Σε αντίθεση με τα δύο προηγούμενα χρόνια, η φετινή Black Friday θα φέρει τον κόσμο στα καταστήματα, καθώς οι περισσότεροι θα επιλέξουν τις φυσικές αγορές, με εξαίρεση αυτές τα ταξίδια και παιχνίδια, όπου το 54% και το 37% αντίστοιχα δηλώνει ότι θα γίνουν online.
Η πλειονότητα των αγορών για υπηρεσίες διασκέδασης (45%), ένδυσης (41%), ομορφιάς (43%), φαγητού και ποτού (69%) θα πραγματοποιηθεί με επίσκεψη σε κατάστημα, δείχνοντας μια στροφή των καταναλωτών στις φυσικές αγορές μετά τους περιορισμούς που επέβαλε η πανδημία στη χώρα.
Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών (65%) δήλωσε ότι βάζει σε πρώτη προτεραιότητα τις εκπτώσεις και τις προσφορές, όταν αγοράζει online, ενώ σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (45%) δηλώνουν ότι αναζητούν προσφορές που δίνονται αποκλειστικά σε μέλη προγραμμάτων loyalty.
Από την άλλη, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία καταναλωτές δίνουν περισσότερη έμφαση στα εκπτωτικά προϊόντα. Τέλος, ένα αξιόλογο ποσοστό των νεότερων ηλικιών σκοπεύει να κάνει τις αγορές του μέσω βιντεοκλήσης (18%), εστιάζοντας στην αγορά limited edition προϊόντων (26%), αλλά και υπηρεσιών που μπορεί να απολαύσει όλη η οικογένεια (20%).
2019-2020: Ο κορονοϊός και τα κλειστά καταστήματα
Στις δύο προηγούμενες Black Friday το e-shopping βρισκόταν στο επικεντρο του καταναλωτών. Κι αυτό γιατί ελέω των μέτρων κατά του κορονοϊού, οι υποψήφιοι αγοραστές επίλεξαν τις ιντερνετικές αγορές, καθώς ήταν πιο εύκολη η διαδικασία να επιλέξουν τα προϊόντα που επιθυμούσαν να αγοράσουν.
Οι τότε τρέχουσες τάσεις στην αγορά, αλλά και οι δυσκολίες των καταστημάτων να εξυπηρετήσουν τον κόσμο, λόγω COVID-19, έδωσαν το 2019 και το 2020 στα e-shops τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην «Μαύρη Παρασκευή».
Το ποσοστό των online αγορών, ολοένα και αυξάνονταν. Το 2020 η αξία αυτών παρουσίασε αύξηση κατά 154,9% στο διάστημα 21-27 Νοεμβρίου σε σχέση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων της ίδιας χρονιάς (μέσα Σεπτέμβρη-μέσα Νοέμβρη 2020).
Το διάστημα 21-27 Νοεμβρίου, οπότε εκδηλώθηκαν και οι περισσότερες προσφορές, ο τζίρος αυξήθηκε κατά 73,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020 η αύξηση τζίρου εκτιμήθηκε σε 43,6%.
Το 2019 η Black Friday ήταν στις 29/11, ωστόσο η εβδομαδιαία σύγκριση ήταν ακριβέστερη, μια και το 2020, οι προσφορές είχαν εβδομαδιαία διάρκεια.
Σύμφωνα με έρευνα, πέρυσι καταγράφηκε ιδιαίτερα υψηλή επισκεψιμότητα, αυξημένη κατά 78,1% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων των μηχανών σύγκρισης τιμών, καθότι οι καταναλωτές αναζητούσαν σε αυτές τις καλύτερες εκπτώσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι προσφορές άγγιξαν έως και το 79% σε κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίας, ειδών σπιτιού, μόδας, ψυχαγωγίας και αθλητισμού, υγείας και ομορφιάς, παιδικών και βρεφικών ειδών, αυτοκίνησης και μοτοκίνησης και επαγγελματικών ειδών.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το 2020 η αξία των online αγορών προϊόντων και υπηρεσιών από Έλληνες καταναλωτές σε ελληνικά και διεθνή e-shops παρουσίασε ρυθμό ανάπτυξης 42,7% και προσέγγισε σε συνολική αξία τα 10,7 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με την έρευνα, ανάμεσα στους Έλληνες, οι οποίοι έλαβαν μέρος στις πωλήσεις της Black Friday, το 62% παραδέχθηκε ότι ήξερε τι θα αγοράσει. Είναι επίσης γνωστό ότι υπήρχε κατά μέσο όρο 3,9 προϊόντα ανά συμμετέχοντα στις πωλήσεις.
Τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών δείχνουν ότι στην Ελλάδα οι πέντε πιο αγορασμένες κατηγορίες προϊόντων κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής περιλαμβάνουν είδη ένδυσης, υποδήματα, καλλυντικά και αρώματα, ηλεκτρονικά είδη και οικιακές συσκευές.
