Η πανδημία εκτίναξε τη μέση μηνιαία δαπάνη στο καλάθι της νοικοκυράς στα σούπερ μάρκετ που αυξήθηκε πέρυσι κατά 5% στα 290 ευρώ αποτελώντας την υψηλότερη τιμή της τελευταίας πενταετίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο "Shopper Trends 2021" από τον Κωνσταντίνο Αγγελολουκά, NielsenIQ Senior Sales & Engagement Executive, η μέση μηνιαία δαπάνη έχει αυξηθεί κατά 13 ευρώ σε σχέση με το 2019, ενώ η μέση αξία του καλαθιού διαμορφώθηκε στα 82 ευρώ ενισχυμένη κατά 17%. Αξίζει να αναφερθεί ότι για τις καθημερινές και έκτακτες ανάγκες η δαπάνη άγγιξε τα 54 ευρώ, σχεδόν διπλάσια επίδοση σε σχέση με το 2019.
Και εφέτος, τουλάχιστον στους πρώτους 2,5 μήνες του έτους (έως 14/3/2021), οι πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών ειδών διατηρούν ανοδική τάση, με τα στοιχεία των μετρήσεων της Nielsen να υποδεικνύουν αύξηση 5,7%.
Το ίδιο ισχύει και για τις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς σύμφωνα με την Director of Product Innovation, Deputy-CEO της Convert Group Έλενα Χαϊλαζοπούλου η θετική τάση του 2020 διατηρείται και εφέτος. Έως τις 20 Μαρτίου το κανάλι των ηλεκτρονικών αγορών σούπερ μάρκετ καταγράφει αύξηση 339%.
Υπενθυμίζεται ότι πέρσι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ειδών σούπερ μάρκετ εκτοξεύτηκαν στα 163 εκατ. ευρώ με ρυθμό άνω του 260%.
Σε ότι αφορά το σύνολο του τρέχοντος έτους τα δύο σενάρια που επεξεργάστηκε η εταιρεία Nielsen προβλέπουν αύξηση από 2,1% έως 6% στις πωλήσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η κα Νικολέττα Σπερελάκη NielsenIQ Client Business Partner, Retail Intelligence, τo πρώτο σενάριο “stay home” βασίζεται στην υπόθεση ότι όλη η χρονιά θα κυλήσει όπως το 2020, δηλαδή με την αγορά να ανοιγοκλείνει, την εστίαση να είναι κλειστή, να υπάρχουν τοπικά lockdown και περιορισμένη τουριστική κίνηση. Το δυσμενές σενάριο αυτό προβλέπει αύξηση 6% στις πωλήσεις των ταχυκίνητων ειδών.
Το δεύτερο σενάριο “unlocked” βασίζεται στην λογική μιας υβριδικής επιστροφής σε κανονικότητα από το δεύτερο εξάμηνο του έτους (ανοιχτό λιανεμπόριο και εστίαση, πορεία εμβολιασμού σε ικανοποιητικό επίπεδο). Σε αυτό το πιο αισιόδοξο σενάριο για την οικονομία η πρόβλεψη για το τζίρο των FMCGs θέλει τη μέση αύξηση να κυμαίνεται στο 2,1%.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!