοτούν ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο μπορούν να παρέχουν πληροφόρηση σχετικά με την ηλεκτρική ενέργεια που τροφοδοτείται στο δίκτυο από τους χώρους των ενεργών πελατών. (ε) Εάν οι τελικοί πελάτες υποβάλλουν σχετικό αίτημα, τα στοιχεία για την ηλεκτρική ενέργεια που τροφοδοτούν στο δίκτυο και τα στοιχεία κατανάλωσής τους ηλεκτρικής ενέργειας διατίθενται στους ίδιους, σύμφωνα με τις εκτελεστικές πράξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εκδίδονται δυνάμει της παρ. 2 του άρθρου 24 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 5ης Ιουνίου 2019, «σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ» (L 158), μέσω τυποποιημένης διεπαφής επικοινωνίας και εξ αποστάσεως πρόσβασης, ή σε τρίτους που ενεργούν για λογαριασμό των τελικών πελατών, σε εύληπτο μορφότυπο, που θα μπορούν να χρησιμοποιούν για να συγκρίνουν παρόμοιες προσφορές. (στ) Παρέχονται κατάλληλες συμβουλές και πληροφορίες στους τελικούς πελάτες, πριν από ή κατά τον χρόνο εγκατάστασης ευφυών μετρητών, ιδίως σχετικά με το σύνολο των δυνατοτήτων τους, όσον αφορά τη χρήση των ενδείξεων του μετρητή, την παρακολούθηση της κατανάλωσης ενέργειας, καθώς και τη συλλογή και την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με την ισχύουσα ενωσιακή νομοθεσία για την προστασία των δεδομένων. (ζ) Τα ευφυή συστήματα μέτρησης παρέχουν στους τελικούς πελάτες τη δυνατότητα μέτρησης και εκκαθάρισης σε χρονικά διαστήματα που αντιστοιχούν στην περίοδο εκκαθάρισης αποκλίσεων στην αγορά εξισορρόπησης. Για τους σκοπούς της περ. ε), οι τελικοί πελάτες μπορούν να λαμβάνουν τα δεδομένα μετρήσεων ή να τα διαβιβάζουν σε άλλο μέρος χωρίς πρόσθετο κόστος, σύμφωνα με το δικαίωμά τους στη φορητότητα των δεδομένων, κατά το άρθρο 20 του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (L 119).».
Τι άλλο φέρνει το νομοσχέδιο
Με το νομοσχέδιο προωθείται ο εκσυγχρονισμός της εθνικής νομοθεσίας σχετικά με την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της ενσωμάτωσης της ανωτέρω Οδηγίας, η ομαλή μετάβαση σε ένα ενεργειακό σύστημα χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών, η διασφάλιση οικονομικά προσιτών και διαφανών τιμών ενέργειας, η ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού κλπ.
Τροποποιείται το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο (κατά βάση ο ν.4001/2011) σχετικά με τη λειτουργία των Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου και ειδικότερα, προβλέπονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
- Καταργείται η έννοια των επιλεγόντων πελατών στον ηλεκτρισμό και επανακαθορίζονται οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων που ασκούν Ενεργειακές Δραστηριότητες.
- Προσδιορίζονται εκ νέου οι αρμοδιότητες του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (Ρ.Α.Ε.), όσον αφορά στους τομείς της ασφάλειας του ενεργειακού εφοδιασμού, της ανάπτυξης υποδομών και της παρακολούθησης των προγραμμάτων ανάπτυξης που καταρτίζουν οι αρμόδιοι Διαχειριστές Μεταφοράς. Ειδικότερα, όσον αφορά στις αρμοδιότητες της Ρ.Α.Ε., προβλέπονται:
- η παρακολούθηση των χρηματιστηρίων ηλεκτρικής ενέργειας,
- η συνεργασία με άλλες ρυθμιστικές αρχές,
- τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες της Αρχής ως προς τα περιφερειακά συντονιστικά κέντρα που είναι εγκατεστημένα στις περιφερειακές ρυθμιστικές αρχές․
Στο πλαίσιο αυτό, η Ρ․Α․Ε․ μπορεί με απόφασή της, να επιβάλλει κυρώσεις σε κάθε περιφερειακό συντονιστικό κέντρο που εδρεύει στην Ελλάδα, σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης αυτού προς τις υποχρεώσεις του, - η επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων (πρόστιμο ύψους έως 10% του ετήσιου κύκλου εργασιών), στους κυρίους και στους διαχειριστές των Συστημάτων και των Δικτύων Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου καθώς και στις επιχειρήσεις που ασκούν Ενεργειακές Δραστηριότητες εφόσον παραβιάζουν τις υποχρεώσεις που υπέχουν από την ενωσιακή νομοθεσία και ιδίως αυτές που αφορούν σε διασυνοριακά ζητήματα και τις αποφάσεις του Οργανισμού για τη Συνεργασία Ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ΟΣΡΑΕ).
Ρυθμίζονται θέματα προστασίας και ενίσχυσης της θέσης των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.
