Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Danone Nutricia: Γιατί οι Γάλλοι προτιμούν τις συνεργασίες από το να επενδύσουν στην παραγωγή

Σε επενδύσεις ύψους €3 εκατ. σε ετήσια βάση θα προχωρήσει η Danone Nutricia, προκειμένου να μπορέσει να αυξήσει τα μερίδια αγοράς στις κατηγορίες προϊόντων όπου δραστηριοποιείται. Όπως ανέφερε ο Σίμος Λουλούμαρης, Country Manager της Danone Ελλάδος, από αυτές τις επενδύσεις θα κατευθυνθούν:

  • €1,2 εκατ. στην εφοδιαστική αλυσίδα, δηλαδή για την αποθήκευση και τη διανομή,
  • €700 χιλ. σε ανθρώπινο δυναμικό, καθώς θα προσληφθούν περί τα 20 νέα άτομα,
  • €1,1 εκατ. σε διαφήμιση στα μέσα μαζικής επικοινωνίας και σε προωθητικές ενέργειες στα σημεία πώλησης.

Διπλάσιος ο τζίρος με την ενσωμάτωση γιαουρτιού και φυτικών

Σημειώνεται ότι ο τζίρος της Numil Hellas (εμπορική επωνυμία της Danone Nutricia) ο οποίος κινούνταν στα επίπεδα των €16-17 εκατ., με την ενσωμάτωση των κατηγοριών γιαουρτιού και φυτικών θα διπλασιαστεί. Γενικότερος στόχος της Danone είναι να επιτευχθούν μέσοι ετήσιοι ρυθμοί ανάπτυξης 4%-5%. Ο Fabrizio Gavelli, επικεφαλής για την Danone Ελλάδας και Ιταλίας υπογράμμισε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο δίνεται έμφαση στο «local first», με στόχο να γίνει ο όμιλος ακόμη μεγαλύτερος στις χώρες και τις κατηγορίες προϊόντων που δραστηριοποιείται. Πρόσθεσε ότι αυτό που θέλει ο κόσμος σήμερα είναι η απλότητα.

Διεκδικεί πίτα €420 εκατ.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 3 βασικές κατηγορίες τροφίμων, οι οποίες στην Ελλάδα κάνουν τζίρο €420 εκατ.:

  • Γιαούρτια: €260 εκατ.
  • Βρεφικά και προϊόντα ενηλίκων: €110 εκατ.
  • Φυτικά: €50 εκατ.

Η συμμετοχή των κατηγοριών αυτών στις πωλήσεις της εταιρείας είναι:

  • Γιαούρτια: 22%
  • Βρεφικά και προϊόντα ενηλίκων: 51%
  • Φυτικά: 27%

Τα προϊόντα βρίσκονται σε πάνω από 12.000 σημεία, με τον τζίρο να αναλύεται ως εξής:

  • 61% supermarkets
  • 25% φαρμακεία
  • 7% Κύπρος
  • 6% HoReCa και νοσοκομεία

Θέση που κατέχει στις επιμέρους κατηγορίες

Η Danone Nutricia είναι:

  • Νο 2 στα βρεφικά και νηπιακά γάλατα
  • Νο 1 στα σκευάσματα ενηλίκων
  • Νο 1 στα σκευάσματα για μεταβολικά νοσήματα
  • Νο 2 στα φυτικά ροφήματα και επιδόρπια
  • Νο 1 στα λειτουργικά γιαούρτια

Καινοτομίες στα βρεφικά

Σε προϊοντικό επίπεδο, ο όμιλος προωθεί καινοτομίες στα βρεφικά προϊόντα:

  • Almiron (profutura, organic και syneo)
  • Milupa aptamil (καλύτερη φόρμουλα στην πιο προσιτή τιμή)

Σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στα φυτικά

Στα φυτικά ροφήματα αναφέρθηκε ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, καθώς παρότι ήδη, έχουν αποσπάσει μερίδιο 12% από τα κλασικά λευκά γάλατα, εντούτοις η κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Ελλάδα φθάνει μόλις το 1 κιλό και υπολείπεται από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

