Άνοιξε χθες τις πόρτες του το νέο κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος στο Μαρούσι, στην Λεωφόρο Κηφισίας 34 και Ρωμανού Μελωδού, κοντά στον Κόμβο Αμαρουσίου.Το νέο κατάστημα της αλυσίδας έχει εμβαδόν 2.800 τ.μ., 220 θέσεις parking, 9 ταμεία και 6 self-check out ταμεία, ενώ απασχολεί 92 εργαζόμενους.Φιλοξενεί περίπου 20.000 κωδικούς, ενώ στο κατάστημα υπάρχουν:
το Grab & Go, το οποίο προσφέρει καφέ με δυνατότητα χρήσης του Social Hub, εξωτερικού χώρου με πέργκολα
- το ειδικό σημείο Sushi Bar για ιαπωνικές γαστρονομικές απολαύσεις
- το ολοκληρωμένο τμήμα Αρμονία με βιολογικά προϊόντα και προϊόντα για εξειδικευμένες διατροφικές επιλογές για υγεία και ευεξία
- ο χώρος της "Λαϊκής" με ολόφρεσκα φρούτα και λαχανικά
- ο Φούρνος με φρεσκοψημένα είδη άρτου
- "Το κελάρι", έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο κάβας με εξαιρετικής ποιότητας επιλογές κρασιών και ποτών
Παράλληλα, υπάρχει όλη η γκάμα των αποκλειστικών προϊόντων της εταιρείας, όπως η σειρά Nature’s Promise, τα προϊόντα Gustona, οι σοκολάτες Milly και Delicata και οι καφέδες Perla.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην γκάμα των own brands προϊόντων, η οποία όλο και αυξάνεται στα ράφια των καταστημάτων της εταιρείας. Αρκεί να ταναφέρουμε πως ήδη η αλυσίδα διαθέτει, περίπου, 260 νέα προϊόντα, σε αποκλειστικότητα, ενώ για το 2024 προγραμματίζονται περίπου 450 νέα λανσαρίσματα σε entry level και καινοτόμα προϊόντα, ενώ συνολικά θα προστεθούν 1.000 νέοι κωδικοί μέσα στην επόμενη 3ετία.
Στα τυροκομικά υπάρχουν ανοιχτά ψυγεία για να μπορεί να πάρει ο πελάτης ό,τι θέλει ή να ζητήσει να του κόψουν οι άνθρωποι της ΑΒ. Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει αποκλειστική συνεργασία με την Κωσταρελος, ενώ συνολικά έχει κάνει περίπου 60 συνεργασίες για την προμήθεια τυριών και αλλαντικών.
Καινοτομίες
Ακόμη στις καινοτομίες του νέου καταστήματος περιλαμβάνονται:
- Σύστημα υδροπονίας για τις σαλάτες (μεγαλώνουν μέσα σε ειδικό μηχάνημα)
- σύστημα με νούμερα προτεραιότητας (οι πελάτες μπαίνουν στο WiFi, παίρνουν νούμερο ηλεκτρονικά, μπαίνουν στην εφαρμογή και βλέπουν πότε έρχεται η σειρά τους)
- Ηλεκτρονικά ταμπελάκια για να αλλάζουν οι τιμές (στόχος είναι να τοποθετηθούν σε όλα τα μαγαζιά)
Η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία απέκτησε το οικόπεδο με διαγωνισμό, σχεδίαζε να λειτουργήσει το κατάστημα προ διετίας, ωστόσο συνάντησε αρκετές δυσκολίες που πήγαν πίσω το project. Παράλληλα, ο προϋπολογισμός ανήλθε σε περίπου €12 εκατ. πολύ παραπάνω από τον αρχικό σχεδιασμό που έκανε λόγο για μία επένδυση της τάξης των €7 εκατ.
Επέκταση του δικτύου
Η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει σήμερα ένα δίκτυο 571 καταστημάτων, εκ των οποίων τα 260 λειτουργούν με franchise.
Στόχος της διοίκησης είναι όλα τα μεγάλα καταστήματα (είναι 10 αυτά με εμβαδόν από 2.000 μέχρι 5.000 τ.μ. με τον σχεδιασμό να κάνει λόγο για ακόμη ένα εκτός Αττικής μέσα στο 2024) να αποκτήσουν την ίδια μορφή - και τα καταστήματα franchise να έχουν την ίδια αισθητική.
Για φέτος είχαν προγραμματιστεί επενδύσεις €50 εκατ., οι οποίες προβλέπουν την προσθήκη στο δίκτυο:
- 4 νέων εταιρικών καταστημάτων
- 47 franchise καταστημάτων
Από τα εταιρικά, τα τρία έχουν ήδη ανοίξει, ενώ στο πρώτο δίμηνο του 2024 αναμένεται να λειτουργήσει το κατάστημα στο… Άγιο Όρος.
Γενικά για την περίοδο 2023 – 2025 σχεδιάζονται 198 νέα καταστήματα:
- 16 εταιρικά
- 182 franchise
Πρόκειται για μια επένδυση συνολικού ύψους €181 εκατ.
