Η άνοδος των τιμών του φυσικού αερίου στην Ευρώπη καθιστά πιο αποδοτική τη χρήση πετρελαίου ως καύσιμου από βιομηχανίες, αυξάνοντας δυνητικά τη ζήτησή του στην περιοχή.
Η τιμή του φυσικού αερίου ξεπέρασε σήμερα τα 58 ευρώ ανά μεγαβατώρα ή το ισοδύναμο των 100 δολαρίων το βαρέλι, ένα υψηλό επίπεδο δύο ετών.
Το άλμα των τιμών αυξάνει την προοπτική μεγαλύτερης στροφής από το φυσικό αέριο σε πετρελαιοειδή όπως το ντίζελ, όπου υπάρχει αυτή η ευελιξία.
«Έχουμε ήδη δει μία αυξημένη στροφή από φυσικό αέριο σε μαζούτ και η στροφή από το φυσικό αέριο σε ντίζελ είναι το επόμενο βήμα», δήλωσε ο επικεφαλής για προϊόντα πετρελαίου της εταιρείας συμβούλων FGE. «Αυτός είναι ένας από τους πυλώνες της δύναμης του ντίζελ αυτή τη στιγμή», πρόσθεσε.
Το 2022, η εκτίναξη της τιμής του φυσικού αερίου ενθάρρυνε τη στροφή προς το πετρέλαιο στην Ευρώπη και πέραν αυτής. Το ακριβό φυσικό αέριο μπορεί επίσης να επηρεάσει τη λειτουργία των διυλιστηρίων, αυξάνοντας ενδεχομένως το κόστος παραγωγής ντίζελ.
Μικρή αύξηση της ζήτησης ντίζελ
Αυτή τη φορά, οι διαφορές στις τιμές είναι -μέχρι στιγμής- πολύ μικρότερες: το φυσικό αέριο μόλις ξεπέρασε την τιμή των συμβολαίων αναφοράς για το ντίζελ στην Ευρώπη σε ισοδύναμο βαρελιού, κάτι που είχε να συμβεί από τις αρχές του 2023.
Η FGE αναμένει ότι η ζήτηση στην Ευρώπη για καύσιμα τύπου ντίζελ θα αυξηθεί κατά λιγότερο από 100.000 βαρέλια ημερησίως - ένα μικρό κλάσμα της συνολικής κατανάλωσης της περιοχής.
Αλλά η στροφή σε άλλα καύσιμα θα παρατηρηθεί πιθανώς και στην Ασία, η οποία ανταγωνίζεται με την Ευρώπη για τις ακριβές εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου.
«Η Ευρώπη και η Ασία θα κλίνουν όλοι προς την κατανάλωση περισσότερου πετρελαίου και άνθρακα, αν και με οποιονδήποτε τρόπο μπορούν να το κάνουν», αναφέρει η SEB σε σημείωμά της.
Με πληροφορίες από Bloomberg
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!