Νέα
  • ΓΔ: 1401.58 +0.28%
  • Τζίρος: 93,54 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΔΕΛΦΟΙ 2024

Γ. Δεληκανάκης (Southrock): Η Ελλάδα μπορεί να γίνει στον τουριστικό χάρτη ένας προορισμός όπως η Ελβετία

«Η Ελλάδα μπορεί σε δέκα χρόνια να είναι στον τουριστικό χάρτη ένας προορισμός όπως η Ελβετία», σημείωσε ο Γιάννης Δεληκανάκης, CEO της Southrock Asset Management μιλώντας στο Γιάννη Φώσκολο και το imerisia.gr, στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

Ο ίδιος υπογράμμισε την ανάγκη αλλαγής του μοντέλου ανάπτυξης στον τουρισμό, ενώ εκτίμησε πως η ραγδαία άνοδος των τιμών των ακινήτων δεν περιέχει χαρακτηριστικά «φούσκας».

Οι επενδύσεις της Southrock Asset Management

Ο κ. Δεληκανάκης επεσήμανε πως οι επενδύσεις που προχωρά η Southrock Asset Management, «αφορούν σε αναγέννηση ακινήτων και όχι ανάπτυξη. Μιλάμε για δύο ακίνητα, δύο έργα, ένα στη Μύκονο και ένα στον Αη Γιάννη. Αφορά την ανακατασκευή και ανακαίνιση 47 πολυτελών κατοικιών. Αφορά στην αναγέννηση της περιοχής, όπου μετά από 15 χρόνια όπου μια προηγούμενη επένδυση αστόχησε αφήνοντας 12 κουφάρια σε μια πανέμορφη περιοχή της Μυκόνου με πρόσβαση σε παραλίες ενός και μοναδικού φυσικού κάλλους, καταστρέφοντας την περιοχή».

Συνεχίζοντας επεσήμανε πως πρόκειται για «επενδύσεις οι οποίες ουσιαστικά ανακαινίζουν από περάτων υφιστάμενα κτίρια. Ταυτόχρονα όλα μας τα έργα στη Μύκονο είναι ένα με πράσινη πιστοποίηση. Άρα ακόμα και αυτά τα ημιτελή που θα αποπερατωθούν, θα λάβουν την πράσινη πιστοποίηση. Και όχι μόνο αυτό. Και όλα μας τα έργα είναι σχεδιασμένα με τρόπο ώστε να λαμβάνουν υπόψιν τους τις ευαισθησίες περί φέρουσας ικανότητας».

Σε αυτό το πλαίσιο επεσήμανε πως «ουσιαστικά σε μια έκταση 193 στρεμμάτων που κάποιος περίμενε να φτιαχτούν μεγαθήρια, θα αναπτύξουμε μόνο 40 κλειδιά (σ.σ. κλίνες). Φανταστείτε ότι με την υφιστάμενη νομοθεσία περί ζωνών που ισχύει στην Μύκονο, στα 10 στρέμματα πίσω από ένα ξενοδοχείο περίπου 40 κλειδιών, αλλά με δύο δεκάρια στρέμματα σε 20 στρέμματα, θα μπορούσαμε να χτίσουμε ακριβώς τα ίδια που χτίζουν στα 153 στρέμματα. Αυτό είναι ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης για μας, το οποίο κατά τη γνώμη μου πρέπει να είναι το νέο τουριστικό προϊόν που πρέπει η Ελλάδα να προωθήσει τα επόμενα χρόνια. Η χαμηλή δόμηση», τόνισε.

Ο κ. Δεληκανάκης επεσήμανε πως πλέον «λαμβάνουμε υπόψη μας τη θέληση που υπάρχει από το νησί για οικονομία στους φυσικούς πόρους. Τι σημαίνει αυτό; Να μην επιβαρύνουμε τη ζήτηση νερού, να φτιάξουμε μονάδα αφαλάτωσης και φυσικά παίρνουμε και τριτοβάθμιο βιολογικό καθαρισμό. Άρα πάλι δεν επιβαρύνουμε το νησί όσον αφορά τα λύματα. Όλα αυτά συνδυαστικά, είναι ένα νέο μοντέλο που κατά τη γνώμη μου πρέπει να είναι υποχρεωτικό πλέον σε τουριστικούς προορισμούς, οι οποίοι έχουν το φαινόμενο του υπερτουρισμού. Από την άλλη μεριά, το είδαμε και πριν: Οι ξένοι επενδυτές θέλουν επενδύσεις σε αυτούς τους τουριστικούς προορισμούς. Άρα εκεί πρέπει να βρούμε τον τρόπο με τον οποίο θα υλοποιήσουμε προς όφελος της Ελλάδος και τοπικών κοινωνιών αυτή τη ζήτηση», επεσήμανε.

