Την υψηλή ποιότητα των κορυφαίων εξαγώγιμων ελληνικών προϊόντων εκθείασε στο πρόσφατο webinar που διοργάνωσε η Enterprise Greece με τίτλο «Doing business in France» ο Ευαγόρας Μαυρομμάτης, συνιδιοκτήτης της Maison Mavrommatis.
Σημειώνεται ότι η Maison Mavrommatis, εκτός από τα 4 εστιατόρια που λειτουργεί στη Γαλλία, διοργανώνει δεξιώσεις σε Γαλλία, Βέλγιο και Λουξεμβούργο, κάνει διανομές ελληνικών τροφίμων και ποτών, ενώ έχει και boutique take away.
Ωστόσο, ο κ. Μαυρομμάτης χτύπησε το καμπανάκι για την εμφάνιση «μαϊμού» ελληνικών τροφίμων, κάτι το οποίο απειλεί να χαλάσει τη γενικότερη καλή εικόνα που έχουν στη γαλλική, αλλά και τις διεθνείς αγορές γενικότερα.
Υψηλές απαιτήσεις
Σύμφωνα με τον κ. Μαυρομμάτη, η Γαλλία είναι δύσκολη και πολύ απαιτητική αγορά. Πρέπει και εμείς να είμαστε απαιτητικοί με τα προϊόντα που εισάγουμε και διανέμουμε, αλλά πρέπει να ξέρουμε από την αρχή «ποιος μπορεί να αγοράσει το κάθε προϊόν».
Τα βασικά ελληνικά προϊόντα που εισάγει η Maison Mavrommatis, είναι:
- Φέτα
- Γιαούρτι
- Ελιές
- Μέλι
- Κρασιά
Ωστόσο πρόσθεσε ότι πρέπει να προωθήσουμε και άλλα, όπως είναι π.χ. το αυγοτάραχο Μεσολογγίου, η γραβιέρα Νάξου κ.ά.
Η πρώτη... γνωριμία γίνεται στα εστιατόρια
Υπογράμμισε ότι τα προϊόντα που εισάγει, περνούν πρώτα από τα 4 εστιατόρια που διαθέτει η εταιρεία -στα οποία chef είναι ο αδερφός του, Ανδρέας Μαυρομμάτης- και τα οποία έχουν διαφορετικά μενού. Εκεί τα μαθαίνει πρώτα ο Γάλλος και μετά πηγαίνουν προς τις μεγάλες αλυσίδες. Σημειώνει ότι ένα από τα εστιατόρια «Les Mavrommatis» έχει αστέρι Michelin, κάτι το οποίο αποτελεί πλεονέκτημα και για τα προϊόντα που φιλοξενεί στο μενού.
Ανακολουθία μεταξύ ποιότητας και ποσότητας
Παραδέχτηκε, βέβαια, ότι τα ελληνικά προϊόντα δεν είναι τόσο διαδεδομένα στα ράφια των γαλλικών αλυσίδων, όπως είναι π.χ. τα ιταλικά ή τα ισπανικά, λόγω κυρίως της ανακολουθίας μεταξύ ποιότητας και ποσότητας. Δεν μπορεί, δηλαδή, η παραγωγή να ικανοποιήσει τον όγκο των παραγγελιών και την ποιότητα που θέλουν σε ορισμένες περιπτώσεις.
Απειλές για ελαιόλαδο και γαλακτοκομικά
Τα ελληνικά προϊόντα παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση στη Γαλλία, ωστόσο ο κ. Μαυρομμάτης τονίζει με έμφαση ότι «δεν είμαστε μόνοι στην αγορά. Για παράδειγμα, στο ελαιόλαδο είναι αυξημένος ο ανταγωνισμός που δεχόμαστε από την Τυνησία, καθώς μπορεί παλαιότερα το λάδι της να ήταν πολύ κατώτερο ποιοτικά από το δικό μας, ωστόσο πλέον παράγει πολύ καλό λάδι και σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Την ίδια στιγμή, κυκλοφορούν διαρροές που κάνουν λόγο για αγορά, από κρητικές εταιρείες, λαδιού από Τυνησία και επανεξαγωγή του στη Γαλλία ως ελληνικού, κάτι το οποίο, αν επιβεβαιωθεί, θα πλήξει τη φήμη των προϊόντων μας».
