Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ΚΟΡΠΗ λάνσαρε το πρώτο μπουκάλι με 50% ανακυκλωμένο πλαστικό – Απορροφά τα κόστη

Κορπή
Πηγή: korpi.gr

Το πρώτο εμφιαλωμένο νερό με 50% ανακυκλωμένο πλαστικό λανσάρει πρώτη στην ελληνική αγορά η Nestle Ελλάς. Αφορά στην συσκευασία της Κορπή των 0,5L, τόσο την ατομική, όσο και την οικογενειακή των 8 μπουκαλιών, ενώ υπογραμμίστηκε ότι η αύξηση του ποσοστού χρήσης ανακυκλωμένου υλικού από το 30% (που προσφέρουν και άλλες εταιρείες του κλάδου) στο 50% είχε σημαντικές τεχνολογικές απαιτήσεις, ενώ ανάλογα και μεγαλύτερα εμπόδια θα υπάρχουν και για την περαιτέρω αύξηση του ποσοστού.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος νερού, της Nestle Waters, Δημήτρη Χανιόγλου, «στόχος της εταιρείας είναι να απορροφήσει το επιπλέον κόστος και να βγει το προϊόν με την ίδια τιμή», καθώς στη δεδομένη στιγμή, όπως φάνηκε στην συζήτηση, το πρωτεύον ζήτημα είναι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του ομίλου και όχι αν είναι μικρότερα τα περιθώρια κέρδους.
Για τη φετινή εικόνα της εταιρείας κ. Χανιόγλου απέφυγε να αναφερθεί σε νούμερα, ωστόσο παραδέχτηκε ότι το πλήγμα που δέχτηκε ο τουρισμός και η Εστίαση λόγω της πανδημίας, επηρέασε και τα μεγέθη της Κορπή.

Επενδύσεις 3,2 δισ.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nestle Ελλάς, Νίκος Εμμανουηλίδης τόνισε μεταξύ άλλων ότι «σε παγκόσμιο επίπεδο ο όμιλος προγραμματίζει επενδύσεις 3,2 δισ. Ελβετικών φράγκων για τα επόμενα 5 χρόνια, με στόχο να περιορίσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα σε σχέση με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα» προσθέτοντας ότι «το κομμάτι της ανακύκλωσης είναι μέρος αυτής της στρατηγικής».
Αναφορικά με τους νέους κωδικούς της Κορπή, στόχος είναι η ετήσια μείωση πλαστικού από το 2021:

  • 31,5 τόνων PET
  • 4,8 τόνων PE

Τα κίνητρα για τη συλλογή πλαστικού

Ενισχύει την κυκλική οικονομία δημιουργώντας αγορά για το rPET και άρα δημιουργούνται πόροι για να ενισχυθεί η ανακύκλωση. Τα κενά πλαστικά μπουκάλια δεν πρέπει να επιβαρύνουν επιπλέον το περιβάλλον. Δημιουργεί ζήτηση για κενά μπουκάλια νερού και έτσι δημιουργεί κίνητρα για την συλλογή τους. O Πασχάλης Καστανάς, διευθυντής βιώσιμης συσκευασίας της Nestle Ελλάς ανέφερε ότι το rPET είναι ασφαλές, με διαδικασίες εγκεκριμένες από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλεια Τροφίμων (EFSA), ενώ πρόσθεσε ότι στην Ευρώπη έχουν πιστοποιηθεί 110 γραμμές παραγωγής ανακυκλωμένου PET.

Το αδιάβροχο χαρτί είναι το μέλλον

O κ. Καστανάς υποστήριξε ότι «η εταιρεία πιστεύει πολύ στο πλαστικό μπουκάλι, στη σωστή χρήση και αξιοποίησή του, ωστόσο εξετάζουμε και άλλες συσκευασίες. Για παράδειγμα θεωρούμε ότι το αδιάβροχο χαρτί θα είναι το μέλλον σε συσκευασία του μπουκαλιού, όμως συσκευασίες Tetrapak, οι οποίες αποτελούν συνδυασμό και με υλικά που δεν είναι εύκολα ανακυκλώσιμα, δεν ταιριάζουν με την στρατηγική μας».

Σύμφωνα με τον κ. Καστανά, στόχος μέχρι το 2025 είναι το 100% των συσκευασιών της Nestle να είναι ανακυκλώσιμο ή επαναχρησιμοποιήσιμο, με την στρατηγική να αφορά τρεις βασικούς άξονες:

  • Τον σχεδιασμό των συσκευασιών του μέλλοντος με αύξηση του ανακυκλωμένου περιεχομένου
  • Τη διαμόρφωση ενός μέλλοντος χωρίς απόβλητα (σταματώντας τα πλαστικά χρήσης σε όλες τις εγκαταστάσεις, καθαρίζοντας την ύπαιθρο από απορρίμματα και στηρίζοντας την κυκλική οικονομία)
  • Τη διαμόρφωση νέων συμπεριφορών παρουσιάζοντας την ανακύκλωση και παράλληλα ενημερώνοντας και εκπαιδεύοντας το καταναλωτικό κοινό.

Κυκλική οικονομία

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την Κορπή, ο κ. Καστανάς υπογράμμισε ότι η Κορπή υποστηρίζει την κυκλική οικονομία και πιο συγκεκριμένα με:

  1. Μείωση χρήσης πλαστικού
  2. Αύξηση ανακυκλωμένου υλικού
  3. Σχεδιασμός συσευασιών με καινοτόμο τρόπο
  4. Οργάνωση συλλογής απορριμμάτων
  5. Βελτίωση διαλογής
  6. Βελτίωση ποιότητας ανακύκλωσης
  7. Δημιουργία αγοράς ανακυκλώσιμων υλικών

Χωρίς κενά το γέμισμα των χώρων

Για τον τομέα του supply chain, ο Τάσος Κωνσταντινίδης διευθυντής εφοδιαστικής αλυσίδας της εταιρείας σημείωσε ότι σ, όπως επίσης να έχουμε και γεμάτες παλέτες χωρίς κενά για να κερδίσουμε σε χώρους».

Πρόσθεσε ακόμη ότι η εταιρεία εξελίσσει το στόλο της χρησιμοποιώντας περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, κάτι το οποίο ξεκίνησε από τη διανομή των προϊόντων και στόχος είναι να επεκταθεί. Όπως άλλωστε ανέφερε ο κ. Εμμανουηλίδης, στην Ελλάδα ήδη χρησιμοποιούνται 20 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ σε δύο χρόνια ο στόχος είναι το 70% του στόλου της εταιρείας να είναι ηλεκτρικά.

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