H Black Friday σε αριθμούς
To 2017 είδαμε:
- 50% αύξηση του e-shopping εκείνες τις ημέρες
- πάνω από 20% αύξηση του e-shopping σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με το 2016
- 4 φορές υψηλότερος ο όγκος αγορών σε προϊόντα ένδυσης
- πάνω από το 32% των αγορών μέσω PayPal κατέληξε σε τοπικούς εμπόρους
Τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε το 2018 έδειξαν ότι:
- το 36% των αγοραστών συμμετείχε στη Black Friday
- το 77% εξοικονομούσε, ήδη, ένα μήνα πριν χρήματα για τις αγορές του
- το 38% των ερωτηθέντων αγόρασε παρορμητικά κατά τη διάρκεια των προσφορών
- το 62% είχε προγραμματίσει ήδη τι θα αγοράσει
- το 37% είχε δηλώσει ότι θα αγοράσει 2-3 προϊόντα και άλλο ένα 37% είχε δηλώσει ότι θα αγοράσει 5 ή και περισσότερα νέα προϊόντα
- το 71% πίστευε ότι μπορεί να βρει πραγματικές εκπτώσεις και προσφορές εκείνη την περίοδο
- οι ηλικιακές ομάδες 18-24 και 25-34 ψώνισαν περισσότερο τη Black Friday, ενώ οι άνδρες αναμένονταν να ξοδέψουν περισσότερα
Οι Top 10 κατηγορίες προϊόντων σε πωλήσεις το 2019
- Κινητά τηλέφωνα
- Sneakers
- Θήκες Κινητών Τηλεφώνων
- Κρέμες προσώπου
- Αθλητικά παπούτσια
- Ειδικά συμπληρώματα
- Bluetooth - Handsfree
- Βιταμίνες
- Προστασία οθόνης κινητών
- Αφυγραντήρες
Τα κινητά τηλέφωνα συνεισέφεραν με αύξηση ρεκόρ στον παραγόμενο τζίρο με 5,91 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα Laptops και οι Τηλεοράσεις δημιούργησαν τζίρο ύψους 1,33 εκ. ευρώ και 1,26 εκ. ευρώ αντίστοιχα.
Τα προϊόντα που είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση το 2020
Τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων σημείωσαν οι ακόλουθες κατηγορίες:
- Θήκες κινητών τηλεφώνων
- Κινητά τηλέφωνα
- Χριστουγεννιάτικα στολίδια δέντρου
- Sneakers
- Βιβλία
- Κρέμες προσώπου
- Χριστουγεννιάτικα λαμπάκια
- Αθλητικά παπούτσια
- Βιταμίνες
Σημαντικές πωλήσεις είχαν επίσης οι κατηγορίες:
- Προστασία οθόνης κινητών
- Ανδρικά φούτερ
- Ανδρικές φόρμες
- Ειδικά συμπληρώματα
- Παιχνίδια Playmobil
- Χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά
- Bluetooth handsfree
- Μάσκες προστασίας
- Επιτραπέζια παιχνίδια
- Ανδρικά μπουφάν
- Παιχνίδια Lego
- Σαμπουάν
- Προϊόντα καθαρισμού προσώπου
- Γυναικεία αρώματα
- Βαφές μαλλιών
Τι πραγματικά χρειαζόμαστε;
Οι Ελληνες έχουν συγκεκριμένα είδη προϊόντων που προτιμούν να αγοράζουν στην περίοδο της Black Friday.
Γι' αυτό και η ζήτηση αυξάνεται.
Συγκεκριμένα, τα νούμερα δείχνουν αυξητική τάση στα εξής:
- Παπούτσια 159%
- Οικιακές συσκευές 33%
- Ηλεκτρονικά Είδη 22%
- Σπίτι & Κήπος 13%
- Ρούχσ 11%
- Καλλυντικά 11%
- Δώρα 11%
- Βιβλία 10%
Black Friday στις Ηνωμένες Πολιτείες
Φυσικά, στη «γεννέτειρα» της Black Friday, στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Τα νούμερα που καταγράφονται είναι ιλιγγιώδη, καθώς η προσφορά και η αγοραστική... μανία των καταναλωτών φτάνουν σε τεράστια μεγέθη.
Συγκεκριμένα:
- 39 δισεκατομμύρια δολάρια εκτίμηση πωλήσεων για Ημέρα των Ευχαριστιών, Black Friday, και Cyber Monday.
- 49,5%: Αύξηση των ψηφιακών πωλήσεων για την Ημέρα των Ευχαριστιών σε σύγκριση με πέρυσι.
- 23 δισεκατομμύρια δολάρια εκτίμηση πωλήσεων για τη Black Friday και τη Cyber Monday.
- 35,8% εκτίμηση για αύξηση λιανικών πωλήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο το Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο.
- 1% έως 1.5% η προβλεπόμενη αύξηση των Χριστουγεννιάτικων πωλήσεων για το Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο της Deloitte
- 1,9 εκατομμύρια πακέτα επιστράφηκαν στις τελευταίες Χριστουγεννιάτικες γιορτές στις 2 Ιανουαρίου 2020.
