Σε ανοδική τροχιά κινήθηκαν τη χρονιά που μας πέρασε όλα τα βασικά μεγέθη της Nestle Ελλάς. Ο τζίρος της διαμορφώθηκε σε €354,4 εκατ. από €333 εκατ. το 2020, αυξημένος κατά 6,43%, ενώ αύξηση κατά 8% εμφάνισε το μικτό της κέρδος, στα €148,8 εκατ.
Με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης κινήθηκαν τα κέρδη προ φόρων (11,8%, στα €35 εκατ.), ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε € 27,12 εκατ. αυξημένα σε ποσοστό 5,36% από το 2020.
Ξεχώρισε ο εμπορικός κλάδος
Οι πωλήσεις της εταιρείας αφορούν κυρίως προϊόντα και εμπορεύματα:
- καφέ
- νερών
- ζωοτροφών
- σοκολατών
- μαγειρικών
- βρεφικής διατροφής
Οι πωλήσεις του εμπορικού κλάδου ξεχώρισαν καθώς ενισχύθηκαν σε ποσοστό που άγγιξε το 12% σε σχέση με το 2020, ενώ αυτές του βιομηχανικού κλάδου σημείωσαν άνοδο κατά 3,32%.
Πωλήσεις Βιομηχανικού κλάδου
2021: 219.398.000 ευρώ
2020: 212.347.000 ευρώ
Πωλήσεις Εμπορικού κλάδου
2021: 135.000.000 ευρώ
2020: 120.644.000 ευρώ
Η διάρθρωση του κόστους πωληθέντων
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η διάρθρωση του κόστους πωληθέντων της εταιρείας, το οποίο ενισχύθηκε κατά 5,23% συγκριτικά με το 2020. Ας δούμε πως κινήθηκαν ορισμένες από τις βασικές υποκατηγορίες:
Αναλώσεις υλών
2021: 175.198.000 ευρώ
2020: 166.309.000 ευρώ
μεταβολή: 5,34%
Ηλεκτρικό ρεύμα
2021: 1.650.000 ευρώ
2020: 1.386.000 ευρώ
μεταβολή: 19%
Επισκευές & συντηρήσεις
2021: 830.000 ευρώ
2020: 692.000 ευρώ
Μεταβολή: 20%
Αποθήκευτρα
2021: 595.000 ευρώ
2020: 515.000 ευρώ
μεταβολή: 15,45%
Εξοδα
Συνολικά τα βασικότερα έξοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν ως εξής:
Αναλώσεις υλών
2021: 175.198.000 ευρώ
2020: 166.309.000 ευρώ
Έξοδα διαφήμισης
2021: 39.789.000 ευρώ
2020: 36.562.000 ευρώ
Έξοδα μεταφορών
2021: 7.176.000 ευρώ
2020: 6.648.000 ευρώ
Αποθήκευτρα
2021: 3.443.000 ευρώ
2020: 3.334.000 ευρώ
Ηλεκτρικό ρεύμα
2021: 2.257.000 ευρώ
2020: 1.379.000 ευρώ
Επισκευές & συντηρήσεις
2021: 1.533.000 ευρώ
2020: 1.253.000 ευρώ
Αναλώσιμα υλικά
2021: 1.281.000 ευρώ
2020: 1.154.000 ευρώ
Προτεραιότητα η βιώσιμη ανάπτυξη
Στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει μεταξύ άλλων ότι "τα τελευταία τρία χρόνια ο κλάδος της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, αφενός λόγω της πανδημίας, αλλά και από τις πρόσφατες αλλεπάλληλες κρίσεις (ενεργειακή, γεωπολιτική). Απαιτείται ολιστική προσέγγιση σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα με αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, εξειδίκευση σε προσωπικό, βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης ώστε να επιτευχθεί επιτάχυνση της προόδου στην πράσινη μετάβαση.
Προσθέτει, ωστόσο, ότι υπάρχουν και άλλες σύγχρονες προκλήσεις, σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και τοπικό επίπεδο, τις οποίες η βιομηχανία καλείται να αντιμετωπίσει, με τη βιώσιμη ανάπτυξη να ανάγεται σε προτεραιότητα. Χαράσσεται μια νέα στρατηγική και ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης με σεβασμό στον πλανήτη.
Στόχος τα χαμηλά κόστη
Συμπληρώνει τέλος πως "σε ένα τόσο γρήγορα εξελισσόμενο περιβάλλον, η εταιρεία ανέπτυξε και εφάρμοσε άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση αυτής της νέας πραγματικότητας λαμβάνοντας υπόψη της τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες.
Στο πλαίσιο των ανωτέρω συνθηκών, επιδιώκουμε να διατηρήσουμε σε χαμηλά επίπεδα τα κόστη μας προκειμένου να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στην αγορά, προσφέροντας στους καταναλωτές μια ευρεία γκάμα καινοτόμων προϊόντων, διατηρώντας και ενισχύοντας τη διατροφική αξία των προϊόντων μας και εκπληρώνοντας τον σκοπό μας που είναι να «αναδεικνύουμε τη δύναμη της διατροφής με στόχο να ενισχύουμε την ποιότητα ζωής για όλους, σήμερα και στο μέλλον».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!