Οταν ο ζυθοποιός Nick Shields ανακάλυψε τον Νοέμβριο του 2013, στο Westport του Connecticut, ένα νέο στυλ ποτού, το Spiked Seltzer, κανένας δεν θα μπορούσε να προβλέψει ότι, μέσα σε λίγα χρόνια, θα γίνει η πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Rabobank, η κατηγορία έτρεξε πέρυσι με 50%, φθάνοντας τα 4 δισ. δολάρια σε πωλήσεις, καλύπτοντας περίπου το 10% της αγοράς μπύρας, στην οποία κατατάσσουν τα συγκεκριμένα ποτά. Μάλιστα για την επόμενη πενταετία, εκτιμά ότι μπορεί το ποσοστό αυτό να διπλασιαστεί, ανεβάζοντας τον συνολικό τζίρο πάνω από τα 10 δισ. δολάρια.
Το 2016 η είσοδος των πρώτων σοβαρών «παικτών»
Αναφορικά με τη σύντομη ιστορία της κατηγορίας, μετά το λανσάρισμα της πρώτης hard seltzer το 2014, η πρώτη χρονιά που φάνηκε το ενδιαφέρον ισχυρών παικτών ήταν το 2016, όταν βγήκαν στην αγορά τρία νέα προϊόντα:
- Τον Μάρτιο, η Boston Beer έβγαλε την Truly Spiked & Sparkling
- Τον Ιούνιο, η Mike’s Hard Lemonade, μέλος της Mark Anthony Brands, έβγαλε στην αγορά το White Claw
- Τον Σεπτέμβριο, η Ab inBev εξαγόρασε από την Boathouse Beverage τo πρώτο hard seltzer brand που δημιουργήθηκε στις ΗΠΑ, το SpikedSeltzer και το μετονόμασε σε Bon & Viv
Η σημαντική ανάπτυξη ξεκίνησε ουσιαστικά από το 2019, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία κάλυπτε ένα κενό στην αμερικανική αγορά αλκοολούχων ποτών, καθώς οι καταναλωτές αναζητούσαν εναλλακτικά ποτά, αναζωογονητικά και γευστικά, αλλά ταυτόχρονα με λίγες θερμίδες και λιγότερη ζάχαρη.
Οι δύο ηγέτες
Ενώ η Truly και η White Claw οδηγούν την αμερικανική αγορά Seltzers με ένα σωρευτικό ποσοστό της τάξης του 76%, άλλα brands συνέχισαν να μπαίνουν στον ανταγωνισμό, μεταξύ των οποίων και μεγάλες πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται σε τομείς και εκτός μπύρας, όπως π.χ. σε κρασιά, αλκοολούχα ποτά, ακόμη και αναψυκτικά.
Μερίδια αγοράς (2019)
White Claw: 51%
Truly: 25%
Bon & Viv: 9%
Πηγή: Euromonitor
Μεγάλοι παίκτες από τον κλάδο της ζυθοποιίας
- AB InBev: Bud Light Hard Seltzer, Bud Light Platinum Seltzer, Bon & Viv, Natty hard Seltzer
- Constellation Brands: Corona Hard Seltzer, Press Hard Seltzer (όπου διαθέτει μειοψηφικό μετοχικό ποσοστό)
- Molson Coors: Vizzy Hard Seltzer, Cours Seltzer, Topo Chico Hard Seltzer (μαζί με Coca-Cola), Henry’s Hard Sparkling Water
- Heineken: Canijilla, Sunrise hard Seltzer (μαζί με Arizona)
Οι φετινές κινήσεις
Από το ξεκίνημα της χρονιάς παρατηρείται ιδιαίτερη κινητικότητα από υφιστάμενους ισχυρούς παίκτες της αγοράς, αλλά και κάποιους μεγάλους ομίλους που θέλουν να εκμεταλλευθούν το boom της κατηγορίας.
- Η Mark Anthony Brewing εμπλούτισε το portfolio του brand, White Claw, με μια νέα σειρά hard seltzers περιεκτικότητας 8% ABV, που περιλαμβάνει για την ώρα δύο νέες γεύσεις, Blood orange και Cranberry.
