Προορισμούς για τους οποίους υπάρχει πρόσβαση με αυτοκίνητο, όπως για παράδειγμα Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια, η Μακεδονία και η Πελοπόννησος, δείχνουν να επιλέγουν οι Έλληνες αναφορικά με το εσωτερικό της χώρας, ενώ αν επιλέγουν να φύγουν εκτός Ελλάδος ψηλά τις επιλογές τους είναι η Ιταλία, Γερμανία και Γαλλία.
Παράλληλα στα ταξίδια εκτός Ελλάδος κυριαρχεί το ταξίδι πόλης με 50%, ενώ στα εντός των τειχών κυριαρχούν οι διακοπές στη θάλασσα /παραλία με 45%.
Τα παραπάνω συμπεράσματα - στοιχεία προκύπτουν από τη μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα «Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες | Ανάλυση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ταξιδιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό» , για την κατανόηση των ταξιδιωτικών συνηθειών των Ελλήνων.
Τα αποτελέσματα της μελέτης βασίζονται σε διαδικτυακή έρευνα που διενήργησε η Focus Bari για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ η οποία πραγματοποιήθηκε σε δύο κύματα μέσα στο διάστημα ενός δωδεκάμηνου, με δείγμα 35.000+ ατόμων ηλικίας 16-64 ετών, κατοίκων Ελλάδας.
Οι επιλογές εντός και εκτός Ελλάδος
Πιο συγκεκριμένα αναφορικά με τους προορισμούς εκτός της χώρας, πρώτη επιλογή είναι η Ιταλία σε ποσοστό 17%, ακολουθεί με ποσοστό 11% η Γερμανία και στην 3η θέση είναι η Γαλλία με ποσοστό 9%. Ακολουθεί η Βουλγαρία με 8%, με την Τουρκία, την Κύπρο και το Ηνωμένο Βασίλειο να βρίσκονται στην επόμενη θέση με ποσοστό 7%.
Για εκείνους που προτιμούν προορισμούς εντός Ελλάδας, σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας, οι επιλογές των ταξιδιωτών διαφοροποιούνται σημαντικά ανά περιοχή. Συγκεκριμένα:
- Η Αττική και η Στερεά Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της Εύβοιας, είναι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί, συγκεντρώνοντας το 21% των προτιμήσεων ενώ ακολουθεί η Μακεδονία με 19%.
- Η Πελοπόννησος καταλαμβάνει την τρίτη θέση με ποσοστό 14% ενώ η Ήπειρος και η Θεσσαλία ακολουθούν με 10% αντίστοιχα.
- Ακολουθεί η Θράκη, με 6% και τα Επτάνησα, η Κρήτη και οι Κυκλάδες με 5% αντίστοιχα.
- Τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα έχουν χαμηλότερα ποσοστά προτίμησης με 2% αντίστοιχα ενώ οι Σποράδες συγκεντρώνουν μόλις 1%.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, ο κύριος λόγος που ταξιδεύουν οι Έλληνες τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, είναι η αναψυχή, σε ποσοστό περίπου 60%, ακολουθούμενη από την επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους με 18%. Σε ότι αφορά στους επαγγελματικούς σκοπούς, περιλαμβανομένων των συνεδρίων, αυτοί αποτελούν αναλογικά σημαντικότερο λόγο ταξιδιού στο εξωτερικό (14%) απ’ ότι στο εσωτερικό (11%). Για ιατρικούς ή άλλους σκοπούς ταξιδεύουν πολύ μικρά ποσοστά.
Αν και η αναψυχή είναι ο συχνότερος σκοπός του ταξιδιού τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, το είδος του ταξιδιού διαφέρει σημαντικά. Έτσι, ενώ στο εξωτερικό κυριαρχεί το ταξίδι πόλης με 50%, στο εσωτερικό το κυρίαρχο είδος ταξιδιού είναι οι διακοπές στην θάλασσα / παραλία με 45%. Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
Πρώτη επιλογή το ξενοδοχείο για διαμονή
Το ξενοδοχείο παραμένει το προτιμώμενο είδος καταλύματος (52% για τα ταξίδια εσωτερικού και 64% για τα ταξίδια εξωτερικού), ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (22% και 16%).
