«Πολλές φορές οι καταναλωτές που έρχονται στα super market βλέπουν αν η τιμή στο κάθε προϊόν που αγοράζουν έχει αυξηθεί ή έχει μειωθεί. Είναι παρεξήγηση, όμως, ότι για τις αυξήσεις των τιμών ευθύνονται τα σούπερ μάρκετ. Η ακρίβεια είναι στα σούπερ μάρκετ αλλά δεν είναι ευθύνη τους. Όλοι έχουν μερίδιο ευθύνης για τις ανατιμήσεις», δήλωσε ο επικεφαλής της ομώνυμης αλυσίδας, Γιάννης Μασούτης,
Ο κ. Μασούτης επανέλαβε ότι τα περιθώρια κέρδους των super markets είναι «κλειδωμένα», βάσει νόμου, σε σχέση με τα επίπεδα του 2021. Αν το διαφοροποιήσουμε και έρθει καταγγελία, θα πληρώσουμε πρόστιμο. Κανείς δεν το κάνει, γιατί δεν θέλει να χαλάσει τη φήμη του.
Το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε κοντά στο 10%
Εκανε ακόμη λόγο και για το καλάθι του νοικοκυριού, το οποίο έχει κοστίσει μέχρι στιγμής στην εταιρεία πάνω από €5-6 εκατ., ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, αν σκεφτούμε ότι το περιθώριο κέρδους στον κλάδο κινείται γύρω στο 1%-1,3%.
Τα στελέχη της εταιρείας υπογράμμισαν ότι «από πέρυσι γίνεται ένας μεγάλος αγώνας για τις ανατιμήσεις. Το 2022 δεχτήκαμε αιτήματα για ανατιμήσεις της τάξης του 13% και εμείς τελικά περάσαμε 9%. Πιέσαμε όσο μπορέσαμε το περιθώριο κέρδους και σώσαμε ένα 4% για την κοινωνία και τους πελάτες μας».
Πρόσθεσαν ότι «γίνεται τρομερή προσπάθεια εκ μέρους μας για συγκράτηση των τιμών. Ίσως είμαστε η φθηνότερη αλυσίδα στην Ελλάδα με promos που είναι από τα μεγαλύτερα στην αγορά. Ετσι όμως καταφέραμε να αυξήσουμε και το μερίδιο αγοράς, το οποίο είναι κοντά στο 10%».
Η αλυσίδα, όπως τόνισε ο κ. Μασούτης, επενδύει εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο για τη συγκράτηση των τιμών, ενώ πρόσθεσε ότι έχει αυξήσει κατά 30% τις προωθητικές της ενέργειες.
Η επιτυχία των PL
Στάθηκε δε στην μεγάλη εμπορική επιτυχία που έχουν οι PL σειρές της Μασούτης, 'Mr Grand' και 'από τον τόπο μας', οι οποίες αναπτύσσονται πάνω από το μέσο όρο της αγοράς.
Μάλιστα, φέτος οι πωλήσεις PL κινούνται στα επίπεδα του 16% επί του συνολικού τζίρου από 14% που ήταν το ποσοστό το 2021. Τονίστηκε ότι «πάνω από το 85% παράγονται στην Ελλάδα. Συμμετέχουν όλο και περισσότεροι Έλληνες παραγωγοί, με τους οποίους φροντίζουμε να διατηρούμε μακροπρόθεσμες σχέσεις».
Οπως ανέφερε ο κ. Μασούτης, «επιλέγουμε προμηθευτές που έχουν υψηλή αξιοπιστία. Δεν κάνουμε έκπτωση στην ποιότητα των προϊόντων».
Μάλιστα τονίστηκε ότι στο logistics center της εταιρείας στο Καβαλάρι, γίνονται κάθε χρόνο περίπου 5.000 έλεγχοι στα προϊόντα, «σε όλα τα τα στάδια τηρούνται τα πιο αυστηρά πρότυπα, γιατί τα προϊόντα που προμηθευόμαστε τα αγοράζουμε για τα παιδιά μας.»
Το logistics center στο Καβαλάρι
Αναφορικά με το logistics center της εταιρείας στο Καβαλάρι, το οποίο επισκεφτήκαμε, τονίστηκε ότι είναι το “διαμάντι” της Μασούτης. Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο logistics το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί στις 11 Νοεμβρίου του 2011, μια επένδυση η οποία ανήλθε στα επίπεδα των €55 εκατ.
