Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κατασκευές: Τον Οκτώβριο η σύμβαση για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης

Φωτορεαλιστική απεικόνιση του flyover
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του flyover Θεσσαλονίκης / Πηγή: Intime

Τον Οκτώβριο προσδιορίζεται η σύμβαση για την κατασκευή του flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, υπάρχει πρόοδος και σε αυτό το σημαντικό έργο, καθώς η σύμβαση με τον ανάδοχο «πηγαίνει στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο, με στόχο να την υπογράψουμε έως τα μέσα του Οκτωβρίου και εντός του 2022 να έχουμε εργοτάξια προκειμένου να αρχίσει η κατασκευή».

Προχθές, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το έργο εντάχθηκε στο ΤΠΑ 2021-2025 με χρηματοδότηση 478 εκατ. ευρώ. Αυτή η απόφαση κλειδώνει και το χρηματοδοτικό σκέλος του έργου. 

Σύμφωνα με την απόφαση, ο ανάδοχος (το έργο θα αναλάβει το σχήμα ΑΒΑΞ - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ) θα αναλάβει όλες τις απαραίτητες μελέτες για την κατασκευή του νέου υπέργειου άξονα με βάση τις προμελέτες, αλλά και τις επιταγές της περιβαλλοντικής μελέτης.

Ο ανάδοχος θα κληθεί να αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης καθώς και, κατά τυχόν ενάσκηση από το Δημόσιο Φορέα του σχετικού δικαιώματος προαίρεσης αυτού, την κατασκευή επί μέρους οδικών τμημάτων και κόμβων εντός του ρυμοτομικού σχεδίου της Πυλαίας.

Το αντικείμενο του έργου

Η αναβάθμιση της Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ. προβλέπεται μέσω της:

  • κατασκευής Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου 2+2 λωρίδων κυκλοφορίας, στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής Περιφερειακής Οδού στο τμήμα της από τον Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα), σε συνδυασμό με ανακατασκευή της υφιστάμενης οδού στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της,
  • διαπλάτυνσης κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και κατά τμήματα προσθήκης ΛΕΑ στο τμήμα της Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ. από Α/Κ Κ10 έως Α/Κ Κ12, και  iii. βελτίωσης των λειτουργικών και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ.

Το έργο έχει συνολικό μήκος 13 Km, και ειδικότερα: (α) το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «ΓΕΝΕΣΙΣ» με μήκος 9,5 Km προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ), (β) το τμήμα «ΓΕΝΕΣΙΣ» - Α/Κ Κ12, μήκους 3,5 Km, προβλέπεται να διευρυνθεί κατά μία λωρίδα ανά κατεύθυνση (οκτώ από έξι λωρίδες συνολικά).

Διάρκεια έργου

Θα χρειαστούν 4 χρόνια για την κατασκευή του και υπολογίζεται πως μέχρι το τέλος του 2026 θα μπορεί να ολοκληρωθεί, αν δεν υπάρξουν άλλα εμπόδια κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Συνολικά η διάρκεια της σύμβασης μαζί με την κατασκευαστική περίοδο είναι 30 χρόνια. Στο διάστημα των υπόλοιπων 26 ετών, ο ανάδοχος θα αναλάβει τη συντήρηση και λειτουργία του νέου αυτού δρόμου. Το Δημόσιο θα εξοφλεί με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Το έργο υλοποιείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ, μέρος πακέτου ανάλογων οδικών έργων. Με την ίδια μέθοδο προχωρούν διαγωνισμοί για τον άξονα Καλαμάτα-Μεθώνη, για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη και αναμένονται επιπλέον διαγωνισμοί για τα οδικά τμήματα Δράμα-Αμφίπολη και Θεσσαλονίκη-Έδεσσα.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