“Καμία εταιρεία στην Ελλάδα δεν θα μπορούσε να μας αγοράσει”
Η φετινή χρονιά αναμένεται να κλείσει περίπου στα περυσινά επίπεδα - ίσως οριακά υψηλότερα - σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη της ελληνικής αλυσίδας, με τη διοίκηση να θεωρεί κομβική την πορεία των πωλήσεων κατά την περίοδο των Χριστουγέννων. Για κάποια σενάρια περί πώλησης της ΑΒ, ο επικεφαλής της εταιρείας, Νίκος Λαβίδας, ανέφερε ότι "καμία εταιρεία στην Ελλάδα δεν θα μπορούσε να μας αγοράσει. Δεν υπήρξε πάντως καμία σκέψη ή συζήτηση για πώληση της αλυσίδας".
Σημειώνεται ακόμη ότι η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην γκάμα των own brands προϊόντων, η οποία όλο και αυξάνεται στα ράφια των καταστημάτων της εταιρείας. Αρκεί να ταναφέρουμε πως ήδη η αλυσίδα διαθέτει, περίπου, 260 νέα προϊόντα, σε αποκλειστικότητα, ενώ για το 2024 προγραμματίζονται περίπου 450 νέα λανσαρίσματα σε entry level και καινοτόμα προϊόντα, ενώ συνολικά θα προστεθούν 1.000 νέοι κωδικοί μέσα στην επόμενη 3ετία.
ΟΙ ΣΕΙΡΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Η εταιρεία προσφέρει τη δυνατότητα για υγιεινές και βιώσιμες επιλογές, όπως οι παρακάτω σειρές προϊόντων:
- Νature’s Promise: Πρόκειται για μία γκάμα αγαθών που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες τάσεις και ήδη έχει αποκτήσει μεγάλη απήχηση, τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε αρκετές χώρες, όπου έχει ήδη κυκλοφορήσει. Η σειρά περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, φυτικά ροφήματα, γάλα, δημητριακά, ζυμαρικά, ρύζι, σαλάτες, καθώς και φιλικά προς το περιβάλλον καθαριστικά και προϊόντα προσωπικής φροντίδας.
- Perla: Η σειρά Perla καλύπτει κάθε ανάγκη, αφού περιλαμβάνει καφέ φίλτρου, στιγμιαίο καφέ, αλεσμένο καφέ espresso και κάψουλες espresso υψηλής ποιότητας, ενώ παράγεται με αγάπη και σεβασμό για τους ανθρώπους και το περιβάλλον, καθώς παρασκευάζεται με βιώσιμο τρόπο και οι συσκευασίες είναι 100% ανακυκλώσιμες.
- Delicata: Η Delicata καλύπτει μία ευρεία γκάμα ειδών σοκολάτας, υψηλής ποιότητας και μοναδικών γεύσεων, ενώ παρασκευάζεται με βιώσιμο τρόπο.
ΣΕΙΡΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΩΝ
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, η ΑΒ υλοποιεί μία σειρά πρωτοβουλιών, οι οποίες εναρμονίζονται πλήρως με τους στόχους βιωσιμότητάς της και παράλληλα αναδεικνύουν την ελληνική γη. Οι τοπικοί παραγωγοί αποτελούν το 80% των παραγωγών που συνεργάζεται η ΑΒ και είναι αναπόσπαστος σύμμαχος στην προσπάθεια για την προσφορά της καλύτερης ποιότητας στο κοινό. Τους παρέχεται καθοδήγηση, εκπαίδευση και τεχνογνωσία, ενώ τα ράφια των καταστημάτων υποδέχονται τα καλύτερα ελληνικά προϊόντα, όπως για παράδειγμα:
- Η ΑλφαΒήτα κοντά στην ελληνική γη: Η πρωτοβουλία περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα παραδοσιακών προϊόντων, που παράγονται στις πιο φημισμένες περιοχές της Ελλάδας. Η σειρά διαθέτει παρθένο ελαιόλαδο από την Καλαμάτα και την Κρήτη, όσπρια και ρύζι από περιοχές της Βόρειας Ελλάδος, παξιμάδια από τα Κύθηρα, μέλι, γλυκά του κουταλιού, μαρμελάδες, ξηρούς καρπούς και μαστίχα Χίου.
Η ΑΒ προσπαθεί καθημερινά να βρίσκει τρόπους για να διευκολύνει τους καταναλωτές να εξοικονομήσουν χρόνο και να κάνουν καλύτερη την καθημερινότητά τους και τους προσφέρει:
- ΑΒ Έτοιμα Γεύματα: Η σειρά περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σαλάτες, σάντουιτς και γεύματα με υπέροχη σπιτική γεύση, ιδανικά για κάθε εποχή του χρόνου, όλα με την υπογραφή του γνωστού σεφ Άκη Πετρετζίκη, σε δισκάκι φιλικό προς το περιβάλλον.
- Excellent Tapas: Η σειρά διαθέτει μεγάλη ποικιλία από ελιές, αλλαντικά και dips, τα οποία προσφέρονται σε μικρές και πρακτικές συσκευασίες. Ιδανική πρόταση για τις συγκεντρώσεις με φίλους στο σπίτι ή για μια γευστική "πινελιά" στο οικογενειακό τραπέζι.