Συγκεκριμένα:
α. Επαναπροσδιορίζονται: - τα δικαιώματα των πελατών ηλεκτρικής ενέργειας και μεταξύ άλλων, επιτρέπεται στους προμηθευτές ή στους συμμετέχοντες στην αγορά που δραστηριοποιούνται στη σωρευτική εκπροσώπηση, να επιβάλλουν, κατά παρέκκλιση των ισχυόντων (ελεύθερη επιλογή προμηθευτή), τέλος τερματισμού σύμβασης, σε πελάτες που καταγγέλλουν οικειοθελώς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σταθερής τιμής ορισμένου χρόνου, πριν από τη λήξη της σύμβασης, υπό τους τιθέμενους όρους και προϋποθέσεις, - οι υποχρεώσεις των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου σχετικά με την παροχή στοιχείων και πληροφοριών προς τους πελάτες, για τον έλεγχο της αξιοπιστίας των οποίων μεριμνά η Ρ․Α․Ε․
β. Εισάγεται η έννοια των συμβάσεων δυναμικής τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας, τις οποίες μπορούν να παρέχουν, κατά τα οριζόμενα, οι προμηθευτές σε τελικούς πελάτες που διαθέτουν ευφυή μετρητή (ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης της ηλεκτρικής ενέργειας). Με υπουργική απόφαση θεσπίζεται, εντός της οριζόμενης προθεσμίας, Πλαίσιο Εφαρμογής των Συμβάσεων Δυναμικής Τιμολόγησης και ορίζεται το αντικείμενο αυτού. γ. Καθορίζεται το καθεστώς που διέπει τη σύναψη συμβάσεων σωρευτικής εκπροσώπησης και προσδιορίζονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των μερών. δ. Παρέχεται το δικαίωμα στους οικιακούς πελάτες και στις πολύ μικρές επιχειρήσεις να έχουν δωρεάν πρόσβαση σε τουλάχιστον ένα (1) εργαλείο σύγκρισης των προσφορών των προμηθευτών. Τα εργαλεία σύγκρισης πληρούν τις οριζόμενες απαιτήσεις και μπορούν να τελούν υπό τη διαχείριση οποιασδήποτε οντότητας, ιδίως δημόσιων αρχών ή φορέων και ιδιωτικών εταιρειών. Όλα τα εργαλεία σύγκρισης είναι επιλέξιμα για να αιτηθούν σήμα εμπιστοσύνης, το οποίο απονέμεται, αναστέλλεται ή ανακαλείται με απόφαση της Ρ․Α․Ε․, η οποία μπορεί να επιβάλλει χρηματική κύρωση στον ιδιοκτήτη ή στον διαχειριστή του σε περίπτωση παραβίασης των όρων λειτουργίας κάποιου εργαλείου ή των σχετικών συστάσεων ή αποφάσεών της.
ε. Προσδιορίζονται εκ νέου ζητήματα σχετικά με την παρακολούθηση, εγκατάσταση, αξιολόγηση και εφαρμογή ευφυών συστημάτων μέτρησης κατανάλωσης ενέργειας. στ. Καθορίζονται θέματα σχετικά με τη διαχείριση δεδομένων που αφορούν στις δραστηριότητες ηλεκτρικής ενέργειας. Προσδιορίζονται ζητήματα οργάνωσης της διαχείρισης των εν λόγω δεδομένων και ορίζεται ότι, για την πρόσβαση σε αυτά ή για την υποβολή αίτησης προκειμένου τα δεδομένα να καταστούν διαθέσιμα, οι τελικοί πελάτες δεν επιβαρύνονται με πρόσθετη χρέωση.
ζ. Θεσπίζεται υποχρέωση των Προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας για την τήρηση αρχείων και διάθεση αυτών στις εθνικές αρχές με τα δεδομένα που αφορούν όλες τις αγοραπωλησίες συμβάσεων προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και παραγώγων της, με πελάτες χονδρικής και Διαχειριστές συστήματος μεταφοράς. (άρθρα 18-31) 3. Ρυθμίζονται εκ νέου ζητήματα σχετικά με την οργάνωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και ειδικότερα, μεταξύ άλλων:
Επανακαθορίζονται:
- τα θέματα που ρυθμίζονται με τον Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (E․Σ․M․H․E․),
- τα καθήκοντα του Διαχειριστή του Ε․Σ․Μ․Η․Ε․,
- ζητήματα σχετικά με την ανάπτυξη του Ε.Σ.Μ.Η.Ε. και τη λήψη αποφάσεων για επενδύσεις μέσω του δεκαετούς σχετικού Προγράμματος, iv) θέματα σχετικά με τη σύνδεση νέων εγκαταστάσεων ηλεκτροπαραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας στο Ε.Σ.Μ.Η.Ε., με ειδική πρόβλεψη για δυνατότητα εφαρμογής περιορισμών από τον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής ενέργειας (Α.Δ.Μ.Η.Ε. Α.Ε.), με σκοπό τη διασφάλιση της οικονομικής αποδοτικότητας των εν λόγω εγκαταστάσεων. β. Στο πλαίσιο του διαχωρισμού συστημάτων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και των Διαχειριστών αυτών, επαναπροσδιορίζονται: οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται από τους Διαχειριστές,
- θέματα σχετικά με την πιστοποίηση της Α.Δ.Μ.Η.Ε. Α.Ε., σε περίπτωση που αυτή ελέγχεται από πρόσωπα τρίτης χώρας και λοιπά συναφή θέματα.
Επανακαθορίζονται ζητήματα σχετικά με την αγορά συναλλαγών και τη διανομή ηλεκτρικής ενέργειας και συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων:
- Προσδιορίζονται εκ νέου τα θέματα που ρυθμίζονται με τον Κώδικα του Διαχειριστή Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Α.Π.Ε.) & Εγγυήσεων Προέλευσης, τον Κανονισμό του Χρηματιστηρίου Ενέργειας και τον Κανονισμό Αγοράς Εξισορρόπησης.
- Επικαιροποιούνται τα θέματα σχετικά με τον νομικό και τον λειτουργικό διαχωρισμό της δραστηριότητας Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας και ορίζεται ρητά ότι η εταιρεία με την επωνυμία «Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας ΑΕ» (Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. Α.Ε.) είναι αρμόδια για τη διαχείριση του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (Ε.Δ.Δ.Η.Ε.).