Παρόμοια με της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τα ποσοστά της φιλοξενίας (21% και 15%). Αναφορικά με την κατηγορία ξενοδοχείου, το ποσοστό 4* και 5* είναι σημαντικά υψηλότερο στα ταξίδια εξωτερικού (40% και 15%) σε σχέση με τα ταξίδια εσωτερικού (35% και 12%). Σε ότι αφορά τις Πλατφόρμες Βραχυχρόνιας Μίσθωσης, χρησιμοποιούνται στο 33% των ταξιδιών εξωτερικού, έναντι 20% των ταξιδιών εσωτερικού.
Η δημοφιλέστερη δραστηριότητα στα ταξίδια εσωτερικού είναι το Φαγητό και Ποτό (64%) και ακολουθεί η Χαλάρωση (62%). Με μεγάλη διαφορά ακολουθούν η Απόλαυση της Φύσης και του Φυσικού Περιβάλλοντος (36%), το Κολύμπι και η Ηλιοθεραπεία (25%).
Με εξαίρεση το Φαγητό και Ποτό (57%) αρκετά διαφορετικές είναι οι δημοφιλέστερες δραστηριότητες για τα ταξίδια εξωτερικού. Συνεπώς, η πιο δημοφιλής δραστηριότητα είναι η Επίσκεψη σε Αξιοθέατα (61%) και μετά το Φαγητό και Ποτό (57%), ακολουθεί η Επίσκεψη σε Μουσεία/Εκθέσεις (45%), οι Αγορές/Ψώνια (37%) και η Απόλαυση της Ατμόσφαιρας της Πόλης (35%).
Τι μέσο μεταφορά επιλέγουν οι ταξιδιώτες
Ο τρόπος μετάβασης διαφέρει σημαντικά μεταξύ των ταξιδιών εσωτερικού και εξωτερικού. Στα μεν πρώτα κυριαρχούν τα χερσαία μέσα με 74% (εκ των οποίων 80% το αυτοκίνητο, 14% με λεωφορείο, 3% με τραίνο κλπ.) και ακολουθούν τα θαλάσσια (16%) και μόνο ένα 10% των ταξιδιών γίνεται με το αεροπλάνο.
Αντίθετα, στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το αεροπλάνο με 72%, έπονται τα χερσαία μέσα με 23% (56% αυτοκίνητο, 26% λεωφορείο, 7% τραίνο, 8% μηχανή) ενώ δια θαλάσσης γίνεται μόνο το 5% των ταξιδιών.
Η κυριότερη πηγή ενημέρωσης είναι το internet (65% για ταξίδια εξωτερικού και 57% για εσωτερικού), ακολουθούμενη από πληροφορίες από Γνωστούς και Φίλους (36% και 31%).
Σημαντικό ρόλο παίζουν τα ταξιδιωτικά γραφεία / πρακτορεία για τα ταξίδια εξωτερικού (17%), έναντι μόλις 8% στου εσωτερικού, ενώ για ένα ποσοστό 19% των ταξιδιών εσωτερικού έγιναν χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη πηγή, έναντι 8% για τα ταξίδια εξωτερικού.
Από τις πηγές internet, κυριαρχούν οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (53% για ταξίδια εσωτερικού και 48% για εξωτερικού),ακολουθούμενες από ιστοσελίδες αξιολόγησης τουριστικών υπηρεσιών (32% & 40% αντίστοιχα), τις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (34% & 30%) και τις ιστοσελίδες πτήσεων (20% & 43%).
Onlile κρατήσεις για το εξωτερικό
Αν και το ποσοστό των ταξιδιωτών που κάνουν κρατήσεις είναι υψηλό και στα δύο είδη ταξιδιών (εσωτερικό 71%, εξωτερικό 80%), υπάρχει σημαντική διαφορά στον τρόπο που γίνονται οι κρατήσεις: στα ταξίδια εξωτερικού οι online κρατήσεις είναι 69% ενώ στου εσωτερικού μόλις 39%.
Επίσης, ενώ οι δυο σημαντικότερες κατηγορίες κρατήσεων στα ταξίδια εσωτερικού είναι για Διαμονή (52%) και Φέρυ/πλοίο (14%),στου εξωτερικού η δημοφιλέστερη κατηγορία κρατήσεων είναι οι Πτήσεις (29%), ακολουθούμενη με μικρή διαφορά από την Διαμονή (28%) και στη συνέχεια από τα Εισιτήρια για Events/Αξιοθέατα (13%).
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!