Τη θέσπιση ενός ενιαίου ψηφιακού μητρώου για τον κλάδο των ανελκυστήρων έθεσε ως προτεραιότητα για την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα ο Παναγιώτης Ζήκος, διευθύνων σύμβουλος της OTIS για Ελλάδα και Κύπρο, στην παρουσίασή του κατά τη διάρκεια του πρόσφατου 4ου InvestGR Forum 2021.
Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «το πρόβλημα για τον κλάδο μας είναι πως, παρότι δραστηριοποιούνται σε αυτόν πάρα πολλές εταιρείες και πολύς κόσμος, δεν έχει ένα δομημένο τρόπο λειτουργίας. Απουσιάζει αυτό που θα επιτρέψει να έχουμε διαφάνεια στον κλάδο». Υπογράμμισε ότι «δεν γνωρίζουμε πώς πρέπει να είναι οι ανελκυστήρες. Δεν υπάρχουν πουθενά πόσοι είναι καταγεγραμμένοι όπως συμβαίνει με τα αυτοκίνητα. Δεν γνωρίζουμε αν συντηρούνται σωστά. Από τους 600.000 ανελκυστήρες που υπάρχουν, λιγότεροι από 150.000 λειτουργούν με πιστοποιητικό ασφαλείας. Οι υπόλοιποι λειτουργούν… όπως να ’ναι!».
Συμβαίνουν πολλά ατυχήματα ετησίως που… αγνοούμε
Σύμφωνα με τον κ. Ζήκο, «απουσιάζει ένα ενιαίο ψηφιακό μητρώο για το οποίο δουλεύει το υπουργείο Ανάπτυξης εδώ και πολλά χρόνια -μαζί πλέον και με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης- ώστε να καταχωρηθούν όλοι οι ανελκυστήρες, να γνωρίζουμε πόσοι πιστοποιούνται και πότε συντηρούνται και να μπορεί ο πολίτης να ελέγχει το αν η εταιρεία που συντηρεί τον ανελκυστήρα ικανοποιεί τους όρους της σύμβασης ή... τσάμπα πληρώνει. Να μπορεί παράλληλα το κράτος να βλέπει πόσοι είναι οι πιστοποιημένοι ανελκυστήρες ώστε να τους επισπεύσει. Συμβαίνουν πολλά ατυχήματα ετησίως για τα οποία κανείς δεν μαθαίνει τίποτα, παρά μόνο αν είναι ορισμένα θανατηφόρα».
Σύνδεση Μητρώου με Ταμείο Ανάκαμψης
Ο επικεφαλής της OTIS Greece & Cyprus πρόσθεσε ότι «η έλλειψη διαφάνειας στον κλάδο δεν βοηθάει ούτε τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται, ούτε τον κόσμο, ούτε το κράτος, το οποίο θα έβλεπε σημαντική αύξηση των φορολογικών εσόδων από την υιοθέτηση του μητρώου».
Συμπλήρωσε ωστόσο με έμφαση ότι «πρέπει η θέσπιση του μητρώου να συνδυαστεί με το Ταμείο Ανάκαμψης στους άξονες που αφορούν την ενεργειακή αναβάθμιση και την προσβασιμότητα (accessibility), ώστε να δοθεί μέσω κατάλληλου προγράμματος -όχι όμως σαν το "Εξοικονομώ κατ’ Οίκον" όπου είχαμε μόλις 200 αιτήσεις για αναβάθμιση ανελκυστήρων καθώς αυτοί ανήκουν σε όλους αλλά και σε κανέναν- το κίνητρο στον πολίτη, ώστε με το που δηλώσει τον ανελκυστήρα του στο μητρώο, επιτόπου να αιτηθεί επιδότηση για να τον αναβαθμίσει ενεργειακά αλλά και ως προς την προσβασιμότητα όλων, όπως π.χ. από ηλικιωμένους αλλά και άτομα με ειδικές ανάγκες».
Ελλειψη τεχνικών
Αναφορικά με τον κλάδο, ο κ. Ζήκος ανέφερε ότι στην Ελλάδα λειτουργούν πάνω από 600.000 ανελκυστήρες, ένα νούμερο ιδιαίτερα υψηλό που συναγωνίζεται ευθέως (κατά κεφαλήν ανά πληθυσμό) τεράστιες χώρες όπως είναι η Ισπανία, η Ιταλία, η Γερμανία, η Αγγλία, η Τουρκία αλλά και αντίστοιχου μεγέθους με εμάς όπως είναι η Πορτογαλία. Είμαστε η πρώτη χώρα στην Ευρώπη σε σχέση με τον κατά κεφαλήν αριθμό ανελκυστήρων.
«Πρόκειται για ένα πολύ παρεξηγημένο προϊόν που το ξέρουν ελάχιστα», σημείωσε, προσθέτοντας πως «είναι ένας κλάδος ο οποίος συνεισφέρει σχεδόν μισό δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της Ελλάδας, με πολύ καλές προοπτικές ανάπτυξης. Τα επαγγέλματα του μέλλοντος δεν είναι μόνο αυτά της πληροφορικής, της οποίας είμαι λάτρης και ως απόφοιτος, δεν είναι μόνο αυτά των logistics, υπάρχει και ο τεχνικός κόσμος ο οποίος αυτή τη στιγμή λείπει από τη χώρα μας».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!