Με αύξηση του τζίρου της κατά 5,5%, στα 521,3 εκατ. δολάρια έκλεισε το 2020 για τη ΦΑΓΕ, η οποία είδε την τελική της κερδοφορία της να υπερδιπλασιάζεται, στα 43,38 εκατ. δολάρια με τα EBITDA να διαμορφώνονται στα 115,5 εκατ. δολάρια (+42% από το 2019). Η βελτίωση του τζίρου, σύμφωνα με τη διοίκηση, ήταν αποτέλεσμα της αύξησης του όγκου πωλήσεων κατά 7,5%, της μείωσης της μέσης καθαρής τιμής κατά 2,9% και της θετικής επίδρασης κατά 0,9% από την ενίσχυση του δολαρίου έναντι της βρετανικής λίρας.
Ακόμη, το μεικτό κέρδος ανήλθε σε 212,4 εκατ. δολάρια (από 183,7 εκατ. δολάρια το 2019), με αύξηση 15,6%. Ο κύριος λόγος αυτής της αύξησης ήταν η μείωση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των ΗΠΑ κατά 12,5%, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στις ελληνικές μονάδες κατά 2,3%.
Ξεχώρισαν Ην. Βασίλειο και Ιταλία
Οι επιδόσεις της γαλακτοβιομηχανίας ήταν ιδιαίτερα υψηλές σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία, αντίθετα μικρή ήταν η αύξηση που καταγράφηκε στην Ελλάδα.
Πιο συγκεκριμένα, στη χώρα μας σημείωσε αύξηση 1,7% σε όγκους και 4,3% σε αξία πωλήσεων.
Μεταβολή όγκου πωλήσεων
2020/2019
ΗΠΑ: +7,6%
Ιταλία: +8,2%
Ελλάδα: +1,7%
Ηνωμένο Βασίλειο: +12,7%
Μεταβολή αξίας πωλήσεων
2020/2019
ΗΠΑ: +2%
Ιταλία: +15,6%
Ελλάδα : +4,3%
Ηνωμένο Βασίλειο: +11,8%
Η ελληνική αγορά αποτελεί πλέον 15%-16% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου (σε αξία και σε όγκο).
Κυρίαρχη στο γιαούρτι
Ειδικότερα στην αγορά του γιαουρτιού, η ΦΑΓΕ έχει την πρώτη θέση τόσο σε επίπεδο όγκου (με μερίδιο 23%) όσο και σε επίπεδο αξίας (με μερίδιο 23,9%), με σημαντική διαφορά από τον δεύτερο. Με βάση τα στοιχεία της IRI που αναφέρει η ΦΑΓΕ οι top 5 της κατηγορίας είναι:
Σε αξία
ΦΑΓΕ: 23,9%
Vivartia: 16,4%
Κρι Κρι: 14,7%
Όλυμπος: 9,3%
Δωδώνη: 6,3%
(τα private label κατέχουν μερίδιο 8%)
Σε όγκο
ΦΑΓΕ: 23,0%
Κρι Κρι: 15,4%
Vivartia: 11,8%
Όλυμπος: 7,9%
Δωδώνη: 7,8%
(τα private label κατέχουν μερίδιο 13,4%)
Σταματά συνεργασίες με… ασυνεπείς πελάτες
Σχετικά με την ελληνική αγορά, επισημαίνεται ότι μετά από 10 χρόνια ύφεσης (από το 2009 μέχρι τα μέσα του 2019), παρά κάποια πρόσφατα θετικά σημάδια, παραμένουν οι προκλήσεις. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται «το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών και η αδυναμία πελατών μας να πληρώσουν για τα προϊόντα μας σε συγκεκριμένους χρόνους ή και καθόλου».
Σε μια προσπάθεια να μειώσει την πιστωτική της έκθεση σε ασυνεπείς πελάτες της, η εταιρεία αποφάσισε να μειώσει - και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και να σταματήσει - τις πωλήσεις σε λιγότερο αξιόπιστους πελάτες, γεγονός που επηρέασε επίσης αρνητικά τις πωλήσεις. Ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης και των μέτρων που στοχεύουν στην αντιμετώπισή της, οι όγκοι των πωλήσεων και οι στρατηγικές τιμολόγησης στην Ελλάδα ενδέχεται να επηρεαστούν δυσμενώς για απροσδιόριστη χρονική περίοδο.
Επενδύσεις
Αναφορικά με τις επενδύσεις, ο όμιλος την προηγούμενη πενταετία επένδυσε 181 εκατ. δολάρια εκ των οποίων 96,5 εκατ. δολάρια επενδύθηκαν για την ολοκλήρωση της επέκτασης των παραγωγικών εγκαταστάσεων στο Johnstown της Νέας Υόρκης το οποίο λειτουργεί από τον Απρίλιο του 2008.
Η ΦΑΓΕ εξακολουθεί να αναζητεί σημείο στην Ευρώπη (μετά από το…ναυάγιο στο Λουξεμβούργο) για να στήσει τη νέα της μονάδα στα πρότυπα της state-of-the-art τεχνολογίας και διαδικασιών που εφαρμόστηκαν στις ΗΠΑ. Στόχος της νέας επένδυσης αρχικού προϋπολογισμού 170 εκατ. δολάρια είναι να προστεθούν ακόμη 40.000 τόνοι παραγωγής γιαουρτιού σε ετήσια βάση. Μέχρι να ολοκληρωθεί η νέα επένδυση, η παραγωγή στο εργοστάσιο γιαουρτιού στην Ελλάδα αυξάνεται προκειμένου να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση στην Ευρώπη.
Αναφορικά με το σχέδιο που ανακοινώθηκε το 2016 για την κατασκευή νέας παραγωγικής μονάδας στο Λουξεμβούργο, θυμίζουμε ότι αυτή δεν τελεσφόρησε και στο γ’ τρίμηνο του 2020 αποφασίστηκε να εγκαταλειφθεί με την εταιρεία να λαμβάνει από την κυβέρνηση του Λουξεμβούργου, 27,6 εκατ. ευρώ, δηλαδή την αρχική τιμή αγοράς του οικοπέδου που είχε πουλήσει στον όμιλο για την συγκεκριμένη επένδυση.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!