- Η Molson Coors επέκτεινε τη σειρά Vizzy Hard Seltzer με την κυκλοφορία νέων γεύσεων (Papaya Passion fruit, Blackberry Lemon, Watermelon Strawberry, Raspberry Tangerine) οι οποίες, σύμφωνα με την εταιρεία, αποτελούν πηγή βιταμίνης C.
- Η AB InBev, μέσω της Michelob Ultra, λανσάρει μια νέα σειρά οrganic hard seltzers, η οποία περιλαμβάνει τρείς γεύσεις (cucumber lime, spicy pineapple, peach pear).
- Η Coca Cola επεκτείνει το Τopo Chico sparkling water portfolio, λανσάροντας μια νέα γεύση μανταρίνι για τις ΗΠΑ, το Topo Chico Twist of Tangerine.
- Η Diageo απέκτησε το RTD brand, Loyal 9 Cocktails, από την Sons of Liberty Spirits Company. Το portfolio περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και hard seltzers. Ενα μήνα νωρίτερα, η Diageo είχε προχωρήσει στην εξαγορά της Far West Spirits, γνωστή για το brand Lone River Ranch Water hard seltzer.
Πρώτο hard seltzer στην Ελλάδα από την Coca-Cola
Θυμίζουμε ότι το πρώτο hard seltzer στη χώρα μας λάνσαρε η Coca-Cola. Πρόκειται για το Topo Chico Hard Seltzer, ένα ποτό, εμπνευσμένο από το μεταλλικό νερό Topo Chico, με ανθρακούχο νερό, μικρή περιεκτικότητα αλκοόλ και φυσικά αρώματα, το οποίο έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του τον προηγούμενο Σεπτέμβριο στη Λατινική Αμερική.
Στην Ελλάδα το Topo Chico Hard Seltzer διατίθεται σε συσκευασία κουτιού 330ml και σε τρεις γεύσεις χωρίς γλουτένη, με μόλις 96 θερμίδες ανά συσκευασία, δύο γραμμάρια ζάχαρης και 4.7% αλκοόλ (ABV). Αυτές είναι:
- Tangy Lemon Lime
- Tropical Mango
- Cherry Acai
Στόχος της εταιρείας είναι να συμβάλλει στην περεταίρω ανάπτυξη των Ready To Drink (RTD) beverages στην Ελλάδα.
Hδη πάντως και κάποιες εταιρείες διανέμουν ορισμένα hard seltzers σε επιλεγμένες αλυσίδες λιανικής και κάβες, ωστόσο η μεγαλύτερη διείσδυση του συγκεκριμένου ποτού αναμένεται εφόσον αποφασιστεί το λανσάρισμα κάποιων hard seltzers από διεθνείς κολοσσούς, όπως είναι π.χ. η Heineken ή η Diageo.
Οι τάσεις του μέλλοντος
Αναφορικά με το μέλλον, θα δοθεί έμφαση σε πέντε βασικούς άξονες, σύμφωνα με την IWSR:
- Εξελιγμένες γεύσεις: Οι καταναλωτές αναφέρουν τη γεύση ως τον Νο 1 λόγο που επιλέγουν ένα ready-to-drink ποτό. Πέρυσι, τα νέα λανσαρίσματα στην κατηγορία των hard seltzers κυριαρχήθηκαν από αρωματικά συστατικά φρούτων, ειδικά λεμονιού και άλλων εσπεριδοειδών.
- RTDs βασισμένα στο αλκοόλ: Τα hard seltzers που χρησιμοποιούν αλκοόλ ως βάση τους, προσφέρουν μια επιλογή σε καταναλωτές που αναζητούν premium εμπειρία.
- Seltzers που υποστηρίζονται από διασημότητες: Καθώς ενισχύεται η δυναμική της κατηγορίας, οι influencers θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω επέκταση των hard seltzers
- Cocktail Seltzers: Τα Cocktail Seltzers μιμούνται μία εύκολη εμπειρία κοκτέιλ για καταναλωτές που θέλουν την on-premise εμπειρία…on-the-go
- Punchier packaging: Προϊόντα με πιο πλήρεις γεύσεις και μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ θα λανσαριστούν σε πιο δυναμικό packaging.