Και στις ελιές έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα «μαϊμού» προϊόντων, καθώς κάποιοι παραγωγοί στην Ελλάδα εισάγουν ελιές από την Αίγυπτο, τις βαφτίζουν ελιές Καλαμών και τις επανεξάγουν στη Γαλλία.
Απειλές για τα ελληνικά προϊόντα υπάρχουν και στον τομέα των γαλακτοκομικών. Πιο συγκεκριμένα, στη φέτα και στο γιαούρτι δυναμική είναι η είσοδος στη γαλλική αγορά από τη Βουλγαρία με προϊόντα τύπου φέτας και Greek yogurt, τα οποία είναι πολύ φθηνότερα από τα δικά μας.
Ελληνικά κρασιά και στον... Πύργο του Άιφελ
Ο κ. Μαυρομμάτης έκανε ιδιαίτερη μνεία και στα ελληνικά κρασιά, όπου η χώρα μας τα τελευταία 15-20 χρόνια έχει κάνει μεγάλη πρόοδο, καθώς, εκτός από πολύ καλά άσπρα, παράγει και πολύ καλά κόκκινα.
Υπογράμμισε ότι, αυτή τη στιγμή, ελληνικά κρασιά έχουν παρουσία σε 13 εστιατόρια με αστέρι Michelin στη Γαλλία, αναφέροντας μάλιστα ότι υπάρχουν και 4 κωδικοί στο εστιατόριο του Πύργου του Άιφελ.
Πρόσθεσε δε ότι οι παραγωγοί στην Ελλάδα έχουν καταφέρει να ανταποκριθούν στο επίπεδο των καλύτερων γαλλικών εστιατορίων.
Η ρετσίνα Κεχρή και τα κρασιά του Παπαγιαννάκου
Ανέφερε, μεταξύ άλλων, τη ρετσίνα Κεχρή, η οποία μπήκε για πρώτη φορά σε εστιατόριο με αστέρια, με παρουσία ήδη σε 3 Etoiles, καθώς επίσης και το πάντρεμα που έκανε ο Olivier Pussier, ένας από τους κορυφαίους sommelier του κόσμου, ελληνικού τυριού με κρασί του Παπαγιαννάκου. Υπογράμμισε ότι όλα αυτά μπορούμε να τα «πουλήσουμε» και σε άλλες χώρες, αφού η Γαλλία είναι σημείο αναφοράς στον κλάδο της εστίασης.
Ο κ. Μαυρομμάτης υπογράμμισε τη μεγάλη σημασία που δίνουν στη Γαλλία οι chefs -αλλά και σε άλλες χώρες του Νότου, όπως η Ιταλία και η Ισπανία- στους μικρούς παραγωγούς. Τόνισε ότι «εμείς παίρνουμε τα προϊόντα από μεσάζοντες που αυξάνουν πολύ τις τιμές, παραγκωνίζοντας τους μικρούς. Πρέπει να κοιτάξουμε να τους φέρνουμε σε απευθείας επαφή με τους εισαγωγείς».
Μεγάλες ανατιμήσεις
Αναφορικά με τις τιμές, σημείωσε ότι, πρόσφατα, στο γιαούρτι πέρασε νέα αύξηση μέσα σε δύο μήνες. «Οι τιμές έπρεπε να ανέβουν λόγω της αύξησης του κόστους παραγωγής, αλλά οι ανατιμήσεις είναι πολύ υψηλές και οι πελάτες μας αναζητούν ήδη άλλα προϊόντα».
Ανέφερε ότι η Mavrommatis Maison είναι, ίσως, η κορυφαία εισαγωγέας ελληνικού γιαουρτιού στη Γαλλία (ένα μέρος των εισαγωγών το επανεξάγει σε Χονγκ Κονγκ, Σαουδική Αραβία και Μαλί). Έχει το brand Mavrommatis, όπως, άλλωστε, το ελαιόλαδο και η φέτα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!