Συνεχίζεται η αυξητική πορεία της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας. Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα ξεπεράστηκε η αντίστοιχη κίνηση του 2019, δείχνοντας πως σταθερά το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας επιστρέφει στις μεγάλες επιδόσεις.
Να θυμίσουμε πως το 2019 είχε καταγραφεί το απόλυτο ρεκόρ της επιβατικής κίνησης με πάνω από 25,5 εκατ. επιβάτες. Τους δύο πρώτους μήνες του 2023 η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου είναι αυξημένη κατά 3,1% σε σχέση με το 2019. Αυτό σημαίνει πως συνολικά έφτασε τους 2,8 εκατ. επιβάτες εκ των οποίων οι επιβάτες εξωτερικού είναι 1,9 εκατομμύριο (αύξηση 4,3% το δίμηνο) και του εσωτερικού είναι 898 χιλιάδες. (αύξηση 0,7% το δίμηνο).
►Διαβάστε και: Τουρισμός: Νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά ξεκινά η φετινή σεζόν - Οι αγορές με ισχυρή δυναμική
Η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου 2023 ανήλθε σε 1,36 εκατ., αυξημένη κατά 62,4% σε σύγκριση τα επίπεδα του 2022 (περίοδο κατά την οποία η αρνητική επίδραση της πανδημίας COVID-19 ήταν ακόμα έντονη), αλλά και αυξημένη κατά 2,3% σε σχέση με τα προ-COVID-19 επίπεδα του 2019.
Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση, ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2022 κατά 37,3% και 78,1% αντίστοιχα. Σε σύγκριση με το 2019 οι επιβάτες εσωτερικού σημείωσαν οριακή πτώση κατά 0,5%, ενώ οι επιβάτες εξωτερικού παρουσίασαν άνοδο κατά 3,6%.
Πολλά νέα δρομολόγια
Τα αισιόδοξα μηνύματα της επιβατικής κίνησης έρχονται να προστεθούν στις προβλέψεις για μια χρονιά με ιδιαίτερα θετικό πρόσημο με νέες πτήσεις και νέες εταιρείες. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες συνδέσεις είναι με την Play για το απευθείας δρομολόγιο Αθήνα-Ρέικιαβικ. Οι δύο ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που γεωγραφικά βρίσκονται στα δύο άκρα της Ευρώπης, θα συνδεθούν για πρώτη φορά.
Πιο συγκεκριμένα μέσα στο 2023 μέχρι τώρα έχουν προγραμματιστεί 13 νέες συνδέσεις του αεροδρομίου της Αθήνας από τρεις αεροπορικές και επιπλέον 15 επιπλέον δρομολόγια σε υφιστάμενες συνδέσεις.
Οι νέες συνδέσεις και το στοίχημα
Οι νέες συνδέσεις για το 2023 είναι για τις παρακάτω πόλεις: Μπακού, Μπρατισλάβα, Νταμμάν (Σ.Αραβία), Καλαμάτα, Λιουμπλιάνα, Νιουκάστλ, Όλβια (Σαρδηνία), Πάλμα ντε Μαγιόρκα, Σεβίλλη (Aegean), Ρέικιαβικ (Play), Κάλιαρι (Volotea), Κουβέιτ (Kuwait Airways και Aegean), Σαγκάη (Air China).
►Διαβάστε και: DW: «Χρυσό» καλοκαίρι για τον ελληνικό τουρισμό
Επίσης υπάρχουν πολλά δρομολόγια που επιστρέφουν από το 2019, με πόλεις όπως η Πίζα, το Σπλιτ και το Μαρακές (Aegean) και η Λιλ (Aegean συμπληρωματικά με τα δρομολόγια από Sky Express και Volotea.
Το στοίχημα που έχει το ΔΑΑ είναι καταρχάς να ξεπεράσει την επίδοση του 2022 που ήταν 22,73 εκατ. ταξιδιώτες. Το δεύτερο στοίχημα είναι να ξεπεραστεί και η κίνηση του 2019 που σημαίνει πως το αεροδρόμιο πρέπει να εξυπηρετήσει περίπου 3 εκατ. επιβάτες περισσότερους από πέρυσι.
Στο πρώτο δίμηνο αυτό επετεύχθη και μένει να δούμε αν αυτή η τάση συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!