Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Nike: Ο Αντόνιο Περκάσι, η φιλία με τον Mr Zara και τα σχέδιά του για την Ελλάδα

Αντόνιο Περκάσι / Πηγή: AP
Αντόνιο Περκάσι / Πηγή: AP

Από παιδί μιας φτωχής πολύτεκνης οικογένειας, ποδοσφαιριστής και από εκεί επιχειρηματίας που διαχειρίζεται τεράστια brands και συμβόλαια στην ιταλική αγορά, διατηρώντας στενές συνεργασίες με την οικογένεια Μπένετον και τον Mr Zara. To 2021 βρίσκει τον 67χρονο Αντόνιο Περκάσι να είναι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Ιταλίας, με τις δραστηριότητές του να επεκτείνονται πλέον και στη χώρα μας.

► Nike: Η νέα στρατηγική ανατρέπει τα δεδομένα στην ελληνική αγορά αθλητικών ειδών

Ο Περκάσι είναι πλέον το νέο αφεντικό της Nike στη νέα εποχή της κορυφαίας εταιρείας αθλητικών ειδών στην εγχώρια αγορά, αφού τα καταστήματα της εταιρείας στη Ελλάδα περνούν υπό τη διαχείριση του μεγάλου εμπορικού ομίλου του, που διατηρεί δικαιώματα franchise της ΝΙΚΕ στην Ιταλία αλλά και στην Ισπανία.

Η Percassi Management, εκτός από την Ελλάδα, πήρε «πακέτο» και τα δικαίωματα για τις αγορές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, που είχε επί χρόνια η Folli Follie.

Πρώτη και παντοτινή αγάπη το ποδόσφαιρο

Ο Περκάσι γεννήθηκε το 1953 στην πόλη Κλουζόνε, 20 χιλιόμετρα μακρυά από το Μπέργκαμο της στις παρυφές των Αλπεων και ήταν το στερνοπούλι μιας πολύτεκνης οικογένειας με έξι παιδιά. Μοναδική διέξοδος στα φτωχικά παιδικά του χρόνια ήταν η αγάπη του για την «στρογγυλή θεά». Από μικρός ονειρευόταν μια καριέρα ποδοσφαιριστή και πράγματι, έκανε το ντεμπούτο το στην Serie Β πριν γίνει 18 ετών, έχοντας ενταχθεί στις Ακαδημίες της Αταλάντα.

Εχοντας αγωνιστεί επτά σεζόν στην Αταλάντα, παίρνει μεταγραφή στην Τσεζένα το 1977, αλλά μόλις μετά από δύο αγώνες αποφασίζει να «κρεμάσει τα παπούτσια» του και να κάνει «στροφή» στην  καριέρα του. Ένα χρόνο νωρίτερα είχε δοκιμάσει με επιτυχία την τύχη του και σε μία άλλη δραστηριότητα, ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα της Benetton στο Μπέργκαμο.

Το μεγάλο στοίχημα του επιχειρείν

Είναι μόλις 25 ετών και έχει ήδη ανακαλύψει την άλλη μεγάλη του αγάπη στην οποία έχει μάλιστα μεγάλη κλήση: Το εμπόριο και τις επιχειρήσεις. 

Από εκείνη τη στιγμή και μετά, ο Περκάσι έγραψε ιστορία στο ιταλικό επιχειρείν. Στα 67 του, είναι επικεφαλής της εταιρείας χαρτοφυλακίου Odissea. Η «βεντάλια» των δραστηριοτήτων του απλώνεται σε ένα ευρύ φάσμα, από τα καλλυντικά (Kiko), στο franchise ρούχων, στον αγροτροφικό κλάδο, στα εμπορικά κέντρα, ακόμη και σε μια αλυσίδα εστιατορίων που ειδικεύονται στην polenta. Το όνομα του Περκάσι έχει συνδεθεί επίσης με την επιτυχή πορεία τεράστιων εμπορικών brand,  όπως τα Zara, Victoria's Secret και Starbucks, στη γειτονική μας χώρα.

«Χαρτοφυλάκιο» με κολοσσιαία brands

Η εταιρεία καλλυντικών Kiko Milano αποτελεί τη «ναυαρχίδα» του ομίλου με 1.100 σημεία πώλησης σε 20 χώρες, αναπτύσσοντας δραστηριότητα και στην ελληνική αγορά.

Χάρη στην συμφωνία του με τον  Αμάνσιο Ορτέγκα κατάφερε να υλοποιήσει το όνειρο του Ισπανού επιχειρηματία για επιτυχή είσοδο της αλυσίδα Zara και όλων των brands της Inditex στη δύσκολη ιταλική αγορά. Η αρχή έγινε από το 2001 με το άνοιγμα του πρώτου Zara στην πρωτεύουσα της ιταλικής μόδας, στο Μιλάνο, για να επεκταθεί στη συνέχεια σε όλη τη χώρα με δεκάδες καταστήματα.

Το κατάστημα της Nike στο Σύνταγμα / Πηγή: Intime
Το κατάστημα της Nike στο Σύνταγμα / Πηγή: Intime

Αυτό το success story ήταν αρκετό για να αρχίσουν να πέφτουν «βροχή» τα deals με κορυφαία ονόματα: Nike, Calvin Klein, Swatch, Levi’s, Guess, Tommy Hilfinger, Gucci, Ferrari, Ralph Lauren, Victoria’s Secret είναι μόνο μερικά από αυτά.

Και δεν περιορίστηκε μόνο στην μόδα και την ένδυση, αφού στην βεντάλια των δραστηριοτήτων του εντάχθηκαν τεράστια brands της παγκόσμιας αγοράς από πολλούς διαφορετικούς κλάδους, όπως Lego, Starbucks, Wagamama, κ.λπ.

► Nike: Σε δικαστήρια και ευρωβουλή το μπλόκο στις 91 ελληνικές επιχειρήσεις

Το επιχειρηματικό του δαιμόνιο θα επεκταθεί και στο real estate αποκτώντας «πάτημα» σε εμπορικά κέντρα και εκπτωτικά χωριά σε όλη τη χώρα, μεταξύ των οποίων και το Westfield Milan Shopping Center, το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο στην Ευρώπη.

Το φτωχόπαιδο που έγινε δισεκατομμυριούχος

Στο ενδιάμεσο δεν ξεχνάει την αγάπη του για το ποδόσφαιρο, αφού επιστρέφει στην Αταλάντα ως παράγοντας και εν συνεχεία πρόεδρος, συνδέοντας το όνομά του με μία σειρά αγωνιστικών και οικονομικών επιτυχιών της ομάδας.

Η απόφαση που πήρε στα 25 του ήταν προφανώς η σωστή: Σήμερα ο όμιλος του διαχειρίζεται περισσότερα από 1.000 καταστήματα και απασχολεί πάνω από 9.000 υπαλλήλους σε όλον τον κόσμο.

Οσο για την προσωπική του περιουχία; Αυτή υπερβαίνει πλέον το 1 δισ. ευρώ και σύμφωνα με τη λίστα του Forbes για το 2020, ήταν ο 35ος πλουσιότερος άνθρωπος στην Ιταλία.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