Επιχειρηματίες και καταναλωτές συνεχίζουν να «εκπαιδεύονται» στην πρακτική των αγορών εκτός καταστήματος (click away), που παρά την τόνωση που προσέφερε στην εορταστική αγορά εν μέσω lockdown, συνοδεύτηκε και από πρακτικά προβλήματα στα οποία και οι μεν και οι δε κλήθηκαν να βρουν λύσεις.
Δεδομένου ότι η φύση του click away δεν επιτρέπει τη δοκιμή προϊόντων, ένα από τα πλέον συνήθη προβλήματα είναι τι συμβαίνει με ενδεχόμενες αλλαγές ή επιστροφές που θέλουν να κάνουν οι καταναλωτές.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αυτές μπορούν να πραγματοποιηθούν εντός 14 ημερών από την παραλαβή του προϊόντος.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο παραθέτει την παρακάτω πιθανή ερώτηση:
Ποια δικαιώματα έχω σε περίπτωση που το προϊόν που αγόρασα με την μέθοδο παράδοσης εκτός καταστήματος, δεν μου ταιριάζει και θέλω να το επιστρέψω;
Η απάντηση είναι η εξής:
Εφόσον διενεργήσατε αγορά μέσω οργανωμένου ηλεκτρονικού καταστήματος και η σύμβαση συνήφθη από απόσταση με αποκλειστική χρήση ενός ή περισσότερων μέσων επικοινωνίας από απόσταση, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το τηλέφωνο, η τηλεομοιοτυπία ή το διαδίκτυο, μέχρι και τη στιγμή σύναψης της σύμβασης, τότε έχετε το δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης εντός 14 ημερών από την παραλαβή του προϊόντος, ανεξαρτήτως του τρόπου παραλαβής του (με courier ή αυτοπροσώπως) και χωρίς άλλη επιβάρυνση, εκτός από το άμεσο κόστος επιστροφής των αγαθών, εκτός εάν ο προμηθευτής έχει συμφωνήσει να επιβαρυνθεί ο ίδιος με το εν λόγω κόστος ή εάν ο προμηθευτής έχει παραλείψει να ενημερώσει τον καταναλωτή ότι ο καταναλωτής οφείλει να επιβαρυνθεί με αυτό.
Σημειώνεται ότι πολλές μεγάλες αλυσίδες έχουν υιοθετήσει την πρακτική του click away, όπως: Max Stores, Perfect Toys Πανταζόπουλος, Attrativo, Galerie de Beauté, Hondos Center, Sephora, Cosmos Sport, Κωτσόβολος, Πλαίσιο, ΙΚΕΑ, κ.α.
Ωστόσο, ορισμένα καταστήματα ανακοίνωσαν πως δεν δύνανται λόγω υποδομών και προσωπικού να συμμετέχουν στο click away όπως: Jumbo, Comfuzio, κ.α.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!