Σε οικόπεδο 145.000 τ.μ., οι εγκαταστάσεις του logistics center φθάνουν τα 62.000 τ.μ., με δυνατότητα αρίστης εξυπηρέτησης όλου του δικτύου.
Μάλιστα καταφέρνει και εξυπηρετεί τις ανάγκες μεγάλων πελατών του ομίλου, όπως είναι π.χ. πχ ένα ξενοδοχείο, ένας έμπορος στην Κύπρο, μια μικρή αλυσίδα κ.ά.
Όπως ανέφερε ο Αργύρης Αργυρίου, διευθυντής του logistics center, περίπου 200.000 κιβώτια διακινούνται προς τα καταστήματα της αλυσίδας σε όλη την Ελλάδα σε καθημερινή βάση, ενώ τα δρομολόγια γίνονται τόσο μέσω του ιδιόκτητου στόλου φορτηγών της Μασούτης (γύρω στα 70), όσο και μέσω των περίπου 80 φορτηγών με συνεργάτες της αλυσίδας, όλα ψυχόμενα, με έλεγχο θερμοκρασίας και GPS.
H παραλαβή και η παράδοση των προϊόντων στα καταστήματα γίνεται μέσα σε ένα διάστημα 8-9 ωρών, ενώ η εταιρεία διατηρεί και αποθέματα 1,8 ημερών, για τις ανάγκες εφοδιασμού καταστημάτων που βρίσκονται πιο μακριά. Όπως π.χ. σε Κρήτη και Πελοπόννησο.
Η εταιρεία έχει επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στην τεχνολογία και στις καινοτομίες που αφορούν τα logistics. Βασικό ρόλο στη λειτουργία του κέντρου αποθήκευσης & διανομής διαδραματίζουν ασφαλώς οι άνθρωποι, αλλά και τα 17 μηχανήματα VNA (μηχανήματα πολύ στενών διαδρόμων), με τα οποία γίνονται οι αποθέσεις και οι παραλαβές των προϊόντων.
Γενικότερα, ως μέσο συλλογής παραγγελιών έχει επιλεχθεί το συρόμενο καλάθι-καρότσι (roll cage) ενώ για την ενδοδιακίνηση των roll cages, αλλά και των παλετών, επιλέχθηκε αντί των κλασικών περονοφόρων μηχανημάτων, ο ασφαλής και αξιόπιστος αυτοματισμός E-TOW με τεχνολογία RFID, με μηχανήματα συλλογής παραγγελιών, ηλεκτροκίνητα παλετοφόρα, reach trucks καθώς και τα VNA που προαναφέραμε.
Σε καθημερινή βάση διακινούνται 2.000 roll cages και 1.700 παλέτες, με αυτοματοποιημένο τρόπο, ώστε και πολύτιμος χρόνος να κερδίζεται και η πιθανότητα για ατυχήματα να εκμηδενίζεται.
Σύμφωνα με τον κ. Αργυρίου εκτιμάται ότι θα φύγουν από το logistics center εμπορεύματα αξίας €880 εκατ., πάνω από το 80% του συνολικού τζίρου της εταιρείας. Το κέντρο “φιλοξενεί” περίπου 13.500 κωδικούς ενώ διαθέτει συνολικά 28.000 παλετοθέσεις, οι οποίες μπορούν εύκολα να αυξηθούν με κάποιες τροποποιήσεις σε 40.000-45.000.
Tι περιλαμβάνει το logistics center
• συσκευαστήριο κρέατος
• αποθήκευση και διαχείριση της μαναβικής (φρούτων και λαχανικών)
• διαφορετικά επίπεδα ροής για εισερχόμενα και εξερχόμενα προϊόντα
• εργαστήριο ποιοτικού ελέγχου
Για τα συσκευασμένα είδη παρέχει αποθήκευση και διαχείριση:
• ξηρού φορτίου
• φορτίων κατάψυξης
• συντήρησης και υγρής ψύξης
Το κέντρο είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση ενέργειας, την προστασία του περιβάλλοντος, την ευρεία εφαρμογή της ανακύκλωσης μέσα από τη χρήση μονάδας βιολογικού καθαρισμού και την κεντρικοποιημένη διαχείριση του συνόλου των ανακυκλώσιμων και μη υλικών του και χρήση οικολογικών λαμπτήρων και φωτοσωλήνων για τον φωτισμό χώρων στη διάρκεια της ημέρας.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!