Με ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 16% έτρεξε πέρυσι η Nespresso, η οποία παράλληλα κατάφερε να ενισχύσει την κερδοφορία της. Η αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι με το ξέσπασμα της πανδημίας ευνόησε και τη θυγατρική τής Nestle, λόγω των παρατεταμένων lockdowns στο κανάλι του HoReCa, τα οποία διήρκεσαν μέχρι και τον Μάιο του 2021.
Έτσι, ο τζίρος της διαμορφώθηκε σε €34,1 εκατ. (από €29,41 εκατ. το 2020), ενώ το μικτό κέρδος της εταιρείας ανήλθε σε €17,25 εκατ. από €16,7 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Επίσης τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €1,546 εκατ. (από €1,28 εκατ. το 2020) και τα καθαρά κέρδη σε €1,14 εκατ.
Δυσκολίες
Στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις γίνεται αναφορά στις αυξημένες ανάγκες των καταναλωτών και στα νέα δεδομένα της αγοράς που δημιούργησαν οι εξωγενείς κρίσεις της τελευταίας τριετίας, με τον κλάδο των τροφίμων-ποτών να ξεπερνά τις δυσκολίες που παρατηρήθηκαν:
- στις εθνικές και διεθνείς μεταφορές,
- στην προμήθεια πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας αλλά και υγειονομικού υλικού για τους εργαζόμενους,
- στη ρευστότητα των επιχειρήσεων,
- στις εξαγωγές,
- στον τζίρο που επηρεάστηκε αρνητικά από τη διακοπή τροφοδοσίας σε σημαντικά κανάλια κατανάλωσης όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφετέριες, κ.ά.
Τρίπτυχο
Στο πλαίσιο των συνθηκών αυτών, η διοίκηση της Nespresso Ελλάς επιδιώκει αφενός να διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα τα κόστη προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική στην αγορά και αφετέρου να μεγαλώσει τον κύκλο εργασιών της, βασιζόμενη στο τρίπτυχο «καφές - μηχανές - υπηρεσίες» και την άψογη εξυπηρέτηση.
Νέα λανσαρίσματα
Ο προσανατολισμός της διοίκησης της Nespresso Ελλάς και για τη φετινή χρονιά, περιλαμβάνει:
- την αύξηση της πελατειακής βάσης,
- το λανσάρισμα μηχανών νέας τεχνολογίας,
- το λανσάρισμα νέων σειρών προϊόντων (καφέ κ.ά.),
- την αύξηση του τζίρου μέσω όλων των καναλιών πωλήσεων (boutique, ecommerce, CRC) τόσο στον καφέ, όσο και στα υπόλοιπα προϊόντα, όπως μηχανές, accessories, food & bites κλπ.
Ειδικότερα, οι προσδοκίες της διοίκησης για μία επίσης θετική χρονιά φέτος, βασίζονται στην προώθηση της νέας μηχανής Vertuo, των limited edition καφέδων και του Nespresso On The Go (OTG).
Επέκταση On The Go εντός και εκτός Ελλάδας
Θυμίζουμε ότι από τον περασμένο Μάιο η εταιρεία δραστηριοποιείται και στην πώληση έτοιμων ροφημάτων με βάση τον καφέ (Nespresso On The Go - OTG) και λοιπών προϊόντων αναψυκτηρίου, από το κατάστημα της Γλυφάδας, με τη διοίκηση να εξετάζει την προοπτική επέκτασης της εν λόγω δραστηριότητας και σε άλλα καταστήματα, με το επόμενο OTG να αναμένεται στη Θεσσαλονίκη.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για μία ελληνική «πατέντα», η επιτυχία της οποίας θα κρίνει την εφαρμογή από την πολυεθνική, σε ακόμη πιο πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο.
Γιατί είναι χαμηλός ο κίνδυνος ρευστότητας
Αναφορικά με τον κίνδυνο ρευστότητας, αυτός διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα, όπως επισημαίνεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις, λόγω:
- της κερδοφορίας της εταιρείας,
- της δυνατότητας χρήσης ανοικτού αλληλόχρεου λογαριασμού ύψους €4 εκατ., που τηρείται στη Citibank δυνάμει συμφωνητικού που είχε υπογραφεί το 2018,
- της δυνατότητας δανεισμού από εταιρεία του διεθνούς ομίλου και συγκεκριμένα, τη σύναψη δανειακής σύμβασης ύψους €7 εκατ., η οποία είναι σε ισχύ από το 2014, αλλά δεν έγινε χρήση ούτε το 2021.