Ο κ. Δεληκανάκης εξήγησε πως τουρισμός χωρίς στροφή σε βιώσιμο αναπτυξιακό μοντέλο δεν μπορεί να υπάρξει, «γιατί υπάρχουν δύο παγκόσμιες τάσεις πολύ ισχυρές. Μια παγκόσμια τάση είναι η άνοδος της μεσαίας τάξης σε χώρες με τεράστιο πληθυσμό Ινδία, Κίνα. Η δεύτερη τάση προφανώς είναι η βιώσιμη ανάπτυξη και αν δεν πάμε σε βιώσιμη ανάπτυξη, ουσιαστικά θα αντιμετωπίσουμε τρομακτικά προβλήματα».

«Η Ελλάδα είναι ένας τουριστικός προορισμός που θέλουν να έρθουν πάρα πολλοί επισκέπτες από αυτή την άνοδο της πληθυσμιακής μεσαίας τάξης σε αυτές τις χώρες. Σε αυτό το μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης σημαίνει μόνο πράσινη, αποσυνδέσουμε, μονοκατοικίες δεν σημαίνει μόνο αφαλάτωση και τα λοιπά. Σημαίνει και οικονομική παραμονή. Και τι εννοώ με αυτό; Πρέπει να ξεφύγουμε από το μοντέλο του μαζικού τουρισμού και να πάμε στο μοντέλο αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος της ημέρας. Αυτό σημαίνει μεγιστοποίηση εσόδων επισκεπτών και μεγιστοποίηση θέσεων εργασίας. Ένα ξενοδοχείο 200 δωματίων μπορεί να έχει το ένα δέκατο των υπαλλήλων από ένα ξενοδοχείο 40 δωματίων 6 αστέρων. Τα έσοδα πάλι μπορεί να είναι πενταπλάσια. Άρα με αυτόν τον τρόπο ουσιαστικά μειώνουμε την επιβάρυνση όσον αφορά σε ικανότητα, υποδομές και επισκέπτες».

Σημείωσε πως «πηγαίνουμε σε ένα άλλο μοντέλο το οποίο αν το σκεφτούμε υπάρχει το όραμα και στρατηγικός σχεδιασμός. Σε μια δεκαετία μπορεί η Ελλάδα να είναι στον τουριστικό χάρτη ένας προορισμός όπως η Ελβετία. Είναι ένας προορισμός που όλοι ξέρουμε. Πολύ ακριβός, πολυτελής, με πολύ υψηλές υπηρεσίες».

Απαντώντας σε ερώτηση για την άνοδο των τιμών των ακινήτων και εάν εκτιμά πως η ραγδαία αυτή άνοδος έχει χαρακτηριστικά «φούσκας», ο κ. Δεληκανάκης απάντησε αρνητικά.

Γιατί, όπως είπε, αυτό που βλέπουμε αυτή τη στιγμή «είναι αποτέλεσμα τριών πραγμάτων, της αυξημένης ζήτησης που υπάρχει λόγω της ευέλικτης οικονομίας και εσωτερικά και εξωτερικά, της σταθερότητας και πολιτικής και οικονομικής, που δημιουργεί καλύτερη ψυχολογία εσωτερικά και δημιουργεί ζήτηση για ξένες επενδύσεις. Εξωτερικά υπάρχει μια αύξηση της ζήτησης. Η δεύτερη παράμετρος είναι μετά από 15 χρόνια κρίσης δεν υπάρχει προσφορά. Η προσφορά ήταν πολύ λίγη, άρα υπάρχει (…). Το τρίτο είναι το κατασκευαστικό κόστος. Παγκοσμίως μετά το 2008 και τα τελευταία 10 χρόνια υπάρχει μεγάλη άνοδος του κατασκευαστικού κόστους. Άρα οι τρεις αυτοί παράμετροι εξηγούν την άνοδο των τιμών και γιατί δεν συνιστούν φούσκα».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΕΛΦΟΙ 2024

Περισσότερα