To 66% των Ελλήνων σκοπεύουν να ψωνίσουν προϊόντα μόδας κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου εκπτωτικού event της χρονιάς, ενώ μόλις 1% είναι αυτοί που δεν γνωρίζουν καν τι είναι.
Η μόδα φαίνεται να κερδίζει έδαφος στο «καλάθι αγορών» των Ελλήνων για το Black Friday αφού, σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων της πιο πρόσφατης έρευνας Fashion (Re)search του GLAMI, μόλις το 11% απάντησε ότι δεν πρόκειται να ψωνίσει προιόντα μόδας (σε σύνολο 4.022 συμμετεχόντων) στην αντίστοιχη ερώτηση της έρευνας.
Παρορμητικοί ή με πρόγραμμα οι Έλληνες για το Black Friday;
Φαίνεται πως το Ελληνικό κοινό είναι μοιρασμένο μεταξύ αυτών που περιμένουν οργανωμένα το Black Friday (53% δήλωσαν ότι θα προγραμματίσουν τι θα ψωνίσουν, με ή χωρίς προετοιμασία π.χ λίστα, έρευνα αγοράς κτλ), ενώ το 45% των ερωτηθέντων δεν θα προγραμματίσει εκ των προτέρων τι πρόκειται να αγοράσει και θα αναζητήσει απλώς τις καλύτερες προσφορές κατά τη διάρκεια του Black Friday.
Είναι προφανές ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας θα πρέπει να έχουν σημαντικές εκπτώσεις για να προσελκύσουν την προσοχή των πελατών αλλά και να ξεκινήσουν την προώθηση των προσφορών τους αρκετά νωρίτερα για να ενημερώσουν τους καταναλωτές. Για όσους απάντησαν ότι δεν έχουν σκοπό να αγοράσουν, οι δύο σημαντικότεροι αρνητικοί παράγοντες είναι ότι βρίσκουν εκπτώσεις καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς (38%) και ότι μπορεί να τους οδηγήσει σε αχρείαστες αγορές (20%).
Τα Χριστούγεννα δεν αποτελούν αρκετό κίνητρο για τους καταναλωτές
Οι Έλληνες δεν φαίνεται να ακολουθούν την τάση που επικρατεί στις περισσότερες Ευρωπαϊκές αγορές- χώρες που δραστηριοποιείται το GLAMI με τους καταναλωτές εκεί να συνδυάζουν όλο και περισσότερο τις χριστουγεννιάτικες αγορές με τις εκπτώσεις του Black Friday.
Στη χώρα μας το 36% - το υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 10 χώρες που διενεργήθηκε η έρευνα - δήλωσε ότι κάνει κυρίως τις εορταστικές αγορές του την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου.
Το ψηφιακό άλμα των καταναλωτών της εποχής του lockdown γίνεται πλέον πάγια συμπεριφορά. Το 52% των συμμετεχόντων στην έρευνα θα επιλέξει να ψωνίσει online για τις γιορτές, μία περίοδο που παραδοσιακά προσελκύει περισσότερους επισκέπτες στα φυσικά καταστήματα. Παράλληλα ένα 33% θα επιλέξει τόσο on αλλά και off line ενώ μόλις 8% θα επιλέξει να ψωνίσει από φυσικά καταστήματα.
Όταν ρωτήθηκαν γιατί επιλέγουν τις online αγορές ενώ όλα τα καταστήματα είναι ανοιχτά, το 57% δήλωσε ότι online μπορούν να συγκρίνουν τιμές και να βρουν τη φθηνότερη επιλογή, ενώ το 44% επιλέγει τις ηλεκτρονικές αγορές γιατί είναι γρηγορότερες με τη χρήση φίλτρων κτλ.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!