Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η επέκταση της παρουσίας της θρακιώτικης βιομηχανίας αναψυκτικών, Green Cola στις ΗΠΑ. Η ελληνική εταιρεία δίνει μεγάλη έμφαση στη συγκεκριμένη αγορά, καθώς η τάση για πιο υγιεινά τρόφιμα και ποτά στη χώρα γιγαντώθηκε εν μέσω της πανδημίας.
«Με τις κινήσεις που έχουμε κάνει στις ΗΠΑ από πέρυσι μέχρι σήμερα, έχουμε καταφέρει να… μπούμε σχεδόν σε όλες τις Πολιτείες». Αυτό υπογραμμίζει στην imerisia.gr o Γιώργος Βενιέρης, αντιπρόεδρος και CEO της Green Cola, ο οποίος προσθέτει πως «βρισκόμαστε σε συζητήσεις και με άλλους συνεργάτες στις ΗΠΑ, προκειμένου να επεκτείνουμε ακόμη περισσότερα τα σημεία πώλησης των προϊόντων μας».
Στα ράφια του Market Basket ως premium προϊόντα
Πιο αναλυτικά, στη Νέα Αγγλία, περιοχή που περιλαμβάνει 6 βορειοανατολικές πολιτείες (Μασαχουσέτη, Κονέκτικατ, Νιου Χαμσάιρ, Βερμόντ, Μέιν και Ρόουντ Αϊλαντ), πρόσφατα η Green Cola ενίσχυσε τη θέση της στα ράφια της αμερικανικής αλυσίδας supermarket, Market Basket, η οποία τζιράρει 5,5-6 δισ. δολάρια σε ετήσια βάση.
Τα flavours της ελληνικής εταιρείας βρίσκονται σταθερά στα φυλλάδια της αλυσίδας με τις προσφορές, και σε προβεβλημένη θέση, ενώ και η αμερικανική αλυσίδα από την πλευρά της τα αντιμετωπίζει - και τιμολογιακά - ως premium προϊόντα.
Η παναμερικανική επέκταση περνά από τη Whole Foods
Στις νοτιοανατολικές Πολιτείες, από τον περασμένο Σεπτέμβριο η Green Cola έκλεισε ένα σημαντικό deal, τοποθετώντας τα προϊόντα της στην Whole Foods, με στόχο την πανεθνική επέκταση στο δίκτυο της αμερικανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ.
«Τα πρώτα δείγματα από την παρουσία μας σε περίπου 50 καταστήματα της αλυσίδας είναι αρκετά καλά» σημείωσε ο Γιώργος Βενιέρης, υπογραμμίζοντας ότι «στην κατηγορία της cola είμαστε η μοναδική εταιρεία που βρισκόμαστε στα ράφια – απουσιάζουν οι κολοσσοί Coca-Cola και PepsiCo – μαζί με κάποιον τοπικό μικρό παίκτη».
Ενδεικτικό της θετικής υποδοχής που είχε η Green Cola στο αμερικανικό κοινό είναι το γεγονός ότι εκτός από την Original Cola, η εταιρεία πρόσθεσε στα ράφια και λεμονάδα (Lemon Lime).
►Greek Xpress: Το ελληνικό σουβλατζίδικο που φιλοδοξεί να γίνει η νέα Chipotle
Συνεργασία με H-E-B και Amazon
Στο Τέξας η εταιρεία συνεργάζεται με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ H-E-B, τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο retailer της Πολιτείας και μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες στις ΗΠΑ, με 300 καταστήματα και έσοδα 25 δισ. δολάρια ετησίως.
Διόλου ευκαταφρόνητη είναι και η διάθεση των προϊόντων της Green Cola μέσω της πλατφόρμας της Amazon, καθώς αυτό, σύμφωνα με τον κ. Βενιέρη, «βοηθάει στο trial του προϊόντος, καθώς μας αγοράζουν καταναλωτές σχεδόν από όλες τις Πολιτείες».
Θυμίζουμε ότι για την επέκταση της στην πολλά υποσχόμενη αμερικανική αγορά στις ΗΠΑ, η οποία υποστηρίζει το healthy eating & drinking, η εταιρεία έχει ιδρύσει από το 2019 την Green Cola North America στο Νιου Τζέρσεϊ, ενώ από πέρυσι έχει έρθει σε συμφωνία για τοπική εμφιάλωση του μεγαλύτερου μέρους των προϊόντων της σε μια μονάδα στη Νέα Αγγλία.
Ξεκίνησε παραγωγή στην Αίγυπτο
Εκτός από τις ΗΠΑ, η εταιρεία διακρίνει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης και στις χώρες της Μέσης Ανατολής. Ξεκίνησε ήδη παραγωγή σε υφιστάμενη μονάδα τοπικού εμφιαλωτή στην Αίγυπτο, με τον οποίο η εταιρεία συνεργάζεται στα πρότυπα της αντίστοιχης κίνησης στις ΗΠΑ με συνεργάτη στη Βοστόνη. Η συγκεκριμένη οντόνητα υπάγεται στην Green Cola Egypt και έχει στόχο να εξυπηρετήσει την αιγυπτιακή αγορά, αλλά και γειτονικές χώρες, οι οποίες εμφανίζουν αξιόλογους όγκους πωλήσεων, όπως είναι η Λιβύη.
Υπάρχει χώρος και για premium προϊόντα
Σύμφωνα με τον κ. Βενιέρη, «η Αίγυπτος εμφανίζει σημαντικές καταναλώσεις στην κατηγορία των αναψυκτικών και παρότι η πλειοψηφία του κόσμου προτιμά προϊόντα χαμηλής αξίας, εντούτοις υπάρχει ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού, που έχει την οικονομική δυνατότητα για τις αγορές πιο premium προϊόντων, όπως είναι τα δικά μας».
Σε αυτό, που δίνει έμφαση η ελληνική εταιρεία, είναι «να μπούμε και σε αυτή τη χώρα με καλή κοστολογική βάση», όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο CEO της Green Cola.
Στην Αίγυπτο το βασικό όχημα της ελληνικής εταιρείας θα είναι η Green Cola, ωστόσο θα μπει το μεγαλύτερο μέρος του portfolio, όπως π.χ. η πορτοκαλάδα και γενικά κάθε προϊόν, που η εταιρεία «έχει να πει κάτι διαφορετικό, προκειμένου να εξυπηρετήσει το ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον του κόσμου για πιο υγιεινές προτάσεις», τονίζει ο κ. Βενιέρης.