Ο Όμιλος AKTOR Group of Companies συμμετέχει ενεργά σε έργα υποδομών και αποτελεί έναν από τους βασικούς διεκδικητές μεγάλων έργων υποδομής στην Ελλάδα, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων που περιλαμβάνει οδικά, σιδηροδρομικά και υδροηλεκτρικά έργα, υποδομές μεταφορών, εκπαιδευτικά συγκροτήματα, κτηριακές εγκαταστάσεις και έργα μέσω ΣΔΙΤ. Οι εξελίξεις στους διαγωνισμούς αυτούς θα καθορίσουν το μελλοντικό κατασκευαστικό τοπίο της χώρας, με την AKTOR να βρίσκεται στην «πρώτη γραμμή» των σημαντικότερων έργων.
Παρακάτω παρουσιάζονται τα έργα στα οποία εμπλέκεται η εταιρεία.
1. Σιδηροδρομικά Έργα
Ο Όμιλος AKTOR συμμετέχει σε διαγωνισμούς για έργα εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, μεταξύ των οποίων:
- Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής «Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Οινόη».
- Εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη–Προμαχώνας (τμήμα Μουριές – Προμαχώνας) με στόχο τη μελλοντική εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης.
- Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πύθιο – Ορμένιο.
- Σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
- Κατασκευή του προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης.
2. Φοιτητικές Εστίες (ΣΔΙΤ):
Ο Όμιλος AKTOR συμμετέχει σε σημαντικά έργα φοιτητικών υποδομών που υλοποιούνται μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ):
- Κατασκευή φοιτητικών εστιών και υποδομών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη).
- Κατασκευή φοιτητικών εστιών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (750 κλίνες σε 4 πόλεις).
3. Οδικά έργα και αυτοκινητόδρομοι
Η εταιρεία διεκδικεί ή συμμετέχει στην κατασκευή σημαντικών οδικών έργων που θα βελτιώσουν τη συνδεσιμότητα και την οδική ασφάλεια στη χώρα:
- Αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, παράκαμψη Γιαννιτσών, παράκαμψη Χαλκηδόνα).
- Κατασκευή του κάθετου άξονα Δράμα – Αμφίπολη.
- Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, που περιλαμβάνει τους ανισόπεδους κόμβους Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων.
- Οδικό έργο Μακρακώμη – Τυμφρηστός.
4. Έργα Μετρό
Η AKTOR συμμετέχει στη διεκδίκηση έργων σταθερής τροχιάς, με το πιο χαρακτηριστικό να είναι:
- Η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον, έργο αξίας περίπου 550 εκατ. ευρώ.
5. Κτηριακά έργα
Στον τομέα των κτηριακών έργων και των Δικαστικών Μεγάρων μέσω ΣΔΙΤ, η AKTOR εμπλέκεται σε:
- Δικαστικά Μέγαρα σε Κρήτη, Μακεδονία και Κεντρική Ελλάδα, με 3 διαγωνισμούς συνολικής αξίας 300 εκατ. ευρώ.
6. Έργα μέσω ΣΔΙΤ & Παραχωρήσεων
Η AKTOR συμμετέχει σε έργα που χρηματοδοτούνται και λειτουργούν μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), τα οποία περιλαμβάνουν:
- Μετεγκατάσταση του καταστήματος κράτησης από τον Κορυδαλλό στον Ασπρόπυργο.
- Ανάπτυξη του Κυβερνητικού Πάρκου «Ανδρέας Λεντάκης» (ΠΥΡΚΑΛ), με ΣΔΙΤ ύψους 421 εκατ. ευρώ.
- Ανάπτυξη logistics στη Βόρεια Ελλάδα (στρατόπεδο Γκούνου) και στην Αττική (επιχειρηματικό πάρκο Φυλής).
- Διαγωνισμός για την απόκτηση του 50% + 1 μετοχής του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου.
7. Υδροηλεκτρικά έργα και φράγματα
Τέλος, ο Όμιλος AKTOR συμμετέχει στη διεκδίκηση έργων διαχείρισης υδάτινων πόρων μέσω ΣΔΙΤ, όπως:
- Κατασκευή φράγματος στον Ταυρωνίτη ποταμό στην Κρήτη.