- 57 δισεκατομμύρια δολάρια οι επιστροφές από αγορές μέσω διαδικτύου για την περίοδο των Χριστουγέννων το 2020
- 80%: των Baby Boomers σχεδιάζουν να κάνουν το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους στο διαδίκτυο αυτή την περίοδο των διακοπών, σύμφωνα με την Sezzle Survey.
- 66% των καταναλωτών της Gen Z σκοπεύουν να κάνουν το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους στο διαδίκτυο αυτή την περίοδο των διακοπών.
- 80% ο αριθμός των ατόμων που σχεδιάζουν να δώσουν πιο πρακτικά δώρα φέτος λόγω του COVID-19, από έρευνα καταναλωτών
- 370.000 εποχιακοί εργαζόμενοι προσλαμβάνονται από την UPS την FedEx και το Amazon για την περίοδο των διακοπών.
- 1 τρισεκατομμύριο δολάρια το συνολικό ποσό των προβλεπόμενων λιανικών πωλήσεων στις ΗΠΑ για Νοέμβριο και Δεκέμβριο.
Black Friday: Χάος, φρενίτιδα, τραυματισμοί και θάνατοι - 4 τρομακτικά περιστατικά από τις ΗΠΑ
Η Black Friday στις ΗΠΑ δεν είναι πάντα ημέρες ξεγνοιασιάς και χαράς για τους αγοραστές. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν εξελιχθεί τραγικά περιστατικά με ξυλοδαρμούς μέσα στα καταστήματα, ποδοπατήματα, ενώ έχουν σημειώθεί ακόμη και θάνατοι.
1. Black Friday στη Wal- Mart : Ένας 34χρονος εργαζόμενος ποδοπατείται από το πλήθος - Μια γυναίκα αποβάλλει
Το 2013, 2.000 άτομα έχουν στηθεί από τα ξημερώματα της Παρασκευής έξω από το πολυκατάστημα Wall Mart στο Λονγκ Άιλαντ της Αμερικής. Πέντε λεπτά πριν από το επίσημο άνοιγμα του καταστήματος και ενώ οι πόρτες παρέμειναν κλειστές, το μαινόμενο πλήθος ανοίγει σπάει τα στόρια και εισβάλλει στο κατάστημα. Αποτέλεσμα; Χάος. Το πλήθος σπρώχνεται και ποδοπατείται.
Οι εργαζόμενοι του καταστήματος κάνουν αλυσίδες στην προσπάθειά τους να συγκρατήσουν και να ηρεμήσουν το πλήθος. Κανένα αποτέλεσμα. Το πλήθος ποδοπατείται μεταξύ του και μάλιστα ποδοπατάει και τον 34χρονο υπάλληλο του καταστήματος ο οποίος πεθαίνει, καθώς κανένας από τους συναδέλφους του δεν κατάφερε να τον σώσει από το μαινόμενο πλήθος. Επιπλέον, μια έγκυος γυναίκα επίσης ποδοπατείται και αποβάλλει. Ούτε καν η αστυνομία όταν έφτασε δεν κατάφερε να ηρεμήσει το πλήθος.
Κι όλα αυτά... για 20 δολάρια έκπτωση στο PlayStation 3!
2. Black Friday στο Toys R Us: Δυο άνθρωποι τσακώνονται και πυροβολούν
Κάπου στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ στο πολυκατάστημα Toys R Us δυο γυναίκες με τα παιδιά τους δίπλα (!) πιάνονται στα χέρια για άγνωστο λόγο. Οι συζυγοί τους αναλαμβάνουν να καθαρίσουν τραβώντας και οι δυο όπλα και αρχίζοντας να πυροβολούν μέσα στο κατάστημα. Αποτέλεσμα; Χάος με τον κόσμο να τρέχει τρομοκρατημένος και να τραυματίζεται στην προσπάθειά του να γλιτώσει, ενώ οι δυο άντρες αλληλοσκοτώθηκαν μπροστά στα μάτια των παιδιών τους σε κατάστημα παιχνιδιών!
3. Black Friday στο Wal-Mart του Kingston: Αστυνομικός εκτός υπηρεσίας ψεκάζει με σπρέι πιπεριού τον κόσμο
Για να προλάβει πρώτος τα εκπτωτικά προιόντα, αστυνομικός ψεκάζει δεκάδες άλλους καταναλωτές με σπρέι πιπεριού, τραυματίζοντάς τους. Στο βίντεο ο κόσμος προσπαθεί να αναπνεύσει σε ένα χαοτικό σκηνικό.
4. Black Friday 2015 στις ΗΠΑ: Γυναίκα κλέβει προϊόν από τα χέρια ενός παιδιού
Πλήθος κόσμου πέφτει πάνω σε στοίβα από χύτρες που ήταν σε προσφορά. Το πλήθος κοπανιέται μεταξύ του. Μια γυναίκα κλέβει μια χύτρα από τα χέρια ενός παιδιού.
Η καταναλωτική ζούγκλα σε όλο της το μεγαλείο!
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!