  • Ισπανία (8 κιλά)
  • Ηνωμένο Βασίλειο (3,7 κιλά)
  • Γερμανία (2,1 κιλά)
  • Ιταλία και Γαλλία (1,8 κιλά)
  • Ελλάδα (1 κιλό)

Μερίδιο 39% στα λειτουργικά γιαούρτια

Στα λειτουργικά γιαούρτια, χάρη στο Activia, έχει μερίδιο 39%, με τον δεύτερο ανταγωνιστή να ακολουθεί με μερίδιο 23%, τον τρίτο με 15% και τον τέταρτο με 8%. Στο α’ τετράμηνο του 2022, τα λειτουργικά κέρδη αναπτύχθηκαν με 7%, όταν τα κλασικά γιαούρτια υποχώρησαν κατά 9%.

Γενικότερα, την ίδια περίοδο, η κατανάλωση σε όγκο υποχώρησε κατά 10% σε γιαούρτι και φυτικά ροφήματα και στο γάλα περίπου 4-5%.

Εμφαση και στο κανάλι HoReCa

Η εταιρεία επενδύει ιδιαίτερα στον κλάδο του HoReCa, συνεχίζοντας τη συνεργασία που έχει με την Leader, ειδικά στην προώθηση των φυτικών ροφημάτων, όπως το γάλα, το οποίο έχει μπει στον καφέ.

Απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων στο κόστος

Αναφορικά με τις ανατιμήσεις, ο κ. Λουλούμαρης ανέφερε ότι «επειδή ο όμιλος διαθέτει πάνω από 120 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, μπορούμε να απορροφάμε σημαντικό μέρος του κόστους, όπως π.χ. τις μεγάλες αυξήσεις στο γάλα». Ειδικά για το τελευταίο, σημείωσε ότι «από τις αυξήσεις 15-20%, που έχουν γίνει στο αγελαδινό γάλα, έχουμε απορροφήσει περίπου το 60-70% αυτών».

Πιστεύει πολύ στις συνέργειες από τις συνεργασίες

Υπογράμμισε ακόμη ότι «πιστεύουμε πολύ στις συνέργειες με προμηθευτές και συνεργάτες», τονίζοντας ιδιαίτερα τα σημαντικά οφέλη που έχει η συνεργασία με τη ΔΕΛΤΑ και για τις δύο πλευρές, καταφέρνοντας να στέλνουν προϊόντα σε Ιταλία και Ισπανία. Σε ερώτηση γιατί η Danone προτιμά τις συνεργασίες και όχι να προχωρήσει σε κάποια επένδυση στην παραγωγή, o Country Manager της Danone Ελλάδος απάντησε ότι «δεν συμφέρει να επενδύσεις στη δημιουργία νέας μονάδας στην Ελλάδα σε μια εποχή όπου το κόστος είναι το Νο 1 ζητούμενο. Θα πρέπει να έχεις παραγωγή 24 ώρες το 24ωρο. Παράλληλα, αν πρέπει να εισάγεις τις πρώτες ύλες από έξω, όπως π.χ. αγελαδινό γάλα και συσκευασίες, δεν θα μπορείς να έχεις τις οικονομίες κλίματος που θέλεις».

Ισχυρές οι σχέσεις Ελλάδας-Γαλλίας

Ο Γάλλος πρέσβης, Patrick Maisonnave, ανέφερε από την πλευρά του, ανοίγοντας τη σχετική εκδήλωση, ότι θεωρεί «νίκη κάθε φορά που προωθούνται γαλλικά προϊόντα στην Ελλάδα, ειδικά σε κατηγορίες των καταναλωτικών αγαθών και κυρίως των τροφίμων που δεν έχουν σημαντική παρουσία στη χώρα σας».

Υπογράμμισε βέβαια τις στενές σχέσεις που έχουν αναπτύξει οι δύο χώρες ειδικά στους τομείς

  • της αμυντικής βιομηχανίας,
  • των υποδομών,
  • της ναυτιλίας,
  • των αεροπορικών μεταφορών.
Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