- Κατασκευή φράγματος στον Ενιπέα Φαρσάλων στη Θεσσαλία.
Οι εξελίξεις στους διαγωνισμούς αυτούς θα καθορίσουν το μελλοντικό κατασκευαστικό τοπίο της χώρας, με την AKTOR να βρίσκεται στην «πρώτη γραμμή» των σημαντικότερων έργων.
Το κεφάλαιο ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
Ο όμιλος ΑΚΤΟR θέλει να ανοίξει ένα ακόμα κεφάλαιο στον κλάδο των Παραχωρήσεων και για αυτόν τον λόγο κατέθεσε μη δεσμευτική προσφορά για την AΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, μια στρατηγική κίνηση που υπογραμμίζει τη σημασία των συνεργιών στη διασφάλιση σταθερών χρηματοροών. Οι παραχωρήσεις παρέχουν μια μορφή οικονομικής σταθερότητας που ο κατασκευαστικός κλάδος από μόνος του δεν μπορεί να εγγυηθεί.
Για πολλούς, η απόκτηση και της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις αποτελεί μία αναμενόμενη κίνηση στρατηγικής του νεοπαγούς ομίλου, που αναζητά σταθερές χρηματορροές, με τις παραχωρήσεις να αποτελούν το ιδανικό εργαλείο. Στο πλαίσιο του μετασχηματισμού, εξάλλου, ο ένας πυλώνας του ομίλου είναι η AKTOR Συμμετοχές.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AKTOR, Αλέξανδρος Εξάρχου, έχει εκφράσει και δημόσια την πρόθεση του ομίλου να ενισχυθεί στον κλάδο των παραχωρήσεων. Ερωτηθείς σχετικά, στο περιθώριο της εισαγωγής προς διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο των μετοχών της πρόσφατης αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, είχε πει: «Δεν υπάρχει, αυτή τη στιγμή, σκέψη ειδικής αύξησης κεφαλαίου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων. Έχουμε κάνει, μέσα σε ενάμιση χρόνο, ΑΜΚ συνολικά 300 εκατ. ευρώ, δεν θεωρώ ότι θα ξαναέρθουμε στους μετόχους». Είχε βάλει προς τούτο στο κάδρο άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία. Δεδομένου, δε, ότι οι παραχωρήσεις θεωρούνται ελκυστικά προς χρηματοδότηση assets, καθώς παράγουν μακροπρόθεσμα σταθερά έσοδα, αυτό δεν θεωρείται δύσκολη υπόθεση.
Με την κίνηση απόκτησης της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ο νέος Όμιλος AKTOR ενισχύει τη θέση του στον τομέα των υποδομών, αποκτώντας πρόσβαση σε ένα από τα ισχυρότερα χαρτοφυλάκια παραχωρήσεων στην Ελλάδα. Η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις κατέχει σημαντικά ποσοστά σε κορυφαία οδικά έργα, όπως:
- Μορέας (71,7%),
- Ολυμπία Οδός (20,5%),
- Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (20,5%),
- Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου (27,7%).
Παράλληλα, η εταιρεία διευρύνει τη δραστηριότητά της διεκδικώντας νέα έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, μεταξύ των οποίων:
- ΣΔΙΤ «Καλαμάτα – Μεθώνη» (60%),
- Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) (40%),
- Αρδευτικό ΣΔΙΤ Ταυρωπού,
- Οδικά έργα «Έδεσσα – Δράμα – Αμφίπολη»,
- Φοιτητικές εστίες και εκπαιδευτικές υποδομές,
- Μετεγκατάσταση φυλακών Κορυδαλλού στον Ασπρόπυργο.
Ιστορικά, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις είχε υπό τον έλεγχό της την Αττική Οδό, έναν από τους πιο πολύτιμους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Ωστόσο, από τον Οκτώβριο του 2024, η διαχείριση του έργου πέρασε στον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Παρόλα αυτά, η εταιρεία συνεχίζει να επωφελείται από σημαντικές εισροές μέσω μερισμάτων και επιστροφών κεφαλαίων, διατηρώντας ενεργό ρόλο στον τομέα των παραχωρήσεων, τομέα τον οποίο ευελπιστεί να αποκτήσει η AKTOR Group of Companies.